Router op modem aansluiten.

des

Jr. Member
Lid sinds
22 okt 2009
Berichten
109
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
71
Technicolor modem.

Daar zit een powerline adapter op aan gesloten.

Heeft drie uitgangen daar op zit,Apple tv,dreambox 8000, printer op aan gesloten.

Nu heb ik een router.

Als ik de router aansluit op de modem,Moet ik dan weer die powerline op de router aansluiten.

Het is een Synology RT2600ac router.

Dat is de eeste stap

 
Gezien de volgorde van je uitleg wordt het ietwat verwarrend, dus ik probeer het even overzichtelijker op te zetten.

Ik ga uit van het volgende. Je hebt een Technicolor modem. Deze heeft 4 uitgangen.

Daarop zit momenteel aangesloten (in willekeurige volgorde):

1.) Powerline Adapter

2.) Apple TV

3.) Dreambox 8000

4.) Printer

en daarmee zijn de aansluitingen vol.

Je hebt een router die je wilt aansluiten op de Technicolor en je wilt weten of je de Powerline dan weer op de router moet aansluiten.

Moeten niet, maar het kan wel.

De vraag is echter wat je er mee van plan bent, want afhankelijk van hoe je die Synology gaat aansluiten op de Technicolor is het wel, of juist niet mogelijk dat apparaten aangesloten op de Synology contact kunnen maken met apparaten die aangesloten zijn op de Technicolor.

Het is dus eigenlijk verstandiger om aan te geven wat je precies wilt bereiken of gaan doen dat je deze router er tussen wilt zetten, dan is het eenvoudiger om te helpen c.q. een goed advies te geven.

 
Op de modem , zit de powerline aan gesloten.

De powerline heeft 3 uitgangen.

Daar zit de apple tv,dreambox,printer op de powerline.

Zo is het NU bij mij ,en dat werkt.

Dat heb ik zo gedaan omdat anders de afstand veel te ver naar de modem toe is voor wifi.

Nu heb ik de router over.

Die ga ik weer gebruiken voor een nas.

Er verouderen dingen hier,die in de toekomst vervangen moeten gaan worden.

Zoals stereo,tv.

Wat je nu tegenwoordig koopt zit er internet op.

Daar wil ik dan op voor bereid zijn.

Is dit verhaal begrijpelijk BT?

 
Een powerline met 3 uitgangen? Wat voor merk/type is dit? Want die ben ik nog niet tegen gekomen en da's interessant te weten voor toekomstige adviezen.

Het verhaal is wel begrijpelijk ja. Je kunt het proberen.

Dan moet er en kabel van een van de 4 LAN poorten van de Technicolor (TC) naar de WAN/Internet poort van de router. De powerline kun je dan op een van de 4 LAN poorten van de Synology aansluiten.

Met wat geluk werkt het dan allemaal, zij het dat alles dan wel een ander ip adres krijgt. Hopelijk werpt dat geen problemen op voor de Powerline.

Als dat wel problemen gaat opleveren, dan kun je de Synology beter als een switch instellen, daar is echter het een en ander aan configuratie voor nodig in de Synology en dan moet ook de kabel die van de TC komt anders worden aangesloten.

 
nevolo heeft ze BT

 
Die zijn van het merk Devolo.

dlan 500 AV Wireless +

En Ik heb ze al een  Poosje.

De Synology router heeft een eigen ingang voor de nas.

Dat lijkt mij wel handig dacht ik zo!

En wil muziek gaan streamen van de nas.

De nas moet ook alles op gaan slaan.

Van de Apple apparaten die hier zijn.

 
Bedankt! Ik had ze tot nu toe wel gezien met 2 aansluitingen maar nog niet met 3, dus dat is dan al weer meegenomen. Handig om te weten, zoals gezegd wordt er wel eens vaker zoiets aan me gevraagd en dan kan ik ook deze evt. als tip geven indien nodig.

@Des: Bedankt voor het toesturen van de info. (Y)

De Synology router heeft een eigen ingang voor de nas.
Hoe bedoel je? Een NAS heeft netwerk nodig en wordt normaliter gewoon standaard aangesloten op een van de 4 aanwezige LAN poorten. Ik zag er ook niets speciaals over in de handleiding.

 
Die Devolo's kan je ook nog uitbreiden.

Ik heb gelezen dat je de router aan kan passen voor je nas.

Er zit nog een hele beschrijving in de nas.

Die moet ik nog een stuk door nemen.

Nu ben ik bezig om de router te keren kennen.

 
De router aanpassen voor de NAS heeft hooguit te maken met eventuele poort forwards om hem van buiten te kunnen benaderen als je dat zou willen. Verder is daar niets voor nodig.

Ik zou zelf adviseren daar niets aan te wijzigen tenzij je zelf echt van buitenaf je NAS wilt benaderen.

Als je de router nog mag omwisselen in het kader van binnen 8 dagen ruilen of zo, dan zou ik gezien je e-mail aan mij er over denken om hem om te wisselen voor een 8 poorts switch, die het leven veel gemakkelijker maakt.

Tenzij je hem ook wilt gebruiken voor uitbreiding van het wifi signaal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan