Heb je een vergunning nodig voor een drone?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren had ik even zin om een minidrone te bestellen via de bekende Ali...

Gewoon een betaalbaar dingetje wat je bedient met een smartphone.

Maar men zei op het werk dat je hier een vergunning voor moet hebben? Niet dat ik dit aan ga vragen, maar is dit zo? 

Het is dit broekzakgevalletje, en het hoeft alleen maar mijn speklapje of satestokje van de BBQ te gaan halen als het klaar is, zodat ik lekker kan blijven hangen. :biggrin:

 
Ikke begrijp. :biggrin:

 
Weilanden genoeg in jouw omgeving freggel1 dus dat moet wel lukken. :biggrin:

 
En op 1 van die weilanden staat een grote K*T fabriek waar ik binnenkort met een grotere drone een zware bom op ga laten vallen!!!  :achmed:

Eerst leren vliegen met dat kleine ding.  :grrr:

 
Hahaha, moet je toch een iets groter model nemen, maar dan moet het wel lukken. :biggrin:

 
Eerst maar eens goed oefenen denk ik, hij is bezorgd, maar de besturing moet ik nog onder controle krijgen.

Wel een grappig dingetje, en het cameraatje wat er in zit reageert ook goed.

 
Zijn ook erg leuk, inderdaad goed oefenen. Het eerste wat je moet doen is zorgen dat je hem de goede kant op hebt, zodat vooruit ook vooruit is.

Dan minstens een meter a 1,50 omhoog en dan met de wieltjes draaien zodat hij niet meer naar 1 kant af wijkt en hij dus eigenlijk recht blijft hangen zo goed mogelijk, zonder naar voor, achter of een van de zijkanten af te wijken.

Als je dat hebt, dan voorzichtig gaan spelen met de besturing. Het eenvoudigst is eerst leren naar links en rechts, dan vierkantjes vliegen links om en rechts om en zo verder.

Have fun! :)

 
Ik heb al geoefend en het ding kan tegen een stootje, ik dacht hem al kapot te hebben, want er stond al vrij snel 1 propellertje stil, maar na wat gefreubel kwam er weer leven.

Ik moet nog op mijn gemak de howto's doorspitten, want er zit ook een controller bij waar de smartphone in geklemd kan worden, maar hoe ik dat ding connect is me nog een raadsel.

 
Als het zo eentje is dan gaat dat verbinden ofwel via bluetooth ofwel via wifi, afhankelijk van wat het ding kan.

Heb me ook zo eentje bij Ali besteld gisternacht voor een paar centen. Daar is tot eind maart uitverkoop i.v.m. de verjaardag van Ali en dan krijg je nog wat extra korting ook nog als je op een bannertje klikt of via de app besteld. :)

 
Het scheelt idd behoorlijk nu, vandaag was mijn horloge stuk, bandje gebroken, dus meteen een nieuwe besteld met flink wat korting. :biggrin: 

Maar wat die controller betreft, aan bluetooth heb ik even niet gedacht, dat zou hem goed kunnen zijn, iets anders weet ik even niet, want de drone wordt al aangestuurd via wifi.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan