vu+solo ontvanger

danny

New Member
Lid sinds
15 nov 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Heb een probleem met de ontvanger na stroompanne wil de ontvanger niet meer opstarten enkel rode lampje brand en dat blijft zo.Wat kan de oorzaak zijn en kan er me iemand helpen het probleem op te lossen eventueel op afstand ken er niet zoveel van , was een zeer goed ontvanger en nooit problemen mee gehad zit aangesloten op draaibaar systeem .

 
lijkt voeding stuk.

 
is dat nog te herstellen of te duur

 
als dat het is kan een handige jongen met een soldeerbout veel voor je betekenen want meestal zijn de elco's stuk.

stekker er uit halen kap er af schroeven dan is de voeding het eerste printplaatje waar de stekker van uit het stopcontact heen gaat (al dan niet met een schakelaar er tussen)

zijn hier ronde dingen met een kruisje er op opgebold dus dat ze dan wel openstaan dan wel bijna openstaan boven op.. zijn ze stuk.

elco's zoeken en bestellen en een handige harrie (of ed :biggrin:) soldeert ze er in.

durf je het niet aan en die "ronde torentjes" staan bol kun je overwegen een nieuwe voeding compleet te kopen kosten rond de 50 pleurie.

 
voeding ok maar rood lampje brand dus zit toch ergens stroom op , als voeding stuk is heb je toch niks .En heus met soldeerbout maar een kluns , en waar haar je z'on ding .

 
ergens stroom op klopt alleen.. switch mode voedingen moeten opstarten en dat doen ze niet meer als de elco's stuk zijn.

grote vriend googl* even vragen waar je een voeding kunt krijgen

 
Heeft deze ontvanger een ingebouwde voeding of een adapter van 12 volt?

Dan misschien een andere adapter proberen. Met dezelfde aansluitplug

 
goede the matrix.

externe voeding zou toch echt een solo 2 of SE zijn.

ik ga af op de info die ik heb

 
Bij een soort gelijke ontvanger, de Vu+duo is vaak een zelfde probleem, op te lossen door:

Schroef de kap van de behuizing van de Vu+ Duo open. De veroorzaker van de problemen is de elco, condensator C807, die zit in de hoek vlak bij de harde schijf. Waarschijnlijk is er in de Vu solo ook zo'n probleem ding. Ik heb geheel gratis, zelf komen ophalen, een prima werkende losse voeding voor een Vu+duo.

Mijn adres is bij Blacktiger bekend, dus doe er je voordeel mee. Sterkte met de hittegolf! Het zuiden is behoorlijk warm! Ruim 30graden.

 
voeding ok maar rood lampje brand dus zit toch ergens stroom op , als voeding stuk is heb je toch niks.
Dat zou je denken maar dat is niet per definitie zo. Het kan zijn de voeding nog spanning levert maar niet meer het vermogen kan leveren om iets op te starten en dan is ie toch stuk.

Zo'n rood ledje heeft nauwelijks iets van stroom nodig, dus als ie nog een beetje spanning levert maar 0 (milli)ampere dan houdt het ook op.

Dus het kan de voeding toch zijn, maar bij zo'n stroomuitval zou ik ook gokken op wat RobC zegt, zo'n condensator. Mocht je vanuit Belgie naar hem toe willen dan stuur me maar een pm, kunnen we iets met RobC afspreken eventueel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan