Weer zo'n vreemde email? [Dubbele beveiliging]

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Geachte fra.........,

Dubbele beveiliging

Vanaf 23 augustus 2018 voeren wij de dubbele beveiliging in.

Een wachtwoord alleen is niet meer veilig genoeg.

Dus vragen wij voortaan om u tweemaal te identificeren als u online betaalt: met uw wachtwoord en met een code die u via uw mobiele telefoon krijgt.

Een extra handeling, dat klopt, maar uiteraard in het belang van uw eigen veiligheid.

Hoe activeert u de dubbele beveiliging?

Activatie van de dubbele beveiliging vindt plaats door middel van gegevens verificatie. Dit doet u door in te loggen op uw account. Hier moet u vervolgens een aantal stappen doorlopen.

Klik hier [link is er niet] om de dubbele beveiliging te starten.

Vragen? neem contact op met de ICS Servicedesk. Wij zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Patrick de Vries

International Card Services Fraudepreventie

 
Geen vreemde e-mail.

Gewoon weer een phishing e-mail. Andere vorm. Ik ben deze ook al eens tegen gekomen. Ik meld ze tegenwoordig ook niet meer allemaal omdat er zoveel variaties van phishing mails zijn.

 
Inderdaad geen vreemde e-mail maar zo je maar eens dat Phishers ook alsmaar slimmer worden .

Daarom vroeg ik me af of hier werd aangesproken met een persoonlijke begroeting . Dus geen algemene begroeting zoals Beste klant of in die aard .Maar met Geachte je voor - en familienaam .

Geachte fra.........,

ICS afkorting van International Card Services is een Belgische kredietmaatschappij geweest die haar diensten in 2015 gestaakt heeft .

Geachte fra.........,

 
Het wordt steeds gekker. MARKTPLAATS

Ik had een samsung s6 te koop, Bleek dat  mijn telefoonnummer zichtbaar was, schijnt nu standaard aan te staan en locatie staat uit (privatisering). Krijg ik een onschuldig whattsappje van een "dame " of ik even wilde bellen.

. Ik heb een W.A terug gestuurd met wat  haar voorstel was. Ze wilde het toestel direct overnemen voor de vraagprijs plus verzenden aangetekend en wilde niet bieden en het moest verzonden worden naar ergens in zeeland. Ze wilde wat details bespreken .

Nu is het al vreemd dat gelijk de vraagprijs geboden wordt,  ik stel die meestal op een hoge waarde bv 200€ en bieden vanaf 149€ doel is minimaal 150€ .

Je krijgt dan wel meestal een vraag voor 100€ kom ik hem direct ophalen waarop ik dan antwoord "voor 200€ kom ik hem brengen" dit terzijde.

Ik heb het met een WA afgedaan dat het een flink eind fietsen was naar twente en alleen afhalen een optie was.

Telefoonnummer ingetoets bij politie.nl internetoplichting---> ROOD

TELEFOON OPLICHTER

 
Tja, je kunt natuurlijk ook zeggen van eerst overmaken en als het geld binnen is verstuur ik het pas. Maar geheid dat er dan allerlei smoesjes verzonnen worden.

Of zogenaamde kopietjes van de overboeking. Ik zorg tegenwoordig altijd dat het ofwel ophalen is, ofwel het geld tevoren is overgemaakt. Ik stuur niets op aan de hand van bewijzen als foto's van overboekingen of wat dies meer zij.

Fysiek op mijn rekening en anders niet. En ik accepteer geen Paypal betalingen want die kunnen ze nadien bestrijden met zogenaamd niets ontvangen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan