leuk... Veiligheidssloten in de achterdeur.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Totdat het mis gaat! 

Ik heb hier een zogenaamde 3-puntssluiting, maar vanmiddag ging de deur niet meer open, de onderste sluiting ging niet meer van zijn plaats, en bleef in het slot zitten.

Hoe gaan we daar bij komen, want het kozijn en de deur is zo beveiligd dat je er absoluut niet tussen komt, en de haak die in het slot zit krijg je dus niet doorgeslepen.

Er zal heus wel een handige harry zijn, maar wij hebben hier een stuk uit het kozijn moeten zagen en slijpen en een stuk uit de achterdeur om bij die haak te kunnen komen. 

De deur gaat weer open, maar er moet 1 en ander flink gerepareerd worden aan het kozijn en de deur.  >:(

 
Daar geeft het zich slotenmakers voor, maarja die kosten over het algemeen ook een bak geld.

Het is natuurlijk eerder de vraag waarom zo'n veiligheidsslot opeens in het slot blijft zitten en niet (meer) open gaat. Dat zou toch over de kwaliteit van het slot te denken geven lijkt me.

Maar inderdaad, als je er dan niet bij kunt, ook niet als je het slot voor zover dat kan helemaal los schroeft aan de binnenkant en buitenkant, dan zit er weinig anders op dan gaan zagen, met als gevolg ook weer flink repareren.

Wat dat betreft ben ik wel eens blij dat we gehuurd zitten. Als er dan zoiets is kun je de bouwvereniging bellen. Alhoewel die ook niet altijd met passende oplossingen komen maar soms met simpel prutswerk als oplossing.

Zo is in ons kozijn met deur voorzien van veiligheidspallen en slot (slechts 1 slot) de deur door de vocht aan de onderkant uitgezet naar buiten toe. Even te lang open laten staan terwijl het wat regende vermoedelijk.

Daar kun je nu via een ontstane speelt door naar buiten kijken, dus dat is wel een stukje. Daaover gebeld en hebben ze een eenvoudige klem geplaatst op kozijn en deur. Nu is echter de deur schijnbaar nog wat meer gaan werken en krijgen we die klem ook niet meer dicht. Wat nu? Vanger van de klem meer naar buiten verplaatsen? Weer meer gaten in het deurkozijn? Lijkt me dus niet een oplossing.

Maar in de winter komt er flink kou door naar binnen, dus moet er toch maar eens melding van gaan maken voordat het winter is en het koud gaat worden.

Echter in jouw geval is dat een van de nadelen van kopen. Je moet ofwel een boel zelf kunnen ofwel overal iemand voor bellen (slotenmaker, loodgieter, dakdekker etc.).

 
Dan zijn flink aan het prutsen bij jou, tijd voor een nieuw kozijn en deur.

Maar ik heb wat er gisteren gebeurd is ook een beetje door mijn eigen gepruts veroorzaakt.

De sluiting werkte al een paar jaar niet goed, en iedere keer gerepareerd, maar dit werd ik beu, dus ben een nieuw slot gaan halen,

alleen de onder en boven pen deden het nog goed, dus de ouwe uitgeboord nieuwe er op, maar de onderste sluiting en daarvan de strip was iets verbogen,

en was met geen mogelijkheid ertussen te krijgen, dus die maar niet gedaan, ik heb nog getwijfeld om dat gedeelte helemaal te verwijderen, maar ik dacht, ach er kan niks gebeuren.

Wel dus, gisteren is de deur dichtgewaaid, en de pen is naar beneden gezakt.

Samen met de buurman naar zijn deur en kozijn gekeken, en verrek er zitten bij de scharnieren geen dievenklauwen, dus wij dachten dan tikken we de pennen van de scharnieren er even uit, en klaar is Kees...

Nee hoor, de pennen zijn er niet uit te krijgen, zit een dop onder die je er niet afkrijgt...

:huh:

Zo en nou ga ik mijn deur en kozijn repareren.

 
Hooguit een nieuwe deur, want een nieuw kozijn gaat het niet worden. Heb al eens een nieuw kozijn gekregen zoun 25 jaar geleden en dat ziet er op zich nog uit als nieuw.

Maar die deur da's vervelend.

Wat jou gebeurde is een stuk vervelender. Van de andere kant... dat bewijst wel hoe goed die anti-inbraakdeuren zijn. :)

Succes met de reparatie.

 
De gaten die we gemaakt hebben om bij de sluiting te komen zijn al weer dichtgemaakt.

Nu de komende dagen schuren en plamuren, en dan weer een kleurtje geven. :)

 
Ik haat mechanische meerdere sluitingen.

Ik heb een enkel slot en boven en onder de deur van die losse kliksloten gat in kozijn plug erin en het slot op de deur. Apart sleuteltje voor de extra kliksloten.

Nadeel is dat je die alleen aan de binnenkant kunt openen.

Voordeur enkelslot  keurmerk met een secustrip

 
@Matrix, ik had deze sluiting er allang uitgehaald.

Maar men heeft het gat waar de cilindersluiting zit zo verdomde groot gemaakt dat er absoluut geen standaard veiligheidsslot in kan.

En wat Black Tiger dan zegt, huren heeft zijn voordelen, maar de verhuurder ligt vaak ook zo goed koop mogelijk te werken en het tijdelijk op te lossen,

bij huiseigenaren komt het vaak op een moment dat je met andere kosten zit.

Hier nu ook, we hebben de voortuin er helemaal uitgehaald, afgelopen weekend een container gevuld met het zwarte zand wat er uit moest, €170,-.

En de bestrating voor de tuin incl. straatzand wordt as donderdag geleverd, niet de duurste steen gekozen, maar toch weer even een kleine €800,- aftikken.

En dan moeten er ook nog een paar mooie verrijdbare bloembakken in om het het veld van 50m² wat te breken. :biggrin:

 
Ook weer iemand die de natuur om zeep helpt met een betonnen tuin.

Een paar grafzerken aanschaffen en de begraafplaats is compleet.

 
Die betonnen tuin wordt aangelegd met een bloembak tussen mij en de buren, 5,50 meter lang en 0,50 breed, daar gaan een stuk of 10 vaste planten in, die mooi bloeien in het voorjaar.

En voor het kamerraam daar komen 3 grote houten verrijdbare bloembakken, dus het wordt niet compleet van beton. ;) 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan