Problemen met hotbird kanalen te ontvangen

Bassemans

New Member
Lid sinds
13 nov 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hallo, ik ben een absolute newbie op het gebied van satelliet televisie en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wij hebben een vakantiehuisje in het Duitse Sauerland en hebben een schotel (60cm + digitale twin LNB) gericht op de Astra 23.5

De decoder is een Comag SL35. Via een instellingsmenu kan men de satelliet + bijbehorende zenders selecteren.

Ben gisteren even aan het pongelen geweest om de Hotbird ingesteld te krijgen. De kanalenlijst wordt opgehaald, tot zover gaat het goed. Als je daarna instelt dat je deze satelliet als standaard wilt gebruiken geeft de tv op geen enkele zender signaal, waar kan dit aan liggen en moet ik nog meer instellen?

 
welkom!

een korte uitleg.

Een twin lnb kan maar op 1 satelliet gericht zijn. een duo (die met 2 halsen) kan op meerdere alleen is gelimiteerd aan het verschil in graden.

tussen de astra 23 graden en de hotbird 13 graden zit 10 graden verschil en volgens mij zijn deze duo lnb's er niet.

oftewel als je beide wilt ontvangen zul je een 2e lnb op een rail voor de schotel er bij moeten plaatsen incl een switch zodat de ontvanger ingesteld kan worden welke lnb hij voor welke satelliet moet gebruiken.

 
Ok, dus even switchen tussen 2 satellieten kan dus niet zomaar ook al bevinden ze zich in dezelfde footprint.

 
nee dat klopt.

anders had het geen nut om ze statisch boven de evenaar te plaatsen met elk hun eigen graden vanaf het zuidpunt gezien.

de ene astra zit bv op 19 graden oost de andere op 23 graden oost en de hotbird zit op 13 graden oost en zo zitten er ook satellieten in het westen

de footprint van een satelliet is er alleen maar voor om te kunnen zien waar je op de wereld deze kunt ontvangen en welke diameter van schotel je hier dan nodig bent.

 
Duidelijk! Bedankt voor de antwoorden  :bier:

Dan blijven we dus naar astra 23.5 kijken  :achja:

 
volgens mij zijn deze duo lnb's er niet.
De Astra1/Hotbird was de moeder van de duo-lnb's, voorheen keken we geen 23,5 want daar zat niets, toen was er Astra/Hotbird de populaire keuze. Een Astra 3/Hotbird lnb is mij ook niet bekend inderdaad.

In sommige gevallen lukt het ook nog om een zo'n Astra1/3 lnb voor Astra1/hotbird te gebruiken. Maar inderdaad niet voor Astra3/hotbird.

Als alternatief voor een lnb bij te plaatsen kun je ook je huidige lnb vervangen. Er zijn monoblocks in de handel met Astra, Astra 3, Hotbird en Eutelsat 9 (Join provider).

Deze kosten wel ene paar centen. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan