dreambox 800 SE clone

tokkio

New Member
Lid sinds
19 jul 2008
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
78
Locatie
vlaanderen
Ik heb mij op 2de hands een dreambox  800 SE aangeschaft, en na het opzetten van origineel image gezien dat het  een clone is,want ik kreeg CA no fond,na lang sukkelen heb ik er nu wel de open pli 4 image sim 210 kunnen inzetten,op de simkaart daar kan ik alleen een S zien staan, ik durfde die er niet uithalen, de bootlader is een #84 maar hoe kan ik nu weten welke simkaart er inzit, kan die er zo maar uit(zit in een soort doosje) of kan men dat zien in het image, en kan men er een andere sim kaart insteken zo een ap8 en waar kan men die kopen.Op de onderkant van de dreambox hangt een stickertje met datum 2014 en dan veel letters TRTKan men een gepatchte image V3 daar ook inzetten?

 
Van een ouder antwoord van onze gebruiker Aart44:

Welke sim je hebt kun je zien als hij van de stroom af is geweest en als je de stekker er weer in doet komt er iets in het scherm zoals Ferrari team of Sim 2.01 team.
Je kunt niet elk willekeurig clone image op een clone zetten, enkele uitzonderingen daargelaten is dat echt afhankelijk van de sim versie.

Het probleem is echter dat er, mede gezien de leeftijd, bijna geen clone firmware meer te vinden is.

Dat loont zich ook niet meer de moeite gezien de prijzen van o.a. de XSarius Pure HD en bijv. de VU+Zero ontvangers, die met originele images werken en al voor 80-100 euro nieuw te krijgen zijn.

 
Volgens wat je schrijft zit er een sim 210 kaart in met bootloader #84.

Ook zeg je dat je open pli 210 er hebt opgezet.

Werkt deze dan of krijg je nog steeds no ca found.

Het simkaartje eruithalen is niet zo moeilijk het bovenste metalen plaatje schuif je iets opzij (naar voren of naar achteren) afhankelijk hoe je ervoor staat, het simkaart plaatje wipt dan omhpog en kun je de simkaart eruit halen.

Volgens mij zit dat simmoduletje onder de hdd bracket en je kunt die eenvoudig even verwijderen zodat de toegang beter wordt.

Mocht er nog steeds no ca found tevoorschijn komen dan kan dat opgelost worden met een tooltje via de mini usb poort en kun je een verse bootloader erin zetten.

En tja dan op zoek naar een passende clone image zoals BT zegt.

Al met al veel moeite voor een unit met beperkte geheugen zodat eventuele extra plugins gelijk stranden .

 
tokkio zei:
Volgens wat je schrijft zit er een sim 210 kaart in met bootloader #84.

Ook zeg je dat je open pli 210 er hebt opgezet.

Werkt deze dan of krijg je nog steeds no ca found.

Die open pli werkt, eerst heb ik er de Estar_OpenBlackHole_ES800se_yassinov nfi ingezet, en die werkte, dan heb ik terug via de stop mode de open pli 4 ingezet,die draaide goed, ook met de kaart van TVVL maar die vind de harde schijf niet,nu heb ik er de Merlin willen inzetten in kreeg gelijk een NO CA found, nu staat er terug de open blackhole in ,maar dat vind ik maar niks, krijg ook geen signaal op de 23.5,maar dat staat er toch maar tijdelijk op,ik ga eerst eens zien dat ik dat sim kaartje er uit krijg en een zien wat er werkelijk opstaat als die tip van Black tiger niet werkt.Ik ga eerst eens zoeken of ik geen gepachte dreambox image zoals merlin, of newnigma 2 en als dat lukt ,en ik er ook de mmboot kan inzetten , dan kan ik andere images testen, want in de dreambox 800se zit maar 64 MB flach,en de meetste images zijn groter, en dat geeft conflicten.Bedankt voor het meedenken.
 
Ah bespaar je de moeite je hebt een estar en das een heel aparte uitvoering dan een clone dm800.

Alleen specifieke estar images draaien daarop. Volgens mij is die simkaart gefixed en niet up te daten.

En je hoeft mijn reply niet steeds te herhalen . Leest stukken prettiger

 
Veel zoal het inderdaad niet worden met een oude clone. 

Maar even ter info: @tokkio, ik heb 1 antwoord van jou verwijderd, hij stond namelijk dubbel, en gelieve de reageer knop te gebruik ipv de citaat te gebruiken wat @Matrix al aangaf. ;) 

 
Ik ben toch al wat geholpen ,waarvoor mijn dank, ben er nu de merlin(estar image) aan het opzetten,alé staat er al op is nu de harde schijf aan het realiseren

en morgen ga ik zien

hoe ik de harde schijf moet instellen en of ik er de MMboot kan inzetten,en dan verder zien welke images er het best op werken.

 
Succes!

 
Zo, alles werkt zoals het moet,de harde schijf is ook goed, kan ze zien en er mee opnemen,zenderlijst en oscam geplaatst en TVVL is ok, en het image is Estar-openpli-4-release,ik heb wel zeker 10 images uit geprobeerd, want overal was er iets mis mee,maar het is toch gelukt ,maar er gaat echt niets boven een originele dreambox,maar deze clone is gewoon een reserve voor als we op vakantie zijn.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou kijk eens aan, hartstikke mooi. Meer images uitproberen is ook niet erg, dan weet je ook gelijk wat het beste bevalt en werkt.

Tegenwoordig zijn er toestellen die net zo goed zijn als een originele Dreambox maar stukken goedkoper, ik noemde er al enkelen. Maar er gaat niets boven de mogelijkheid om originele firmware er op te kunnen gebruiken, helemaal met je eens. (Y)

Fijne jaarwisseling!

 
Zo zie je maar weer, de aanhouder wint!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan