Het gaat lekker met onze postbezorgers! [camarebeveiliging?]

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vandaag toch weer maar eens een klacht ingediend.

Waarom, 2 brievenbuspakketten die net niet passen, ach laat die maar aan de brievenbus hangen aan de buitenkant...

Vandaag bij thuiskomst zien we een pakket in een bloembak liggen die bij de voordeur staat??? 

Goed bezig jonguh.  :grrr: :grrr: :grrr:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij dan zo'n rotte kleine brievenbus? :biggrin:

Nee serieus, dat is geen werken, dan maar terug naar het postkantoor en een afhaalbiljetje voor jou of zo. Maar niet aan de deur laten hangen, kan 't ook makkelijk gejat worden dat is geen stijl. :sad:

 
Weet je wat er ook nog bij komt, bij de track & trace staat dat het pakketje in de brievenbus gestopt is.

Kan niet want het was een doos van 20x15x10 cm, en zo klein is mijn brievenbus niet! 

Niet getreurd, er komt bij de voordeur een camera en ook op de voortuin gericht, want daar staan sinds een paar maanden 3 bloembakken waar ze met hun tengels ook al niet vanaf hebben kunnen blijven. 

Jammer dat het zo moet.

 
Inderdaad jammer dat het zo moet en mensen ook gewoon niet meer met hun jatten van andermans eigendom kunnen afblijven en zichzelf ook al bezig denken te moeten houden met zoiets als bloembakken. :sad:

 
Black Tiger zei:
Heb jij dan zo'n rotte kleine brievenbus? :biggrin:

Nee serieus, dat is geen werken, dan maar terug naar het postkantoor en een afhaalbiljetje voor jou of zo. Maar niet aan de deur laten hangen, kan 't ook makkelijk gejat worden dat is geen stijl. :sad:
Je kwaad maken op de postbezorger dat zijn meestal zzp ers die krijgen alleen geld bij aflevering van het pakket het pakket op het postagentschap afgeven krijgen ze 0,0 voor dan krijgt het postagentschap geld.

Dus als zzp er kun je wel bij iedereen die niet thuis is het op het postagentschap afleveren heb je niets verdiend.

Dat is ook de reden dat ze het willen afleveren of ergens afgeven bij buren of onder een afdak leggen.

Als je iets besteld krijg je vaak een tracktrace en weet je dat de bezorger komt je kunt ook zorgen dat er iemand thuis is die het kan aannemen zelf heb ik de postapp op mijn telefoon dan weet ik ongeveer hoe laat ik thuis moet zijn.

 
Ik kijk ook naar de track&trace Aart, maar als we dan onverhoopt toch niet thuis zijn op het moment dat het pakket bezorgd wordt dan ga je er niet van uit dat het bezorgde pakket in een bloembak gelegd wordt, met de melding die we nadien kregen dat het pakket bezorgd is bij de track&trace!

Vandaag kreeg ik weer een pakketje en heb de bezorger er op aangesproken, het was namelijk dezelfde als gisteren, en ik kreeg als antwoord dat hij dacht dat het wel kon, want er hangt een camera gericht op de voordeur??? 

Niet meer doen heb ik gezegd, graag aanbellen bij de buren of een briefje in de bus dat ze ons gemist hebben. 

Want ik zei dat er misschien ook wel een telefoon in dat doosje had kunnen zitten van €1100,-.

Maar hij wist wat er in het pakket zat, en dat vindt ik helemaal vreemd??

En als het gaat om de verdienste, tja... had ik maar een vak geleerd.

 
Kijk masr uit met je camera want je schendt daarmee de privacy en als je het ook nog eens gebruikt strafbasr.

Het is zelfs zo dat je camera alleen je eigen erf in beeld mag brengen en owee als je de openbare beeld 10cm in beeld hebt . Als iemand gaat kladen zit freggel zo in een kkitje in het dierenasiel.

Wat die bezorgers betreft bv postnl heeft een app. Waarin je kunt zien wanneer een pakket bezorgd wordt , ook kun je meesttal aangeven of je het pakket bij postkantoor kan ophalen  of bij de buren laat bezorgen.

Tenzij er voor getekend moet worden wat in jou geval dus niet zo was.

Ook DHL heeft bovenstaande mogelijkheden.

Maar ja de bezorgers zijn brabanders hè.

Onnodig om opvliegers hierdoor te krijgen.

 
Schijt aan die privacy @Matrix! 

Er staan hier sinds afgelopen najaar 3 bloembakken in de voortuin, en daar hebben ze met hun tengels ook al niet vanaf kunnen blijven! 

De politie vraagt ook steeds vaker om gegevens van camerasystemen die mensen hebben hangen, dus zoveel schending is er niet aan de orde denk ik. ;)

 
Kijk masr uit met je camera want je schendt daarmee de privacy en als je het ook nog eens gebruikt strafbaar
Dat valt wel mee. De politie vraagt vaak om beelden van particulieren om misdaden op te lossen en die staan meestal ook niet bepaald op eigen terrein gericht.

Op straat mag je ook filmen en fotograferen. Het ophangen van een vaste camera, gericht op jouw eigendom is toegestaan. Mocht het zijn dat je iets van de straat erbij komt, dan is het niet toegestaan tenzij je het kenbaar maakt en het zicht op publiek domein niet buiten proportioneel is. Verder moet je de AVG in de gaten houden:

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/cameratoezicht/cameratoezicht-en-rond-woningen

Lees ook even "Mag ik een camera ophangen bij mijn huis" daar staat ook nog interessante informatie in. Maar het mag dus wel degelijk, en het kan voorkomen dat er iets van het publiek domein ook binnen het beeld valt.

Mocht er iemand gaan klagen kun je altijd nog een bordje in de tuin plaatsen met een camera zodat je het kenbaar maakt. Maar gezien het vele gebruik van vaste bewakingscamera's die ook veelal de stoep en/of straat voor de deur meenemen in het beeld en waar nooit iets tegen gedaan wordt lijkt het me geen probleem.

Als je de deur van de buren en/of de overburen er op ziet of zo, zodat je in de gaten kunt houden wat die doen en wanneer (komen en gaan bijv.) dat mag duidelijk niet.

 
Nou ik zal het anders zeggen. 

1 van de buren is al eens bij mij geweest om dat bij hem een ruitenwisser afgebroken was, hij vroeg aan mij of ik dit op mijn camerasysteem kon zien wat er gebeurt was, dus men weet wel degelijk dat de camera's er hangen, de camera's die er nu hangen zijn enkel op mijn eigen erf gericht.

Dus de nieuwe camera's die gericht op de voortuin en voordeur gaan zal men ook heus wel zien, en ik weet dat men het hier niet ziet als privacy schending...  Ik ga heus wel een stuk van de straat meenemen nu.

Ik ga ze wel hoog genoeg hangen zodat men ze niet kan saboteren vanaf de grond. :biggrin:

Jammer dat dit moet, maar het is echt nodig, er woont er eentje achter ons die schijt heeft aan de buren, hij is bekend als inbreker, en ik ben nog steeds op zoek naar de persoon die bij mij, voordat de camera's er hingen, op de stoep is geweest.

Een bordje in de tuin, BT?  Is een sticker die bij het systeem zit ook genoeg op een zichtbare plaats? :biggrin:

 
Een bordje is alleen als de camera's niet duidelijk zichtbaar zijn. Maar voor mij is een sticker ook goed hoor. :biggrin: Of dat dan weer rechtsgeldig is dat is een tweede. :biggrin:

 
Ik heb de topictitel iets aangepast, en er tussen de [] camerabeveiling bijgezet.

Waarom, ik weet niet waarom er rondlopen die het leuk vinden om auto's in de fik te steken en banden lek te steken en deuken in auto's trappen?? 

Ik heb het er hier met de buurt al eens meer over gehad, laten we samen een systeem weghangen verstopt onder de randen van de daken van onze schuurtjes en garages, en daar samen een netwerk van maken.

Er was hier deze week weer een systeem bezorgd, maar die is vandaag al weer verkocht, toevallig 2 van die dingen aan iemand verkocht die zijn paarden in zijn stal in de gaten wil houden, en kort nadien een inbraak in zijn bloemenwinkel. Nu een barbier die zijn zaak gaat openen en gehoord had van deze camera's die die gaan we daar ophangen...

Jammer dat het allemaal moet. :confused:

 
hier hangen er 8 rond het huis.

En zolang je kenbaar maakt dat je camera beveiliging hebt ,dus kenbaar maakt (sticker) is er geen probleem.

Plaats deze ,ook voor politie, en deze hebben mij deze regels mede gedeeld.

Heb al zo'n 40 dvr's geplaatst met app gebruik zelf de fricarro .

Deze plaats ik ook bij de mensen ,werkt zonder problemen dvr met hd  via app alles terug zien en snapshot maken en verzenden.

En is zeker jammer dat het allemaal zo moet gaan.

 
Ik werk vanaf 2000 bij de gemeente en op alle locaties waar ik werkte waren er camera's aangesloten op een HD.

Er hangen stickers met de tekst "Voor u en onze veiligheid zijn er camera's"

Momenteel mag je wel iets opslaan van een buitenterrein, echter door de nieuwe AVG wet mag het maar 28 dagen worden opgeslagen.

De politie vindt dit zelf niet echt fijn en heeft zelf gezegd dat ik me hier niet hoef aan te houden zolang ik het maar niet naar buiten brengt.

Afgelopen periode heeft men weer wat beelden opgehaald omdat er wat gebeurd was in het park achter ons.

Aan de hand van de beelden heeft men een kenteken kunnen achterhalen en iemand opgepakt.

 
Pfoeh volgend probleem, wordt er vandaag een pakketje afgeleverd wat niet voor ons is, waarschijnlijk aangenomen door mijn wederhelft.

Maar dat doet er niet toe.

Onze naam staat er niet op, het is van iemand die ik niet ken, maar de naam en het huisnummer zijn maar half leesbaar, er loop precies over het huisnummer en de achternaam

van de ontvanger een streep/beschadiging.

Nou even uitzoeken of het geleverd is via post.nl of dpd of dhl, ik weet het niet, dan kan het retour afzender, of kan ik dit zo afgeven op het postkantoor, en op

kosten van de afzender retour sturen?

Meer kosten dan een ritje naar het postkantoor wil ik niet maken.

 
Binnenkort valt er een brief van een incassobureau op de vloer. Daarna komt de deurwaarder je tv en bbq ophalen wegens wanbetaling.

Zit er een barcode sticker op beginnend met 3S dan is het postnl

 
Het bleek achteraf een pakketje te zijn via DHL.

Het is vandaag door ons op het juiste adres afgeleverd.

 
The Matrix: Dat zou alleen eventueel van toepassing kunnen zijn als er voor het pakketje getekend is, anders niet. Gewone afgifte is geen bewijs.

Overigens freggel1 is hier van de zomer ook een pakketje verkeerd afgeleverd en nu ga je lachen. Als ze goed gekeken hadden, dan hadden ze de juiste letters kunnen zien die bij de postcode stond. De straatnaam was goed, de naam van de geadresseerde was goed en het huisnummer was goed. Sterker nog, er stond ook nog een correct 06 telefoonnummer op!!

Alleen het huisnummer en de eerste 4 cijfers van de postcode waren hetzelfde en het huisnummer dus. Hoe zo nu bij mij aan kwamen is een raadsel. Dus ik pakketje aangenomen (niet getekend).

Dag erna aan postbode gevraagd of ik het mocht terug geven omdat het niet voor ons was en ik gezien had waar het wel moest zijn (een andere wij die tegen onze aan ligt, maar lopend toch snel 10 minuten).

Nee dat mocht hij niet aannemen, want dan kon ie het niet teruggeven, dat had alleen gekund als ik het pakketje aan de deur geweigerd had. Kon het volgens hem wel bij een postagenschap afgeven.

Dus ik naar een postagentschap bij de Gamma want daar moest ik toch zijn. Nee daar kon het ook niet afgegeven worden.

Verkeerd bezorgde poststukken konden alleen op een echt postkantoor worden afgegeven en..... daar hebben we er maar 1 van in Maastricht, het hoofdpostkantoor in het centrum. Lachen toch?

Nu ben ik wel gek, maar in het centrum kom ik bijna nooit dus dat ging hem niet worden.

Dus ik heb gedaan wat de post had moeten doen. Even goed gekeken met mijn ogen op het pakket en toen waren vrij eenvoudig de twee letters van de postcode te lezen.

Het was goed weer dus even met de brommer langs gereden en jawel hoor, de naam op de brievenbus klopte ook prima. Helaas was meneer niet thuis.

Heb hem een sms gestuurd dat ik een pakketje van hem had en of ie het op wilde halen. Kreeg 2 dagen later een SMS terug dat hij met vakantie was maar daarna gelijk even langs zou komen.

Een week later heeft de meneer hier netjes het pakketje opgehaald met dank dat ik het voor hem bewaard had.

Een verkeerd afgegeven brief kiep je zo weer terug de brievenbus in, maar een verkeerd bezorgd pakketje krijg je bijna niet eens bij PostNL teruggegeven? Het wordt hoe langer hoe gekker in dit land.

 
Phuuu.... erger nog dan ik dacht daar.

Eerlijk gezegd kon ik maar met 1 ding lachen. Dat was die waar eentje pakketjes netjes op zo'n stukje rollerband legde waar een ander het van af pakte om te scannen en dan... LoL. :biggrin:

Ik ben blij dat wij niet snel breekbare dingen in China bestellen. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan