DSR8121

Beukenootje

New Member
Lid sinds
20 jan 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
Beste mensen, allereerst dank voor de acceptatie.

Zelf doe ik al lange tijd niks meer met satellietontvangst, maar nu kwam een kennis hier met een Philips DSR8121 aanzetten

De man is vrachtwagenchauffeur en is soms dagen van huis

Op een geven moment komt ie thuis wil tv kijken en blijkt de ontvanger helemaal dood

Geen display of lampje, helemaal niks, na een paar x de ontvanger in en uit de stroom, nog steeds niks.

Afijn hier aangekomen, deksel er af en de ingewanden eens bekeken, als de stekker in de stroom komt draait het ventilatortje even, staat weer stil om na een minuut ofzo weer eventjes te draaien

Voeding nagemeten en alle spanningen zijn ok.

Tijdje in de stroom gelaten en het koelblok gevoeld, dat word wel warm

Nu is mijn vermoeden dat hij in een bootloop hangt.

ook een USB stick knippert even nadat het Finnetje draait

Nu heb ik heel wat gelezen over dit apparaat en daar word ik niet vrolijk van, vooral het feit dat hij via de Satelliet updates haalt

Nu de vraag waar het om draait, is er ergens een Firmware te downloaden en die er met usbstick in de drukken

Het apparaat is dusdanig oud dat een dure reparatie er niet in zit, dan gaat ie de chemobak in, maar als er een mogelijkheid is de firmware te flashen dan kan hij misschien nog een ronde mee

Alvast hartelijk dank.

 
Er zijn wel procedures om de ontvanger te resetten maar dan moet hij volgens mij wel aangaan en software haalt hij van de satelliet dus als je wat wilt proberen moet hij op de schotel zijn aangesloten.

Eerst proberen terug te zetten naar de fabrieks instellingen dat staat hier, volgens mij moet hij dan wel aanstaan.

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/16622/m7-dsr-8141-en-philips-dsr-8121-de-fabrieksinstellingen-herstellen/

Dan de recovery methode, dan precies deze stappen volgen:

1. Ontvanger gewoon uitzetten op standby.

2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt

houden tot de ontvanger vanzelf terug aanspringt (ongeveer 15 seconden)

3. Je krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien

4. Geef de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat

scherm bovenaan te zien is)

5. Selecteer "recovery" en druk op "ok".

6. Het eerste deel is de "Flash recovery" en druk op "ok", wanneer dit klaar is druk je weer op "ok" om verder te gaan.

7. Selecteer nu "EEprom Recovery" en druk op "ok". Dit zal iets langer duren en druk wanneer dit klaar is op "ok"

Hierna kan de exit knop ingedrukt worden, waarna de ontvanger opnieuw zal opstarten om vervolgens in het eerste installatie menu uit te komen.

 
Dank voor de reactie,

afstandsbediening heeft hij nog thuis, zal hem er om vragen

Maar hij start helemaal niet op, alles blijft donker, display, HDMI, scart

HDMI reageert wel want als de stroom er af is meld de TV nothing connectet, komt er stroom op de DSR8121 dn gaat die melding na een moment weg om na een paar seconden terug te komen.

Maar goed ik zal hem om de AB vragen en zal de procedure proberen, maar dat kan een paar dagen duren als hij in het buitenland is.

 
Werkt niet hoor, heb nu de AB hier maar krijg er geen leven in, hoe lang ik de groene knop ook indruk.

 
Heb je toevallig nog ergens een oude TV met Scart aansluiting? Ik heb zoiets eens meegemaakt met een VU+duo die ook scart en hdmi heeft. Op de scart aansluiting kreeg ik wel beeld en zo was ie ook te resetten.

Als je niets ziet op beeld, dan kun je ook die groene knop functie niet gebruiken.

Misschien helpt de tip om eens met scart i.p.v. hdmi te proberen. Vermits je een tv kunt vinden waar nog een scart aansluiting op zit.

 
Heb er momenteel een oude portable achter met scart, als ik de box aanzet plopt het geluid even, zie even een flits in het beeld en vervolgens niks meer

Denk dat het einde verhaal is, het enigste wat overblijft is flashen, maar daar zal CD het wel niet mee eens zijn

Rest nog alleen de Chemobak.

Henk.

 
Flashen van die ontvangers moet dacht ik met een J-tag interface, misschien kan iemand in jouw buurt dat nog wel of hebben andere forum leden hier nog wel tips voor je.

Mocht het de chemobak worden en je wilt toch een goede ontvanger, dan zou je eens kunnen kijken naar een Xsarius Pure HD, een heel klein maar uitstekend HD satelliet ontvangertje met HDMI aansluiting en de Canal Digitaal kaart werkt daar ook in als het goed is, voor maar 89 euro.

Een andere iets duurdere is de VU+ Zero die ongeveer 10 euro duurder ligt.

Dus duur hoeft het niet te worden om iets goeds te krijgen. Het fijne van deze ontvangers is dat er Openpli op kan en dan kunnen de kanalenlijsten (incl. alle NL zenders van CD die bovenaan komen te staan) gewoon middels de update functie geupdate worden.

 
Hoi,

En wat dacht je van deze, google maar eens op Zgemma H2H. Kost maar € 69, werkt hier al meer als een jaar naar alle tevredenheid, zapt supersnel,

prima beeldkwaliteit schakelt perfect om van sat naar kabel en omgekeerd. Prima doosje voor weinig geld.

B.

 
Deze ontvangers hadden vlak na het op de markt komen en door Canal Digitaal als goedgekeurde ontvanger betiteld was al bij het chemisch afval gezet moeten worden.

Het heeft een 3 tal jaren geduurd voor er een udate voor kwam, Philips wilde niets met die ontvanger te maken hebben en deed hem snel over aan Pace.

Canal Digitaal bleef volhouden dat het goede ontvangers waren maar de gebruikers hadden niets anders dan ellende. Elke seconde aandacht er aan besteden is zonde van de tijd m.i.

 
@Boets: Er zijn wel meer leuke ontvangers, maar volgens mij heeft die Zgemma geen Openpli ondersteuning, toch?

En da's niet noodzakelijk maar vooralsnog toch wel erg jammer, want dat is Nederlandse software waar gewoon alles in zit wat je nodig hebt.

@Grondstof: Inderdaad, die waren erg beperkt die ontvangers, zoals alle goedgekeurde ontvangers in die tijd. En Pace.... tja, dat was sowieso al een pechmerk, vraag me af of die uberhaupt iets goeds op de markt gebracht hebben. Ooit de eerste Pace irdeto ontvanger gehad, kort daarop een Nokia Mediamaster en potverdikke wat was dat een verademing. Alsof je een fiat 500 omruilde voor een Mercedes. Goede oude tijd. :)

 
@ Tijger,

Ja hoor openPLI en openATV ondersteuning, draai hier zelf openpli 6,2

B.

.

 
boets zei:
Hoi,

En wat dacht je van deze, google maar eens op Zgemma H2H. Kost maar € 69, werkt hier al meer als een jaar naar alle tevredenheid, zapt supersnel,

prima beeldkwaliteit schakelt perfect om van sat naar kabel en omgekeerd. Prima doosje voor weinig geld.

B.
Die andere ontvangers is wel bekend, heb een aantal jaren terug veel met Dreamboxen gewerkt, en geflasht en ook wel Ge-Jtagt, Heb ook nog wel een AZBox die werkt ook perfect maar die AB is niet lekker meer

Maar om te Jtaggen zul je nog een goeie werkende bootloader moeten hebben, en ook de aansluitpunten enz. voor de Jtag interface, maar die drukte wil ik er in elk geval niet meer van hebben. Het ding is niet van mezelf en de man waar hij van is al op zoek naar een andere ontvanger.

En misschien kan het ook met zijn TV want hij heeft een Samsung Curved en ik neem aan dat daar ook wel het 1 en ander mee mogelijk is, kan in elk geval ook een schotel op aangesloten worden.

Maar dat is zijn zaak, voor mij is het sloes met deze ontvanger en gaat de zolder op voor onderdelen, ik mocht hem slopen.

Iedereen dank voor de reacties en tips.

 
@Boets: Och toch? Da's mooi. Ik zag hem op de downloadpagina niet erbij staan, vandaar mijn vergissing.

@Beukenootje: Let even op met die Samsung TV's, daar is niet alles altijd mee mogelijk. Een buurman van me heeft verleden jaar een duur model gekocht (bij de 1500 euro) met DVB-S en DVB-C er op en volgens mij ook nog DVB-T.

Echter hij kan maar 1 van deze kiezen. Dus als hij bijv. DVB-C kiest wil de TV geen zenders meer zoeken voor analoge TV of DVB-S. En zo kan hij niet schakelen. Hij kan dus slechts 1 type TV kijken. Gezien hij er nu een CI module voor kabel in heeft zitten, kijkt hij nu DVB-C, maar het was mooier geweest als hij had kunnen switchen tussen de signalen.

Er zijn meerdere Samsung modellen waar dit niet bij mogelijk is.

Als dit wel wenselijk is, dan is zo'n goedkoop ontvangertje zoals Boets zegt toch wel een interessant alternatief voor die man.

Succes in elk geval!

 
grondstof zei:
Deze ontvangers hadden vlak na het op de markt komen en door Canal Digitaal als goedgekeurde ontvanger betiteld was al bij het chemisch afval gezet moeten worden.

Het heeft een 3 tal jaren geduurd voor er een udate voor kwam, Philips wilde niets met die ontvanger te maken hebben en deed hem snel over aan Pace.

Canal Digitaal bleef volhouden dat het goede ontvangers waren maar de gebruikers hadden niets anders dan ellende. Elke seconde aandacht er aan besteden is zonde van de tijd m.i.

Dank je, zal het aan hem doorgeven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan