Een bosje is gevallen, 4 down, 2 to go!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Eindelijk is de kettingzaag er in gegaan, de bomen liggen bijna allemaal plat.

Iets meer licht in de Freggelgrot, en meer opbrengst van de zonnepanelen. :biggrin:  

Nou nog wachten tot de klus klaar is, en er een nieuwe aanplant staat, met struiken die we zelf wat klein gaan houden,

we gaan de boel niet meer boven de schuttingen uit laten komen! 









 
Oud vs nieuw. Het zal wel even wennen worden...







 
Oh dat is toch wel een hele verbetering zo! :)

 
Ik heb geen hekel aan bomen Black Tiger, maar deze bomen hoorde in een bos te staan.

Er komen wel nieuwe terug, maar dit zijn er meer in een struikvorm, dus die gaan we mooi op hoogte houden. ;)  

1 ding heb ik vandaag al meteen gemerkt, en dat is de opbrengst van de zonnepanelen, de zon heeft nauwelijks geschenen maar toch 10 Kw opbrengst. :biggrin:  

Dus van de ene kant is er een stuk natuur weg, maar van de andere kant is er op CO2 bespaart, iedere kilo is weer een beetje boom. ;)  



 
Ik besef mezelf nu 1 ding, en heb daar ook een klacht over ingediend bij onze gemeente.

Waarom? 

Veilig werken, en afsluiten.

De laatste boom die omgezaagd werd had levens kunnen kosten, want links en recht van die boom zijn brandgangen, en die waren niet afgesloten,

er is er eentje omhoog geklommen en heeft de top van ongeveer 7 meter in 1 keer op de straat laten vallen, stel dat er op dat moment een kind op zijn fietsje uit die brandgang gereden kwam??? 

Ik snap niet dat dit nog kan??? 

Bam daar ligt hij...



 
Phew, ja dat is wel behoorlijk nalatig inderdaad. Als ze het al niet afsloten dan zou er op zijn minst iemand bij hebben moeten staan om die brandgang te bewaken zodat er niemand uit kon komen.

 
Ik zat te denken.......

Het is misschien leuk als je toch je bomen nog gaat missen qua uitzicht. Je de schoorsteen kan gebruiken als stam, hoef  je alleen nog een paar metalen palmbladen te maken en je hebt een heuse schoorsteen palmboom!

 
Ik ga ze echt niet missen Nr.10!  Ik heb een bak aan licht meer in de tuin, de zonnepanelen vangen nu meer licht nu de achterste boom weg is...

En bij thuiskomst vandaag om 3 uur schijnt de zon nog volop op de werft, en ik kan lekker in tuin gaan liggen en stoeien met Mylo, onze pup.... ;)  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan