Beschuit met muisjes!!! Heel deze maand bij huize Black Tiger!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Drie zeer zeldzame Siberische tijgers geboren in Safaripark Beekse Bergen

De Siberische tijger Angara is donderdag in Safaripark Beekse Bergen bevallen van drie jongen: Aida, Radames en Amneris. Het is het eerste nestje van de bedreigde diersoort sinds 2008, meldt het safaripark vrijdag.

De tijgers maken het goed, aldus Beekse Bergen. De jongen zijn vernoemd naar de hoofdpersonen uit het openluchtconcert Aida in Concert, dat in juni zal plaatsvinden in Den Bosch.

"De geboorte van de drie jonge tijgers is voor Beekse Bergen een speciaal moment. We zijn ontzettend trots en kunnen niet wachten tot de hele familie zichtbaar is voor onze bezoekers", zegt Rens Willemsen van Beekse Bergen.

Moeder Angara en tijger Yarko, die haar gedekt heeft, zijn twee jaar geleden naar het safaripark verhuisd in het kader van een Europees fokprogramma.

Er leven naar schatting nog ongeveer vijfhonderd Siberische tijgers in het wild in Azië. Daarnaast leven er vijfhonderd verspreid over de wereld in verschillende dierenparken, waarvan driehonderd in Europa.

[bron: NU.nl]

De jonkies

:verliefd2:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaaaaaa kindjessssss...

Ik zag ze vanmiddag toevallig op het journaal. Wat een leuke kleine beestjes zijn dat he. :)

 
Dit wordt zodra ze buiten mogen een ritje naar de Beekse Bergen.

 
Ja da's bij jullie zo'n beetje vlak om de hoek bij wijze van spreken dus dan zou ik ook even gaan kijken.

En een goed fototoestel meenemen. :biggrin:

Wij waren naar Mondo Verde geweest, ik moet de foto's nog van m'n toestel halen, maar daar waren ook leuke kleine leeuwtjes, jonge wolfjes, jonge aapjes en ik dacht zelfs ook jonge tijgertjes, maar dan witte. Weet ik echter niet meer zeker.

Die foto's moet ik er echt eens gaan afhalen, is toch al weer twee weken geleden.

 
Dit wordt zodra ze buiten mogen een ritje naar de Beekse Bergen.


Dan zul je nog een tijdje moeten wachten de eerste drie weken kunnen ze nog niet staan.

Als ik de foto zie van de moeder met haar welpjes vraag ik me af wie de vader is?

En kijken naar de avatar van @BT ben ik er niet gerust op.?

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan