Het mag wat kosten!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik weet het het wordt door ons als belastingbetaler betaald, maar eindelijk gaat de ouwe E-10 op de schop!!! 

Heel de Molenstraat, onze hoofdstraat wordt momenteel helemaal opnieuw aangelegd, en het plein voor het gemeentehuis "De Markt"wordt ook aangepakt.

Vincent van Gogh is in Zundert geboren, en zie hier wat het wordt: 









 
Nou dat is behoorlijk.

Komt er ook zo'n grote kop op straat getekend? Moet je toch een goede kunstenaar voor hebben als dat een beetje goed uit moet zien.

Wel mooi!

 
ik denk dat die kop met klinkers gelegd zal worden

 
Die kop wordt idd met klinkers gelegd.

 
Ja maar dan moet je toch een beetje een kunstenaar hebben zodat het ook mooi wordt, of wordt dit gewoon gedaan door deze tekening op te delen in stukjes klinker op tekenen en dan door de "gewone" klinkerleggers op kleur te laten leggen met een toezichthouder die kijkt of het goed gaat?

Of hoe doen ze zoiets?

 
Black Tiger kijk eens goed naar foto 1 en 2.

Daar zie je papierrollen die op het zand gelegd worden, en daarop staan cijfers. ;)  

Er zal heus wel over nagedacht zijn, want als je iets als dit doet dan moet het perfect zijn, zeker als het kunstwerk recht tegenover Vincent zijn geboortehuis is.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh dat hoort allemaal bij elkaar?

Ik dacht al van waar is dat voor, dacht eerst dat het bij foto 3 hoorde, maar het hoort dus allemaal bij elkaar.

Dan begrijp ik 'm wel. Handig op die manier inderdaad. :)

 
Heel Zundert staat op dit moment op zijn kop!  Waar het geld ineens vandaan komt ik weet het niet? 

Er wordt een nieuwe woonwijk gebouwd van meer dan 200 huizen, corsotenten worden verplaatst, en is zelfs een buurtschap [Poteind] die dit jaar verhuist, en deze buurt heeft een loods gebouwd die altijd blijft staan, dit moest want het is op een industrieterrein, maar ze hoeven nooit meer de tent op te bouwen en weer af te breken, kostenplaatje ongeveer 2 ton!!!

Maar doordat deze buurt nu dit jaar verhuist heeft de stichting eindelijk de kans om iets door te zetten wat men al meer dan 15 jaar van plan is, en dat is het verplaatsen van het "Jubelmoment" , dit is in een ander onderwerp al getoond.

Maar nogmaals ik weet niet waar de euro's ineens vandaan komen maar lees onderstaand bericht maar eens hoe men het toekomstige plein voor de Jubel aan wil gaan passen: 

In aanloop naar het Bloemencorso, starten op maandag 17 juni werkzaamheden aan en rondom het Oranjeplein in Zundert. Om de verplaatsing van de jubel mogelijk te maken, zijn aanpassingen in de openbare ruimte nodig. De gemeente grijpt dit moment aan om de openbare ruimte op en rondom het Oranjeplein structureel te verbeteren. De werkzaamheden nemen vier tot zes weken in beslag.

De jubel van het Bloemencorso wordt verplaatst van De Markt naar het Oranjeplein. Hiervoor zijn een aantal aanpassingen in de openbare ruimte nodig. Zo worden er 12 bomen gekapt en, in samenwerking met Stichting Bloemencorso Zundert, ergens anders in de gemeente herplant. ‘‘Maar’’, benadrukt wethouder Ruimtelijke Ordening Patrick Kok, ‘‘een aantal aanpassingen zijn in de eerste plaats gericht op verbetering van de openbare ruimte. In de aanpassingen is rekening gehouden met de wensen en behoeften van omwonenden’’. Omwonenden hebben hun wensen kenbaar gemaakt tijdens een inloopavond.

Kruising Industrieweg – Molenstraat
Eén van de wensen is een beter overzicht op de kruising Industrieweg – Molenstraat. Om dit overzicht te verbeteren wordt de kruising met 25 centimeter verhoogd. Ook wordt één parkeerplaats vervangen door een groenplaats. Onderzoek toont aan dat er genoeg parkeergelegenheid is rondom de kruising.

Bushalte
Rondom de bushalte op het Oranjeplein komen ook de nodige veranderingen. De rijbaan voor de bushalte wordt opengebroken en voorzien van een vlakker profiel. Zo kunnen de bloemencorsowagens de jubelplaats makkelijker oprijden. Daarnaast komen er, op verzoek van de bewoners, meer plaatsen (circa 50) om fietsen te parkeren bij de bushalte. Het overzicht rond de bushalte wordt verruimd doordat het containerpark naar achteren verplaatst.

Tijdens de werkzaamheden is er een tijdelijke bushalte. ‘’Over deze locatie zijn we in gesprek met Arriva. Helaas is een tijdelijke halte minder goed bereikbaar voor met name invaliden, daarom adviseren wij bij een andere halte op te stappen. Uiteraard erg vervelend, maar soms moet je één stap terug doen om er vervolgens twee vooruit te zetten’, besluit wethouder Kok.
Bron: gemeente Zundert

Het plein 100 meter van het tentoonstellingsterrein.



 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan