Windows 10 start automatisch programma's op?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag, bij mij start W-10 regelmatig een programma automatisch op tijdens het opstarten van de pc? 

De ene keer wordt Firefox gestart en dan de andere keer weer mijn email, er staat niks in de map opstarten, en ik heb vorige week de pc gescand, en daar kwam ook niks vreemds uit. 

Is er iets wat Windows doet, en dan het laatst gebruikte de volgend keer bij het opstarten van de pc automatisch weer als eerste opstart? 

Ik krijg het niet gevonden.

 
In de nieuwere  versies windows 10 worden applicaties die niet zijn afgesloten voordat je afsluit automatisch weer opgestart tijdens herstart , zelfs als je de pc/laptop uitzet onthoudt windows dit en zal ze weer bij herstart openen.

Enige remedie is om bij het herstarten/afsluiten alles wat je geopend hebt te sluiten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Matrix, ik sluit altijd alles af als ik mijn pc afsluit. 

Misschien dat de pc zelf niet helemaal happy is, want hij heeft van dag 1 af rare kuren, als hij afgesloten is dan gaan de ventilators als een gek draaien, en dit stop pas als ik de spanning er helemaal afhaal. Op garantie heb ik nooit een beroep kunnen doen, hij was nieuw maar stond al een tijdje als reserve pc aan de kant bij degene waar ik hem van gekregen heb.

Ik denk dat dit een bios probleem is, maar wat?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmz... het is wel raar als ventilators gaan draaien als de pc uitgeschakeld wordt.

Ik heb Windows ook wel eens iets opnieuw zien starten wat toch afgesloten was. Check eens of je alle updates van Windows ook wel binnen hebt en of die gelukt zijn. Eventueel foutenlogboek eens bekijken of je daar iets ziet wat zou kunnen wijzen op het niet goed afsluiten.

Het zou inderdaad ook een bios issue kunnen zijn maar dan zou je moeten gaan kijken in de energie instellingen. Alhoewel me dat toch vaag lijkt.

Anders gewoon eens kijken of er voor dat moederbord een bios upgrade te vinden is.

Kan ook zijn dat de voeding kuren heeft.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook eens onder taakbeheer en dan bij tab opstarten, mss staan daar wat applicaties die bij opstarten van de pc automatisch geopend worden. 

 
Nee daar staan geen programma's @Matrix.

Ik heb vandaag een virusscan gedaan, en er werd maar 1 probleem gevonden, hopelijk was het dat.

 
Een virusscan wil niet altijd iets zeggen.

Scan eens met AdwCleaner. Alleen van deze site of van Malware Bytes (verwijst trouwens ook daar naar toe) downloaden, nergens anders vandaan.

Daarna nog eens met Malware Bytes (van malwarebytes.org) er overheen.

Maar zoals ik eerder aangaf denk ik toch dat de voeding ook kuren en zie dat The Matrix diezelfde gedachte heeft vanwege dezelfde reden. Toch dat maar even in de gaten houden dan.

 
Die scans ga ik ook nog even doen.

Maar van dat draaien van die ventilators heeft de pc al van het begin dat ik hem [gekregen] heb, en hij staat er intussen al weer een jaar of 4.

 
Dan heb je dus al 4 jaar een vreemd probleem, dat had mij al veel eerder helemaal gek gemaakt.

Op youtube vond ik een video van iemand met hetzelfde probleem.

Het gaat niet om deze video, maar daaronder staan diverse reacties met diverse oplossingen er in vermeld.

Zo had iemand een oudere versie van HWInfo die het probleem veroorzaakte.

Bij een ander verdween het probleem na deinstallatie van de i7-8750H/Intel UHD Graphics 630 driver.

Een interessante (en ook goed mogelijk) was:

This happens to me because I had a peripheral plugged into my "VR" usb port and not in a normal usb port.

Gebruik van verkeerde usb poort dus. Wat me er aan laat denken dat in bepaalde gevallen een USB hubje ook dit soort problemen kan veroorzaken.

Er staan er volgens mij nog meer. Het loont zich in elk geval de moeite de genoemde oplossingen eens door te nemen en te controleren of verifiëren of een van deze oplossingen ook bij jou helpt.

 
was /is toch niet ene van mij...........hoop ik.....?

 
Nee die is allang weer naar iemand anders, die waar ik het nu over heb is er eentje van Hangslot, een I-7. 

Ik ga met alle tips als het weer wat slechter is er mee aan de slag.

 
Tja intel he   ......???

 
Nja daar kun je over discussiëren maar AMD heeft ook vaak genoeg zijn kuren gehad. Ben nu toch blij een Intel te hebben. :)

 
Pfoeh, het is gewoon zoeken naar de bekende naald.

Er zit intussen al een nieuwe videokaart in de pc, hyb die er aan hangt is nadien aangesloten.

Maar buiten deze 2 problemen doet de pc het verder wel goed.

De scan met adwcleaner heb ik intussen gedaan, deze vond wel 1 en ander, dus dat is verwijderd. Ik ben benieuwd of het geholpen heeft.

 
Als Adwcleaner iets vindt moet je eigenlijk altijd het beste meteen erna ook Malware Bytes draaien.

Ben ook benieuwd of het geholpen heeft. Anders toch eens kijken voor 'n andere voeding.

 
2 PC's  van mij met W10  (zowel oud als nieuw) hebben/hadden hier ook last van en dit heeft volgens mij echt te maken met de W10 software. Een tijdje opent zich er niks en daarna komt het voor een dag of 2 weer terug. Zou je vensters niet sluiten voor het afsluiten dan komt meestal de melding na het opstarten dat explorer onverwachts is afgesloten en of je de laatste sessie wilt herstellen, in mijn geval kwam die melding nooit dus W10 ziet het ook niet als een crash en wordt er gewoon goed afgesloten.

Sinds de recente update  van Versie OS-build OS 17763.529 is het bij al 10 dagen niet meer voorgekomen op mijn nieuwe AMD Ryzen PC.

 
Er zijn er ook waarbij het wel aan de W10 software ligt. Afhankelijk dan van wat ingesteld staat.

Eens zien wat er gebeurt na de 1903 update.

Blijft echter nog altijd het probleem met de razende ventilators terwijl de pc uitgezet is.

 
Ik snap het nog niet helemaal, want beide problemen zijn er niet iedere dag.

Ik ga nu scannen met Malwarebytes, kan toch ff niks nu ik door mijn rug ben gegaan. :clown:

Scan is klaar, geen dreigingen gevonden.

Nou ben ik eens benieuwd, ik heb zojuist dit geprobeerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan