Vreemd probleem met Excel.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Een vraag aan de deskundigen, een collega van mij zit dagelijks met Excel te werken, maar het is meer vloeken en tieren dan plezierig werken.

om 1 of andere reden loopt het programma telkens vast, heeft hij weer wat kolommen toegevoegd springt hij op een wit scherm, en duurt het enkele minuten

tot dat hij weer verder kan.

De laptop is al ge-update, en er is ook al 8 gig geheugen bijgestoken (16 totaal nu), maar dit helpt niet.

Nou is hij vandaag weer even bij onze ICT-afdeling geweest, en die krijgen het ook niet gevonden, bij hun werkt het wel feilloos.

Het laatste wat ze gedaan hebben is met hun account ingelogd op Excel op zijn laptop, en dan werkt alles wel goed.

Er zit geen verschil in de instellingen van de 2 accounts, dus wat kan dit zijn???

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, maar ik denk zelf dat het toch in het account gezocht moet worden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk ook dat het in het account gezocht moet worden dan.

Als het om inloggen gaat zal het wel iets met Office 365 zijn of iets anders over het netwerk.

Ga het maar eens zoeken. Als ICT op zijn laptop in logt en het werkt dan wel goed kan het alleen maar account zijn.

Beste oplossing in zo'n geval is uitloggen, ICT het account laten verwijderen en een nieuw account laten aanmaken.

 
Ja ik vermoed dit ook al BT, alles gaat inderdaad via het netwerk, en dan ook nog is met Google drive en al die andere sjitzooi.

Een ander account moet volgens mij aangevraagd worden en dat wil wel eens even duren, maar ik zal hem dit morgen wel eens zeggen.

 
Dit onderwerp even door gelinkt naar mijn collega, hij moet zich maar eens registreren hier, kan hij de vragen meteen zelf stellen hier. :biggrin: ;)

Is een leuke om uit te pluizen, misschien een paar screensjotjes en bij?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan hij proberen maar ik ben niet thuis in alles ban backOffice. Ik ga er van uit dat een systeembeheerder wel weet hoe hij een nieuw account moet maken of anders evt. een extra account maken naast het originele.

Ben benieuwd. ;)

 
Laptop is vandaag gewisseld voor een andere, en nu is het probleem weg.

een ander account aanmaken is niet 1,2,3 gedaan, want er hangt veel aan het huidige account vast.

 
Hmmz... weet niet hoe ze dat ingeregeld hebben dan. Bij ons kon de systeembeheerder een nieuw account aanmaken en dan het profiel overzetten.

Moet wel zeggen dat het een echte systeembeheerder was, die kon je nog tot op .dll niveau vertellen of software met elkaar kon samenwerken op een server. De meesten kunnen dat niet.

Maar als het met een andere laptop opgelost is, dan is het ook goed natuurlijk. :)

Grote kans dat als ze daar het profiel op weggekiept hadden en opnieuw aangemaakt, dat ie het ook wel weer gedaan had.

 
Ik ga maar even niets over de kwaliteit van onze ICT beheerder zeggen, maar hoe dat precies zit met de gebruikte accounts en alles wat er aan gekoppeld zit weet ik ook niet, daar heb ik zelf eerlijk gezegd te weinig verstand van.

 
Dat maakt niet uit, ik zeg ook niets over de ICT beheerder want ik ken hem niet maar vaak is het wel handig een nieuwe laptop als oplossing aan te bieden dan kan men de oude op het gemak ofwel nakijken ofwel herinstalleren en kan betreffende snel verder werken.

Om even snel iets op te lossen werd bij ons ook wel eens gewoon materiaal (pc of laptop) omgeruild in plaats van dat er ter plekke aan probleemoplossing werd gedaan.

 
Ja en dat gebeurt bij ons nu ook, maar daar is het probleem niet mee opgelost, want de laptop wordt op zolder gelegd of gaat naar iemand anders die niet met Excel werkt.

 
Het heeft even gewerkt, vandaag begon het gemieter weer bij de vervangen laptop nu.

Iedere keer moet er gewacht worden tot dat de boel opgeslagen is in de Cloud, en je zit dan continue naar een wit scherm te kijken.

Vreet dit programma nou zoveel terwijl je over het netwerk aan het werken bent, of zijn de servers die bij ons staan niet goed?

 
Het heeft even gewerkt, vandaag begon het gemieter weer bij de vervangen laptop nu.
Ik vond het ook wat vreemd, omdat het op de oude laptop met het account van de ICT man wel goed werkte. Het moest dus aan het account liggen.

Helaas dus niet aan het lokale profiel/account.

Als het alleen maar een wit scherm is totdat je opgeslagen hebt valt het nog mee hoor. Maar als dat lang duurt dan klopt er iets niet. Excel gebruikt niet zoveel dat het zolang zou duren dit op een server op te slaan. Kan iets langer duren als er meerdere mensen tegelijk aan hetzelfde bestand zitten te werken.

Maar normaliter is dat zo weg. Zeker als het eigen Excel bestanden zijn die op de servers worden opgeslagen.

Als het om Office 365 gaat zit je ook op internet als het goed is en daar kan ook nog wel iets mis gaan met de verbindingssnelheid naar/van internet.

Kan veel oorzaken hebben.

Echter als het alleen op dat account voor komt en niet bij anderen is het account toch de eerste plek om te zoeken.

 
Ik ga er mezelf niet verder in verdiepen, laat ze het zelf maar uitzoeken, want ze werken idd samen in een zelfde bestand, en dan loopt de boel vast.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan