Externe harde schijf aan een NAS?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gewoon een simpele vraag: kan dit?

Ja of Nee. 

De ruimte op de NAS hier zit vol. :biggrin:

 
Een simpele vraag is niet altijd met Ja of Nee te beantwoorden.

In dit geval is het afhankelijk van de NAS of deze USB poorten heeft en of hier ook extern harddisks aan gehangen kan worden.

Bij de meeste NAS systemen is dat wel mogelijk dus over het algemeen "ja", maar ik zou er toch even de handleiding op na kijken voor de zekerheid.

Om de externe usb harddisk ook via het netwerk te kunnen benaderen zul je daarin ook weer gedeelde mappen moeten aanmaken via de NAS bijvoorbeeld.

 
De Nas heeft usb-poorten, dus ik ga het gewoon eens proberen, er liggen hier nog een paar externe harde schijven stof te happen.

En, als het werkt dan gaan we eens kijken voor een grotere externe HD. ;)

 
Volgens mij een WD My cloud.

 
Dé reden waarom ik dit eigenlijk vraag; de schijf die hier in de Nas zit is bijna vol, en er is geen mogelijkheid om er nog eentje bij in te bouwen.

Dus ik moet of een nieuwe gaan zoeken, of kijken of de optie met externe schijven werkt.

 
@Freggel, als je nog Sata schijven hebt liggen dan kan je eventueel een usb hdd behuizing aanschaffen en de HD koppelen aan die WD My cloud of aan je PC.

 
@Parabolica, ik heb nog wel wat schijven liggen, en ook nog 2 externe, maar het voorraadje is ver op. ;)  

Ik wil eerst die externe er eens op aansluiten, en eens kijken hoe het werkt.

En ik moet echt eens een week gaan zitten en alle mappen eens doorspitten, want ik heb al zoveel gedownload dat er erg veel nummers/clips dubbel op staan,

dus wellicht kan ik nog een bak aan ruimte vrijmaken op deze manier.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan