Werken tot dat je 71 jaar en 3 maanden bent???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik was eigenlijk van plan om hier 1 groot ?weg te zetten en meer niet te zeggen, want ik ben niet zo van die politieke discussies.

Maar ons pensioen, waar eindigt dit, of wanneer begint het pensioen?

Ik zat om 6 uur het nieuws te kijken en zie daar iemand van 26 jaar, en zij moet werken tot haar 71ste en 3 maanden!!!

Stel dat ze straks een partner heeft die 7 jaar jonger is???

Stel dat ze nou noodgedwongen een bijbaantje moet nemen omdat haar ouders de studie niet volledig kunnen betalen, dan kan ze vanaf haar 14de schappen gaan vullen of reclame gaan bezorgen???  En vanaf de Mbo-opleiding stage gaan lopen die niet betaald wordt of voor véél minder dan het minimumloon, pffttt...

71-14=57 jaar werken.... 

Zucht.

 
Ik moet het allemaal nog gaan zien of dat ook allemaal wel gaat lukken.

Het klopt wel dat de mensen ouder worden in deze tijd. Maar ik hoorde een goede opmerking van een man van de FNV die bij Nieuwsuur kort een vraag gesteld werd.

Hij gaf aan er niet voor te voelen om langer te werken, wat hij was van mening dat de mensen wel ouder werden, maar het lichaam niet gebouwd was om langdurig te werken en dus leeftijd en fysieke gesteldheid twee verschillende dingen zijn en men dus niet zo lang kan doorwerken.

Nu ken ik wel sommige mensen die 70 zijn en daar zie je het totaal niet aan af. Maar ik ken er ook de nodige die inderdaad wel 70 zijn en zo nog wel wat doen kunnen maar die je niet meer aan het werk moet zetten.

Wat is daarvan nu de meerderheid? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat ze hoe dan ook toch aan dat pensioen blijven knoeien en nu waren er bij iets nadeligs al weer uitspraken als "ja maar dat zal vrijwel zeker niet gebeuren", had iets te maken met dat mensen minder kregen.

Nou dan kun je er dus van uit gaan dat het wel degelijk gaat gebeuren. De overheid moet je heel strak houden en geen ruimte geven want die pakken zich dan ook die ruimte. Er is al eerder met de jatten in de pensioenkas gezeten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan