Wat was jullie openingstune??? [piratentijd]

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
hier waren wij Radio Hawaï, en we begonnen met:


Wat een prachttijd die helaas niet meer kan....

 
Je begint toch gewoon een internetradiostation.

 
Nou, zo "gewoon" is dat niet @Nummer10 want vroeger was je echt piraat.

Tegenwoordig als je internet radio begint dan heb je buma en sabam snel naast je deur staan. En met wat dat kost per jaar moet je toch al met enkele mensen zijn die bereid zijn om mee te betalen, in elk geval zeker als je wat groter wordt.

 
Misschien is het omzeilen van Buma en Sabam wel een leuke vergelijking qua piraten. VPN ergens op een eiland zetten waar je niet hoeft te betalen voor radio rechten, heb ik ooit iemand eens horen zeggen die verstand van zaken heeft.

 
Die iemand heeft er dan toch niet genoeg verstand van. Want bestaat er überhaupt wel een (ei)land waar je niet hoeft te betalen voor radio rechten?
En dan nog ben je nog niet klaar. Want net als met andere licenties gaat het om het land van eigenaar.

Als jij streamt vanuit Nederland naar een (ei)land waar geen radiorechten bestaan (als er al ergens zo'n eiland is) dan nog is de streamer dus Nederlands en zijn de uitzendingen wereldwijd en met name ook op Nederland gericht.

Zo probeerde ooit eens een iemand met een FXP board in Rusland onder e.e.a. uit te komen, maar omdat hij als eigenaar/huurder Nederlander was viel hij toch onder Nederlands recht en niet onder Russisch recht. Vaag he?

Als je het vanuit de piratenhoek bekijkt is er natuurlijk wel wat speurwerk nodig om je dan te pakken te krijgen. Je moet echter van hele goede huize komen om dat te voorkomen. Een VPN is niet voldoende. Muziek- en filmindustrie is wereldwijd en die komen heus wel er achter die de server huurt en wat er nog meer bij komt kijken.

Maar zolang je niet zo gek veel luisteraars trekt, zou dat wel een oplossing kunnen zijn.

 
Ja ikke wok, W..... Maar het gaat hem meer om het feit dat het toen nog leuk was, als je nu gepakt wordt ben je echt alles kwijt en met een beetje pech kost het duizenden €€€'s , dan is er lol meer aan.

Neem nou maar hetzelfde als vroegah met de brommert, een 70cc er onder, een 17mm carburateur,  een andere uitlaat, en wat tandwieltjes....

Wat moest je toen doen??? Binnen een bepaalde tijd  terug naar origineel en dat even op het bureau laten zien. ;)  

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kent hem, hieruit de buurt.

Ik had al zo'n vermoeden, maar ik had toch gedacht dat ie dat ook geweten had. :biggrin:

Openingstune.... even denken... ik had er vroeger eentje die op een LP van de Beegees stond volgens mij of Tavares... maar dat was gewoon legale lokale radio in Belgie, hele leuke tijd gehad en gelukkig veel gevarieerd kunnen draaien.

Want ik was en ben niet echt een liefhebber van de NL talige muziek. Alhoewel dat iets meer is geworden door mijn echtgenote.:)

 
Oeps modje maakt ff een foutje met de nieuwe software... 

Ik heb per abuis een antwoord gegeven in een onderwerp wat ik aan het aanpassen was. :stupid:  

Sorry Mr.Badmeester, douw me maar kop onder als ik weer een keer in jou zwembad ben. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gnagnagna... modje moet ook geen onderwerpen aanpassen, dan heb je dat niet. :biggrin:

 
Ja was ff een foutje, voel me net: 



 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan