Wat willen ze nou??? "Stekkerauto minder aantrekkelijk"

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Leasebedrijven en de Stichting Natuur & Milieu vrezen dat de rem wordt gezet op elektrisch rijden.

Volgens bronnen wil het kabinet plannen om elektrisch rijden aan te moedigen fors afzwakken
in het Klimaatakkoord.
                                       
De subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto zou gehalveerd wordenen de bijtelling zou van 4% naar 8% of
10% gaan.

Dat lage tarief zou gelden tot 40.000 euro.De lastenverzwaringen voor fossiel rijden zouden zijn geschrapt.
                                       
Leasebedrijven vrezen dat elektrisch rijden onnodig duur wordt en dat is volgens Natuur & Milieu slecht voor het
terugdringen van de CO2-uitstoot.   

Bron:teletekst.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja wat dacht je nu zelf?

Ze hebben ook een tijd het gas gepromoot, totdat wat veel mensen dat begonnen te gebruiken en toen werd het duurder, nu zelfs flink duur.

Nu wilden ze electrisch rijden promoten, dat doen al steeds meer mensen en het gaat teveel kosten, even los van het feit dat men verwacht dat mensen zelf wel gaan overstappen omdat fossiele brandstoffen steeds duurder zullen worden.

Dus nee die subsidie wordt te duur, dat moeten we elders voor gaan gebruiken. Men gaat echt niet de belangrijkste melkkoe in dit land langere tijd tegemoet komen hoor, dat gaat hem niet worden.

Verbaast me dus ook niets deze plannen.

 
Maar er is ook nog een andere kant.

We hebben een mooie auto maar is eigenlijk te groot.

 We keken uit naar een wat kleinere Toyota hybrid.

Ik wilde de grootste auto inruilen,verkoop prijs garage tussen 8 en 10 duizend euro.

Ik werd eigenlijk gewoon weg gestuurd.

Of de auto achter laten voor 1500 euro.

 
Ja maar dat is weer een andere kant Jan, die garagehouders zijn ook compleet gek, je betaald de hoofdprijs maar als je iets inruilt krijg je de sloopprijs... 

Maar ik vrees dat dit op alle fronten zo is, we hebben namelijk ook een periode gehad dat we gestimuleerd werden om met een kleinere auto te gaan rijden, en ja daar krijg je subsidie voor, en ineens werd dit ook weer verandert.

 
Nou, 1500 euro is niet bepaald een sloopprijs, die ligt op 150 euro.

Ligt er natuurlijk aan hoe groot de auto is en hoe oud hij was. Die grote bakken raken ze namelijk aan de straatstenen niet meer kwijt. En toch vraag je het je af, want als je ziet dat ze voor een oude stationcar (15 jaar oud bijv.) nog gerust € 2300,- durven tellen....

Er zijn garages die wel een meer fatsoenlijke prijs geven, echter dat worden er steeds weiniger.

Voor een kleine auto kun je wel nog vaak een leuke inruilprijs krijgen.

 
Het is een gewone nette auto maar het is een diesel.

En die wil men niet meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan