Kutfacebook

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik kan niet  meer inloggen met mijn facebook account.

Ik kom steeds op een scherm waar ik mijn mobiele nummer moet invoeren.

"Door je mobiele nummer te bevestigen kun je je wachtwoord instellen als dat ooit nodig is.

Alleen jij kunt je nummer zien".

Nou dat laatste zullen we maar met een héééél klein korreltje zout nemen.

Het laatste wat ik doe is mijn mobiele nummer bekend maken aan facebook.

Maar hoe dan wel?

Weet iemand raad? 

 
Hallo nono.

Ik kan me dat helemaal voorstellen. Ik heb uiteindelijk mijn mobiele nummer gegeven omdat ik anders niet meer op FB kon inloggen. En feitelijk heeft FB het toch al vanwege FB messenger en Whatsapp.

Maar ik heb er wel begrip voor dat je het toch niet geven wilt.

Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn gewoon in te loggen met je gebruikersnaam en het wachtwoord van je Facebook account, want volgens mij wordt dit dan opgeslagen in de database.

Mocht dat niet lukken, dan inloggen met je gebruikersnaam en de optie "wachtwoord vergeten" gebruiken, dan kun je het wachtwoord via je hotmail adres resetten.

 
Nog even een aanvulling.

Als het om Facebook zelf gaat en niet om ons forum, dan is daar bijna niet (meer) omheen te komen. Is mij in elk geval niet gelukt.

Wel kun je nadien aangeven dat je telefoonnummer alleen voor jou zichtbaar is via de privacy settings.

Er zijn hier en daar nog wel sites waar je een virtueel tijdelijk telefoonnummer kunt krijgen. Daar kun je dan de sms verificatie van Facebook naar toe laten sturen. Op die manier is die verificatie nog wel eens te omzeilen.

 
Aan FB messenger en Whatsapp. doe ik niet, dus het gaat puur om FB , waar ik eigenlijk ook niets mee doe.

Ik ben nog van de oude stempel; ik spreek mensen rechtstreeks aan

Ik gebruik FB puur om te kijken bij familie en vrienden.

Zo"n  virtueel tijdelijk telefoonnummer gaan we ff bestuderen; bedankt voor de tip; ik kende dit fenomeen niet

 
Ik heb om dezelfde reden als nono mij laten verleiden door fakebook te gaan gebruiken.

Bij aanmelden heb ik geen adres en geen telefoonnummers opgegeven en staan ook als zodanig in het FB profiel. 

IMG_1175.PNG


 
Dat klopt @the matrixdat was bij mij in het begin ook zo. Maar op een gegeven moment komt dat opeens en dan blijft ie er ook om mauwen.

Ik kon het de eerste aantal keren nog overslaan, maar op een gegeven moment niet meer.

 
Een virtueel telefoonnummer is één van de mogelijkheden maar omdat twee-staps-verificatie steeds vaker gebruikt gaat worden heb ik een sim van een niet al te dure prepay aanbieder in een oude mobiel  gestoken (zonder internet toegang) en die ik gebruik als het nodig is. ;)  

€10,00 bel tegoed erop en eens in de 3 maanden effe bellen om het nummer actief te houden en klaar is Kees.

 
Moet je dan niet ook 1x per jaar met minimaal 10 euro weer opwaarderen om te voorkomen dat de kaart niet verloopt? Want dat is bij veel providers ook nog eens zo.

Maar het is natuurlijk wel een optie.

Twee-traps verificatie is overigens niet verplicht, is een keuze, kan vaak ook per e-mail, ligt er aan waar het voor is. Kan op dit forum zelfs ook ingesteld worden, maar ja daar staan niet zo'n geheime dingen op. :biggrin:

 
Moet je dan niet ook 1x per jaar met minimaal 10 euro weer opwaarderen om te voorkomen dat de kaart niet verloopt? Want dat is bij veel providers ook nog eens zo.


Ik mag geen reclame maken maar bij deze provider is het voldoende om 4 á 5 x p/j even te bellen naar een ander (eigen) nummer, je moet dan wel opnemen zodat het beltegoed daadwerkelijk afneemt. Zodoende kan je dan heel lang met het beltegoed doen.

Trouwens, zo heb ik mijn W10 ook geactiveerd. ;)

Mijn Facebook, die ik steeds verwijder en eens in de zoveel tijd even open en weer sluit, daar ben ik die twee-traps verificatie eigenlijk nog niet tegen gekomen.

Maar als je WhatsApp gebruikt en iemand gebruikt Facebook op zijn mobiel dan gaan alle gesprekken inclusief jouw telefoonnummer toch naar Facebook toe terwijl ik daar nooit toestemming voor heb gegeven. Daarom ben ik overgestapt naar de app Signal.  

 
Zou FB het eenmaal opgegeven telefoonnummer toetsen of deze nog bestaat?

 
maar bij deze provider is het voldoende om 4 á 5 x p/j even te bellen
Nu je dat zegt meen ik me te herinneren dat vorig jaar of zo eens opgezocht te hebben. Bij providers waar je niet 1x per jaar moet upgraden is dan wel het beltarief dacht ik duurder. Maar ja als je het toch alleen maar voor zoiets gebruikt zal ook dat niets uit maken.

Of misschien heb je een goede provider gevonden waar dit misschien ook nauwelijks iets uit maakt. In elk geval wel handig, goede tip! (Y)

@the matrixIk heb tot nu toe nog geen hercontrole gehad en ze hebben mijn nummer toch al enkele jaren.

 
Ik heb de gewoonte om 061234567890 in te voeren, en tot nu toe heeft dit altijd gewerkt...

Deze melding heb ik ook al een paar keer gehad bij plass....facebook, maar tot nu toe altijd kunnen negeren, want als ik idd mijn 06 op moet gaan geven dan kieper ik facebook meteen er af.

 
zijn jullie allemaal verslaafd aan deze sociale media...

 
Absoluut niet ik heb ook maar een paar vrienden geaccepteerd.

En degene die rommel en onzinnige dingen deelt daarvan zet ik de berichten van uit.

Heb geen behoefte aan foto's van een etentje of een nieuwe tatoo.

Puur gebruik voor iteressante zaken gedeeld met hoofdzakelijk familie in brabant.

 
Ik kijk vrijwel elke dag even naar en heb er wat verre familie op zitten en bekenden en dat maakt het dan wel leuk.

In het begin ben ik er wel even wat verslaafd aan geraakt maar dat is inmiddels weer over. Kan makkelijk een week zonder Facebook, hetgeen laatst ook gebeurt is toen we hier andere prioriteiten hadden thuis.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan