Sir David Attenborough DEEP OCEAN •• Episode 3

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb voorlopig tijd zat, dus ipv tieten gaan we maar eens iets anders kijken.







 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk gaan we dan geen copie van youtube worden, want dat is niet de bedoeling van de muziek en filmdoos. ;)

Er is trouwens een prachtige natuurserie op Netflix al een tijdje, ook met commentaar van David, echt de moeite waard om eens te gaan kijken.

 
Nee hoor ben maar niet bang, de rest kijk ik op Netflix. ;)

 
:biggrin:

Echt een mooie serie trouwens, over allerlei gebieden. Ze hebben het wel veel over "als we dit of dat, dan zou het beter gaan met de aarde", soms vind ik dat wat overdreven.

Maar de aflevering met de oerwouden als je ziet hoeveel bomen er weg zijn, komt in de laatste aflevering ook nog iets van terug volgens mij. Dan zie je dus echt waarom het niet de industrie is, die in 365 jaar voor slechts 0,1% toename van CO2 heeft gezorgd, maar de echt bijzonder massale bomenkap over de hele wereld, die is echt onvoorstelbaar groot. En die temperatuurtoename is echt pas echt merkbaar de laatste 20 a 30 jaar. De industrie bestaat al wat langer, maar de laatste 20 a 30 jaar is er wel een veel grotere hoeveelheid bomen gekapt. En ziedaar de oorzaak van de global warming en de CO2 toename.

Het is dus niet zozeer dat wij van het gas af moeten, maar dat er heel snel vreselijk veel bomen weer terug moeten op deze aarde.

Maar oke da's een andere discussie, de serie waarin van elk stukje natuur iets in een aflevering aan de orde komt, is meer dan de moeite waard om te bekijken!

 
Ik weet niet of ik alle afleveringen al gekeken heb, maar het is een erg mooie serie, zeker op het 65" scherm hier. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan