Settinglijst how to

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb een probleem met het maken (combineren) van mijn settinglijst.

Ik heb caiway kabel deze is afwijkend van de standaard caiway.

Daar heb ik een setting lijst van gemaakt met de nodige bouquets. Met dreamboxedit.

Nu neem ik een settinglijst van Hans 9-13-19-23.5-28 en verwijder in deze lijst het onnodige. 

Nu moet ik van deze twee een geheel maken.

Dus eerst maar in Hans de services en bouquets geexporteerd.

Vervolgens mijn caiway lijst geopend en beide services en bouquets geimporteerd .

En krijg keurig een samengestelde lijst. Goed toch........maar alle streams zijn niet meegekomen.

Dus andersom eerst de aangepaste Hans geladen in dreambox edit.

En daarna de geexporteerde kabel services en bouquet lijst hierin geimporteerd.

Helaas 0 services geimporteerd.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om zowel Hans met streams en caiway te combineren tot 1 settinglijst?

 
Ik moet eerlijk zeggen al vaker problemen te hebben gehad met Dreamboxedit, zeker met settingslijsten van Hans.

Daarom adviseer ik ook altijd om deze met Dreamset in te laden.

Wat ik altijd doe is het volgende en dat werkt prima, voor de settingslijst van mijn vrouw.

1.) Settingslijst van de vrouw staat opgeslagen in een aparte map, deze laad ik in Dreamset in.

2.) Nieuwe settingslijst van Hans zet ik in een andere map.

3.) Open een tweede Dreamset en doe daarin de nieuwe settingslijst laden.

4.) Ik verwijder nu in de eerste Dreamset (van de vrouw) de zenders die weg moeten.

5.) Daarna worden de nieuwe zenders van de 2e Dreamset naar die van de vrouw gesleept. Anders evt. kopiëren en plakken.

Klaar.

Ik doe dus niets met exporteren en importeren, misschien lukt dat met Dreamset ook. Nooit geprobeerd, maar op bovenstaande wijze werkt het altijd.

 
Ik heb problemen met dreamset.

Heb de dreambox ip adres etc goed gezet en bij de test  zijn de gevonden mappen en ip adres keurig ok.

Wil ik nu mijn setting lijst uploaden of downloaden dan verdomd deze de setting lijst van de dreambox (gigablue) te up- of downloaden.

Voordat ik me weer wat op de hals haal.

Kun je de de services en de bouquets van de 2e  dreamset naar de eerste slepen of alleen de services??

 
Gelukt , slepen ging niet maar met copy van de services van de ene en paste in de tweede lijst en daarna alle bouquets in een klap met copy en paste , werkte jouw recept met dreamset precies zoal ik wil.

Oploaden lukte niet maar had de settinglijst daarna in dreambox edit ingelezen en geupload.

Hans + caiway en streams staan nu in de box met de juiste bouquets.

Thanks

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk aan, da's netjes.

Met Dreamset kan het soms wel even apart zijn om hem in te stellen zodat hij ook naar de juiste ontvanger toe gaat en er mee kan werken.

Die configuratie is met DreamboxEdit wat eenvoudiger van opzet.

Maar alternatief is inderdaad opslaan, dan met DreamboxEdit weer inlezen en dan uploaden.

Fijn te lezen dat het gelukt is, graag gedaan! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan