Het kwartje van Kok??? Maar we vergeten de 30 miljard!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert


 
Wat is nu 30 miljard gulden t.o.v wat er nu geroofd wordt.

30 milj gulden zal huidig naar ca 30 miljard € gegroeid zijn zeer ruim gerekend

In kas ca 1500 miljard euro. Dus 30milj = 2% gejat destijds.

Waar maakt men zich druk om.

Kortingen nu ca 3-5 %

Al jaren geen inflatiecorrectie ca 6-8%

Hou het maar op 10% en dat is 150 miljard gejat. 

Dan zijn die 30 miljard gulden inpak papier voor de huidige stropers praktijken.

 
Het is sowieso asociaal en belachelijk dat iets uit een pot gehaald wordt waar mensen voor sparen voor later.

En dan zijn er nu zogenaamde tekorten. Nou dan moet de staat die tekorten maar aanvullen, ze hebben immers ook mede zorg gedragen voor die tekorten. Dan halen ze dat maar weg bij prestigeprojecten bijvoorbeeld.

 
Je hebt gelijk maar als de regering zijn schuld aflost neemt het totale kas tegoed slechts 2% toe en dat is nooit genoeg om niet te hoeven korten en indexeren.

Dat bedoel ik te zeggen. En volgens mij hebben ze alleen uit de pot van ABP gejat.  Die hebben dan recht op de roof. Die zou dan een paar procentpunten meer omhoog gaan , of dat genoeg is betwijfel ik.

Dus andere pensioenfondsen blijven buiten schot en gaan korten , dat roepen ze al 3 jaar. Mismanagement ten top, waarom ook? Korten is toegestaan en waarom zou je dan het rendement verhogen omdat je de rekenrente de schuld kunt geven. Makkelijke bedrijfsvoering. Toch.

Het huidige gegraai van alle pensioenfondsen is buitenproportioneel. 

 
Is 30 miljard maar 2%? Dat kan men zich bijna niet voorstellen.

Maar goed, als het dat is, dat ze dan netjes dat geld terug geven en dan gebruiken om de zorg goedkoper te maken.

Het gaat helemaal nergens meer over. Iedereen doet maar wat ie leuk vindt, want er zijn toch geen consequenties.

Zo wil ik ook wel gaan regeren ja.

En me dan ook gelijk maar afvragen waarom het volk steeds zo ontevreden is. Want dat kunnen ze ook goed.

 
Ik zou die 2% graag op mijn bankrekening hebben staan. 

Ze moeten gewoon van ons spaargeld af blijven.

 
Hoeveel pensioengeld was er begin 2019?

Eind kwartaal 1 van 2019 was er 1433 miljard euro aan pensioenvermogen aanwezig bij alle pensioenfondsen.

Info bron.

https://financieel.infonu.nl/diversen/187706-hoeveel-pensioengeld-is-er-begin-2019-in-nederland.html

Pensioen is geen spaargeld Freggel1 maar een pot met onzeker geld bijelkaar geraapt geld van werkgever en werknemer belastingvrij (hoog tarief)

En wordt uitbetaald naar believen door pensioenfonds met een gemiddeld lager belastingtarief. Ook hier hebben Pensioenfondsen rekening mee gehouden met je uit te keren toelage. 

Even mijn situatie:

Men ging uit van ca 75% netto van gemiddeld salaris. Dit is inclusief AOW.

Mwah lijkt te doen.

Toen ik 4 jaar geleden met pensioen ging , kwam de werkelijke aap uit de mouw. 

75% was idd wat ik maandelijks kreeg. Maar geen vakantiegeld, geen 13e maand , en als je ooit overuren of ploegendiensten gedraaid hebt nog dramatischer. Men gaat uit van dagloon.

Die 75 % netto zakte op jaarbasis naar ca 60-65% , Als voorbeeld bv van 300€ netto naar 200€ netto .

Via AOW wordt iedere maand ca 50€ ingehouden en als vakantiegeld uitbetaald. Maar owee als je in de buurt van de volgende belasting schijf zit .

In mijn geval kreeg ik 600€ vakantie geld bruto en een aanslag van 404€ .

Kortom 600€ werd met 40% belast netto 360€ en 404€ aanslag = - 44€ vakantiegeld. 

Kortom let op je wordt zwaar besodemieterd met mooie praatjes.

En korten heb ik nog niet meegenomen.

PME heeft al 2 keer gekort 5% en 1.1% en al 6 jaar geen indexatie .

Tja de babyboomers zitten er warmpjes bij.

Mijn netto is op jaarbasis van 100% naar netto ~55% gegaan.

Gelukkig heb ik mijn hypotheek afgelost en zonnepanelen zodat ik mijn besteedbaar inkomen bijna gelijk getrokken heb. (bewust)

Daarbij had mijn vrouw een deeltijdbaan en krijgt nu AOW en een klein pensioentje wat enkele 100€ hoger is danntoen ze werkte. 

Dat is ook een pluspuntje.  Dus ik heb nog geen reden om te klagen, maar principieel zijn pensioenfondse allemaal ratten.

Greetz

 
Je hebt helemaal gelijk, ze naaien je aan alle kanten een oor aan. Mooie praatjes maar de helft krijg je niet te horen.

Dat van dat dagloon was me toevallig al bekend, want zo wordt ook met de WAO gerekend.

Je gaat dan naar 80% en dan snel naar 75%. Er is dan wel vakantiegeld maar overuren of zo zitten er ook niet bij. Van een kant lijkt me dat logisch want daarom heet het overuren, het is niet een normaal dagloon. Van de andere kant zouden ze het dan ook niet extra moeten belasten juist omdat het niet mee telt, maar oke, daar valt overal wat te verdienen voor de (r)overheid dus dat laten ze dan ook niet achterwege.
Bij ploegendiensten zou het dagloon eigenlijk wat hoger moeten uitvallen, maar dat doen ze dus niet want dat is niet gunstig voor hun.

Het is nogal zuur om te horen dat jij zelfs in de min komt met vakantiegeld, dat zou niet mogelijk moeten zijn want dat is van de gekke.

Verder rekenen ze erg graag bruto en daar tussenin wordt nogal eens graag wat verandert zodat je netto toch weinig over houdt.

Uiteindelijk is er dan ook nog dat alle lonen, maar met name ook de prijzen aan alle kanten stijgen, ook los van de b.t.w. verhogingen die we hebben gehad, terwijl de AOW niet mee stijgt en de WAO ook niet. Uiteindelijk blijf je zitten aan 75% van je oude loon, wat effectief rond de 50-55% is van wat dat loon op dit moment zou zijn.

En dan voel je dus wel wat je achteruit gegaan bent en waarom het steeds moeilijker wordt de eindjes aan mekaar te knopen.

Dan mag je al van geluk spreken als je zo slim bent geweest inderdaad om klaar te zijn met de hypotheek en andere zaken die je anders niet meer zou kunnen betalen want anders ga je (zoals steeds meer anderen in die situatie) de mist in.

En de (r)overheid zich maar afvragen hoe dat toch kan... ja hoe kan dat toch... pfffff.... ik vraag me soms af hoe het kan dat mensen die gestudeerd hebben zich zoiets moeten afvragen, terwijl ze wel van mening zijn dat de wat lager opgeleiden en met name die met minder inkomen meer te klagen hebben en dat ze dan ook nog eens van mening zijn dat die groepen het niet zo goed begrijpen en het beter uitgelegd moeten krijgen. De arrogantie....

Vaak zien juist die groepen de fiasco's van bepaalde zaken al van tevoren aan komen. "Nee" wordt er dan gezegd, dat kun je zo niet zeggen, dat moet eerst bekeken worden want dit zou gewoon moeten lukken (zeggen die knappe koppen dan). En dan is weer miljoenen over de balk gegooid en vragen ze zich dan af hoe dat kan en waar de verkeerde berekening zit en moet er een commissie komen om uit te zoeken waarom het mis gegaan kan zijn.

En dan kunnen wij 100x roepen van "zie je nu wel", maar toch krijg je geen gelijk want in hun ogen had dat moeten lukken dus als het dan niet lukt is raar en dat wij dat dan al van tevoren roepen is dat wij van nature wat negatiever zijn over ideeën. Yeah sure.... opgeleid m'n neus!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan