The Grail

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Op dit moment kom ik er achter wat revalideren is! Ik kom nu een week of 5 bij Revant in Breda en val van de ene verbazing in de andere wat men daar allemaal te bieden heeft op het gebied van therapie. zo sta je een spiegelei te bakken en koffie te zetten in de keuken bij Ergo-therapie, en zo stap je een fiets op in de gymzaal...

Vorige week een compleet nieuwe ervaring gehad The Grail, echt een mooi systeem!!!

https://www.youtube.com/watch?v=I08...YNNIQJuUi8Wposw0appeqnGjPRj1wNAb6rOiKPnWwTiCgThe grail

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch weer een heel stuk leuker lopen lijkt me dan op een gewone lopende band.

Mijn mond viel ook open van verbazing toen ik zag dat ze zoiets bij therapie gebruikten, dat was me nog niet bekend. Wel gaaf!

 
Dat ding is inderdaad om een stuk plezier aan de therapie toe te voegen, en er zijn zoveel mogelijkheden er bij.

Ze plakken overal kleine dopjes op je lichaam en de computers rekenen.

Je kunt dus duidelijk zien bij die man met het rode shirt wat hij heeft, en op laatst moet hij met zijn rechter arm een bal zien te vangen, echt een mooi systeem. Ik noem het bewust niet bij naam, want als ik in de wachtkamer zit daar, en  er zitten een aantal leeftijdsgenoten, zelfs bekenden van vroeger uit mijn uitgaansperiode, die  niet meer kunnen bewegen aan 1 kant,. dan voel ik mezelf nog goed, terwijl dat niet zo is.

Intussen nog wat andere dingen gezien die voorlopig even niet meer kijk, maar ik zie er mezelf wel in terug nu (CES en CMT)...?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
die  niet meer kunnen bewegen aan 1 kant,. dan voel ik mezelf nog goed, terwijl dat niet zo is.
Toch  is dat wel zo. Want deze gedachte zorgt ook voor genezing en jij kunt toch aan beide kanten bewegen. Je weet dat ik ook het e.e.a. aan me heb. En je moet niet kijken naar wat je niet kunt. Kijk naar wat je in deze korte periode al weer vooruit gegaan bent, kijk naar wat jij wel nog kan, vergeleken bij anderen die veel minder kunnen. Het is een bepaald acceptatieproces en een bepaalde gedachtengang, en als je dat voor elkaar krijgt, ben je ook snel van de negatieve gedachten af.

 
Ik doe mijn uiterste best Black Tiger. ;)

Dit weekend ga ik weer lekker het eten buiten op de plaat klaarmaken voor familie en vrienden. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh eten op de plaat, hopelijk beter weer dan vandaag want anders is het regen. Of je moet onder de partytent gaan staan.

Alhoewel, zaterdag zo tussen 23-26 graden, dat ziet er wel goed uit.

Laat het smaken!

 
Partytent???  Nou laat jou geheugen jou een beetje in de steek? 







 
Mijn geheugen? Nee. Ik had deze aanbouw nog niet gezien. :)

Sjoen!

 
Thanks, maar het heeft op het forum gestaan, alleen zie ik nu dat bijna alle foto's in dat onderwerp verdwenen zijn?

 
Ja maar volgens mij waren dat meer foto's van de tuin zoals ze er nu ook staan en nog een beetje de aanbouw van de overkapping.

Bij mijn weten echter nog niet helemaal klaar en met tafel er onder etc. zoals hij nu te zien is.

Er zijn inderdaad foto's weg. De links staan er nog wel maar het lijkt er op alsof postimages.org zijn vroegere postimg.org domein heeft laten vervallen, dat werkt namelijk ook niet meer. En daar linken die bestanden naar toe. Helaas helpt het wijzigen van postimg naar postimages ook niet, dan krijg je een 404.

Dat is een beetje een nadeel van extern foto's hosten. Voordeel is dat het de backup kleiner houdt en minder schijfruimte kost. Nadeel is dat ze wel eens verdwijnen kunnen.

Maar wie weet komt dat domein nog terug.

 
Jammer, maar ik zal wel eens wat foto's maken hoe het buitenverblijf nu is, dit ken je echt niet terug van de eerste foto's1

 
Tja, en dan mag je het zwembad  in. ?

Een privebad, hélemaal voor Freggel alleen.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen jammer dat wij 't niet kunnen zien. De link werkt niet.

 
Dat snap ik even niet,  nu wel als het goed is?

 
Ja nu wel. Had hem op FB ook al gezien, wel lekker zo'n badje voor jou alleen. Je krijgt alleen een beetje een stijve nek van het kijken. :cool:

 
Ja ik weet het. ?

Over 2 weken mag ik weer, maar dan hoop ik dat de badjuffrouw die er deze week zat mee in het water ploft...

 
Hahahaha, en wie was er aan het filmen? De badjuffrouw of je dochter? :biggrin:

 
Deze keer was het mijn jongste...

Ik heb haar iedere keer meegenomen naar het revalidatiecentrum om 1 en ander op te steken/bij te leren. ;)  

Ik moet eerlijk zeggen dat we samen met haar en de therapeut de grootste lol hebben,  fietsen doe ik graag, en 2 weken geleden mocht ik op een groene damesfiets [oeps] laten zien of ik nog kan fietsen, ja duhhhhh….

Alleen de gymzaal was in 2 gedeeld met een blauw doek, en deze deed hij omhoog, en ikke maar bukken iedere keer als ik er onder door fietste.

Leutig agge er eentje het die overal op reageert! Ties goei visweer zeggen wij dan wel eens. :stupid:  

Ik ben blij dat ik daar nog een beetje plezier kan hebben, want als ik in de wachtkamer zit daar met al die leeftijdsgenoten die een tik in hun bovenkamer gehad hebben, man wat voel ik mezelf dan nog gezond! 

Het geeft me in ieder geval wel de nodige inspiratie voor een volgend idee waar ik aan moet gaan werken van de revalidatiearts.

Zo kun je alles, en pats, zo kun je niks meer.

 
Vandaag weer lekker baantjes getrokken in het oefenbad, en daarna mocht ik mezelf weer uitleven op De Grail.

Alleen de therapeut moet nog iets meer oefenen hoe hij dat ding opstart en waar hij de zenders/voelers plakt. :biggrin:  

Maar je vergeet op dat ding echt even alles.



 
Toch mooi wat de techniek tegenwoordig allemaal kan.

De fysio's krijgen ook steeds modernere spullen. In elk geval lijkt het me veel prettiger op die wijze te revalideren dan hoe dat vroeger ging, met zo'n oude kleine lage brug, zeg maar net zo eentje wat wij ook in de gymzaal op school hadden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan