Gebakken banaan.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik was al een tijdje van plan om dit eens klaar te maken, en gisteren was het zover!

Het is een simpel nagerecht, maar reuze lekker.

Hoe? Nou het is niet moeilijk. :biggrin:

Men neme een banaan en snijdt deze open over zijn buik, van steel tot kont.

Daarna vouw je de schil iets naar buiten en duw je de binnenkant van de banaan open. 

In de opening doe je blokjes chocolade naar eigen smaak (puur/melk of wit).

Daarna doe je aluminiumfolie om de banaan, en leg deze op het rooster van de BBQ, doe de deksel dicht en houdt de BBQ op 180 graden.

Na ongeveer een kwartier is de banaan gaar, haal hem van de BBQ en giet er een scheut Likeur 43 over, en serveer de gebakken banaan met een paar bolletjes slagroomijs.

Eet smakelijk!

Vanmiddag gaan we ongeveer hetzelfde doen maar dan met een verse Ananas.

?

 
Nog een paar zulke toetjes en je bent 20 kilo aangekomen het lijkt me erg lekker maar veel dikmakers de banaan staat er al van te dansen.??? :banaan:

 
Oh dat is weer heeeeel ander gebakken banaan dan mij bekend is. Ik dacht in eerste instantie dat je gebakken banaan bedoelde zoals de Chinees die ook heeft, dus wat een beetje naar oliebol met banaansmaak smaakt zal ik maar zeggen.

Maar dit is heel iets anders, een heerlijk nagerecht lijkt me inderdaad. Dan voor de tip!

 
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan, maar dan met een verse ananas.

Deze in de lengte in 6 stukken gesneden, en dan driehoekjes uit de ananas, en daarin chocolade, en dan ook folie er om heen.

Wil je de ananas een beetje zacht hebben dan moet hij wel wat langer op het rooster.

En aart44, weet je wat er ook lekker bij smaakt? Een goed glas Muscaatwijn!!!

 
Gisteren een gebakken banaan als nagerecht klaargemaakt, maar deze keer met Stroopwafellikeur.

Zoet maar wel erg lekker!!!



 
Ik denk dat ik daar wel meerdere borden van zou lusten, zeker met zo'n drankje erbij! ? :biggrin:

 
Tja ik ook, maar dat is bij veel van zulke gerechten. :biggrin:  

Dus vandaag op herhaling...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan