DM800 clone error 1

Jehudi van Herck

Jr. Member
Lid sinds
19 aug 2019
Berichten
62
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
56
Locatie
Moergestel
hallo iedereen , ik hen hier een dreambox   de dvb 800 het is een clown

maar hij doet het niet , bij het opstarten  na 2 seconen staat er ero1

heb wat gelezen dat ik eerst de sim moet achterhalen  ik ben hem aan het open schroeven wat er op staat ,wat moet ik daarna doen???

 
Hallo Jehudi.

Ik heb je andere bericht, waar je reageerde op een bericht uit 2017 even verwijderd. A.u.b. voor je eigen vragen zelf een topic maken (zoals je nu deed) maar niet dubbelposten.

Als ik heel eerlijk mag zijn, ik weet niet waar je hem vandaan hebt, maar misschien moet je er toch eens over denken om hem in de kliko te gooien.

Er zijn namelijk diverse soorten sims die je in deze toestellen kunt tegen komen.

Als je al de juiste sim versie weet te achterhalen, dan moet je hem gaan flashen met DreamUp.

De meer eenvoudige flashmethode voor een DM500HD via onze handleiding vind je nog te moeilijk, dan gaat het met DreamUp helemaal een feest worden. Even los van het feit dat je daar ook nog eens een seriele nulmodemkabel voor nodig hebt en dus ook een seriele compoort op de pc.

Of anders een goede usb naar serieel convertor maar de kwaliteit/werking daarvan verschilt ook.

Dus deze DM800 clone zou ik adviseren weg te gooien en dan voor 8 of 9 tientjes bijvoorbeeld een XSarius Pure HD kopen. Daar kun je gewoon originele firmware op zetten of gewone Openpli versies, geen gedoe met sims.

Je mag het natuurlijk proberen met die DM800 clone, maar gezien je aangaf een 500 HD niet te kunnen flashen zal dit nog een stuk moeilijker worden.

 
ik weet nu welke sim het is het is een dream   2.01   staat op het kaartje .ik heb al eens een dm 600 geflasht, dit was wel gelukt    met dream up, maar deze 800 is een clown  , welke imitge heb ik dan nodig  ,

en kan dat wel met dreamup???   

 
Dan vraag ik me af waarom je moeite hebt om een DM500HD te flashen want dat is veel gemakkelijker, zeker met onze handleiding.

Maar goed, als je een sim 2.01 hebt dan heb je ook firmware voor een sim 2.01 nodig.

Ligt ook een beetje aan de bootloader die er in zit. Wij hebben zelf geen clone firmware.

Maar op sat-universe.com en linuxsat-support.com bijvoorbeeld.

Als het goed is moet je die ook met DreamUp kunnen flashen. Maar het is wel belangrijk dat je de juiste sim 2.01 versie voor jouw bootloader hebt.

 
ik heb toch nog even verder gezocht  , en heb de ncf repar tool gevonden ,  hij start 

gewoon weer op 

ik heb er  de ssl84a  in gezet  .

maar nu  ziet hij  geen tuner     verder is alles ok   , welke  moet ik  laden   ?? 

ik heb 5 keuzes   weet dit iemand    of zie ik iets over het hoofd ,???????

mvg uit moergestel

 
Misschien dat @aart44 hier nog iets over kan zeggen? Die weet volgens mij veel meer van clones dan mij.

Excuseer overigens mijn evt. vreemde uitspraken in mijn eerste antwoord, ik had je per ongeluk met Peter van dat ander onderwerp verwisseld. :bloos:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas heb ik al een aantal jaren geen Dreambox meer en je kennis verdwijnt dan ook dus ik weet het niet meer precies.

Maar alles over die clone boxen zijn topics van dus met een beetje zoeken moet het te vinden zijn die ssl84a is niet de laatste volgens mij bestaat de b ook.

 
ik zal inderdaat  ssl 84 b  eens proberen mischien   is de tuner dan wel zichtbaar, ik laat het dan nog weten grt jehudi

 
ik heb er deze ingezet:  ssl84d    pli 7   van 2018   

nu  ziet hij de tuner wel  , gelukkig 

maar   alles werkt weer    

aleen   vallen de rood groen en blauwe   toetsen   buiten het beeld 

ook op 3/4   scherm.

wel gewoon   tv beeld maar   het instel menu  voor zenders te kiezen  zitten onder 

in het beeld  de rood groen geel blauw bevestegings   markers 

deze vallen  onder half uit  het zicht  .

weet iemand dit op te lossen?

Jehudi van Herck zei:
ik heb er deze ingezet:  ssl84d    pli 7   van 2018   

nu  ziet hij de tuner wel  , gelukkig 

maar   alles werkt weer    

aleen   vallen de rood groen en blauwe   toetsen   buiten het beeld 

ook op 3/4   scherm.

wel gewoon   tv beeld maar   het instel menu  voor zenders te kiezen  zitten onder 

in het beeld  de rood groen geel blauw bevestegings   markers 

deze vallen  onder half uit  het zicht  .

weet iemand dit op te lossen?

 
@Jehudi van Herck ik heb zojuist 2 berichten van jou verwijderd in dit forum, beide gingen over dit onderwerp.

Deze vraag staat nog open, dus het is niet nodig om de vraag weer 2 keer te stellen in een ander topic.

Let hier graag even op. ;)  

 
Onder instellingen --Bediening en Gui instellingen en dan overige gui instellingen en kies daar OSD positie.

Kan ook elders staan maar als je door het menu bladert kom je dat wel tegen.

Daar kun je de grootte van scherm weergave instellen.

 
wel zie ik osd transparantie , e

beeldverhouding 

en resolutie 

en toon 16/9 materiaal als     

steets  bevestigen met groene knop  maar geen resultaat

mischien matrix nog een idee?

ik zoek  ondertussen  even verder grt jehudi

zit wel met de scart te kijken ,ik zal het eens met hdmi proberen 

je hoort het nog 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
overscan wizart ook gevonden en dit testbeelt met 4 pijlen word ook goed weergeven

het is aleen het   menu   dat  onder in beeld en rechts   niet meer zichtbaar is  ,

het is wel  een keer goed te lezen geweest maar nu niet meer  ik probeer nu even op een andere tv met hdmi

 
ik kom er net achter dat ik geen adapter voor  de   ........  naar hdmi te gaan heb ,han het vandaag dus niet testen op die tv   met hdmi    maar dat komt nog wel 

 
ik heb de overscan  funktie nog eens aandachtig gevolgt ,en het probleem is nu ook opgelost

ik zie dat ik steets op mijzelf reageer   , gek he 

maar ik ben er toch uit gekomen , er zitten ook zoveel mogelijkheden op,ook iptv

zag ik , maar daar ga ik morgen eens naar kijken  ,miscien is er iemand die mij er wat over kan vertellen ik hoor het graag  allen grt j v herck

 
ik zie dat ik steets op mijzelf reageer   , gek he 


Nee zo gek is dat niet hoor. Het gebeurt wel vaker dat mensen iets plaatsen waardoor anderen een afwachtende reactie aannemen.
Of dat er al weer iets nieuws gebeurt, voordat anderen e.e.a. gelezen hebben of hebben kunnen reageren. En dan reageert men dus op zichzelf.
Maar dat is dus niet zo gek en ook niet erg, want dan weten de anderen ook weer dat het je inmiddels grotendeels gelukt is.
 

Waar wilde je wat meer over weten? Over de ontvanger of over iptv? Dat is misschien nog wel handig om te weten.

 
Ik weet het niet zeker maar er is een addon voor een Dreambox die IPTV ondersteund, maar dit is een moeilijk onderwerp om dit onboard te bespreken. ;)

Maar even tussen jou en mij, gooi dat ding rap in de kliko, ik maak geen reclame, dat mag ook niet, maar ik heb hier zo'n Xsarius pure HD al een jaar of 3 in gebruik, en deze doet alles wat ik wil vwb tv kijken.

Er staat een oude versie open-pli op en nog een antieke Cccam voor mijn Ziggo kaartje, en die doen wat ik wil zonder dat ik naar om hoef te kijken!

Of daar een functie voor iptv op kan weet ik even niet, dit doe ik via de goedkope mediaplayers uit het verre oosten of via mijn smartphone of pc...

 
IPTV mag hier gewoon besproken worden, mits het niet over illegale IPTV gaat.

Er zijn IPTV abonnementen voor Enigma2 ontvangers. Of een DM800 clone daar snel genoeg voor is durf ik niet te zeggen. De meeste IPTV providers geven inderdaad installatie mogelijkheden voor TV of Android apparatuur. Er zijn er echter wel die ook IPTV leveren voor enigma2 maar dat zijn er volgens mij niet zo veel.

Het is een kwestie van proberen.

 
aan fregel   ,inderdaad   ik vind ook dat de dm800 (clown) niet zo snel is  bij de bediening 

en  ook  dat hij vastloopt ,   ik zal eens kijken  naar iets beters   , weet jij mischien nog

 wa t een betere box is  dan deze  ??   en een beetje betaalbaar ??

ik zal vast eens naar jou    Xsarius pure HD  gaan kijken ,

en ip tv   op die dreambox   ben ik maar niet aan begonnen 

 nog even een vraagje , ik was als laatste  van dit proiekt aan het 

kijken  hoe ik  de dm800  ,op mijn  netwerk  zichtbaar kan maken w10  or w7

ik zie hem niet op mijn netwerk   heb wat rondgesnuffelt  en ze hebben het allemaal 

over samba   plugin    maar ik vind hem niet  in het lijstje van de dm800,

of is het  iets anders wat ik niet goed doe    ,via ip adres van de box  intijpen in de 

webbrowser  niets te zien   oon niet met ftp ervoor  .

hoe kan dat??????????  

grt jehudi v herck moergestel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan