MAGICBOX MG4 HD

Jehudi van Herck

Jr. Member
Lid sinds
19 aug 2019
Berichten
62
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
56
Locatie
Moergestel
het is net een dreambox   , firmware opgezet  openesi6, aleen als ik bij plugins  op de groene knop druk

voor te downloaden voor zenderlijsten   dan  krijg ik      (op de achtergrond wort een controle uitgevoerd

wacht een paar minuten en probeer het opnieuw  )      weet iemand   wat ik moet doen ?????

grt jehudi van herc moergestel

 
Is dit een soort van VUPlus clone? Ik zie dat Openesi eigenlijk voor VU ontvangers is (lijkt ook wel weer op Dreambox inderdaad).

Wat je zou kunnen doen is controleren of het netwerk van deze box goed werkt.

Het zou ook kunnen zijn dat de update site er tijdelijk uit ligt en men het dan later eens moet proberen.

Echter, als het een Enigma2 ontvanger is (ziet het wel naar uit) dan zou je ook gewoon een zenderlijst met Dreamset er op moeten kunnen zetten.

Daar hebben we een handleiding voor. Daar staat wel bij "voor Enigma1" maar je kunt in Dreamset ook gewoon Enigma 2 kiezen.

 
 vu plus solo heb ik hier ook nog maar daar moet ik ook nog firmware opzetten  ,deze box is nieuw  zonder firmware net als de magicbox   ,   maar de magicbox   vint ik 

beter dan de dm800    start sneller op en reageerd  goed   en wort niet zo warm , aleen geen display , maar ik heb  de netwerk instelling test gedaan   en alles ok  net als bij de dm800

toch ben ik nieuwschierig hoe het komt  dat hij steets  deze melding geeft  :  

 (op de achtergrond wort een controle uitgevoerd

wacht een paar minuten en probeer het opnieuw  )     

moet toch  ergens aan liggen ???????

dedankt trouwens voor die andere manier  (handlijding)

dat zal ook wel gaan   grt jehudi

bedankt nog voor de tip  dat de update side er uit zou liggen   , waar kan ik dat kontroleren welke side dat moet zijn???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
moet toch  ergens aan liggen ???????

Dat schreef ik toch? ;) Een oorzaak kan zijn dat de downloadserver waar hij naar wil verbinden niet bereikbaar is.

Dat betekent dan dat hij in deze melding blijft hangen.

Waar je dat kunt controleren weet ik helaas niet, dat zit ergens in de firmware ingesteld dus dat is niet zichtbaar.

 
ik zie ook een ushare  instelings menu   dat kan ik zien  met de netwerk stekker eruit

zodra ik de nw stekker weer erin doe krijg ik weer de melding  

 (op de achtergrond wort een controle uitgevoerd

wacht een paar minuten en probeer het opnieuw  )

 
Oh ik dacht dat het alleen met downloaden van de zenderlijst gebeurde.

Nee dan zou ik het zo vlug niet weten.

 
Let daarmee op. Openpli heeft nooit firmware voor deze ontvanger gemaakt.

De versies van "Openpli" wat daarvoor in omloop zijn, betreffen dus speciaal door anderen aangepaste versies, vergelijkbaar met die voor dreambox clonen. En Openpli biedt daar ook geen support voor.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan