vu plus solo pro ,dvb s2

Jehudi van Herck

Jr. Member
Lid sinds
19 aug 2019
Berichten
62
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
56
Locatie
Moergestel
ik vraag mij af of dit een clown is ???     firmware staat er nog niet op   ,  heb het wel geprobeert 

pli versie 7.1   orgineel maar dat is niet gelukt, led blouwe led knippert snel na 15 seconde bij het

flassen ,  usb stik fat 32 , 8gb gebruikt  , hoe lang moet het flassen ongeveer duren ???

en waar te downloden   ? voor  als het een clown is     heb het liefste pli  7.1   , maar als iemand 

een andere   soort software  beter vind   kan ik dat mischien ook doen .

ook heb ik  de 1e directorie   vuplus  genoemt en de 2e   solo   ,daarin de  bestanden in gekopieert

wat gaat er fout  ???????????  

mvg jehudi moergestel

 
Kun je eens kijken op de sticker en dan precies aangeven wat er op staat?

Want VU heeft geen Solo Pro uitgebracht.

Van de Solo versies zijn er:

- vu plus solo

- vu plus solo 2

- vu plus solo se

- vu plus solo 4k

En dat waren ze dan. Zo staat het ook op de site van de fabrikant. Geen VU plus solo pro te vinden.

Dus als het echt een Vu Plus Solo Pro zou zijn, hoop ik niet dat je die nieuw gekocht hebt anders snel terug ermee want dan is het een clone en dan zou het me niet verbazen als je daar geen Openpli of andere officiële firmware op kunt draaien en aangepaste firmware nodig hebt.

In geval van nieuwkoop kan men beter een officiele VU+solo (125 euro) kopen of een VU+zero (rond de 80 a 90 euro), daar kun je alles op draaien.

 
hij is niet van mij  , maar ik moest proberen om er iets van te maken ,

de voorkant van die box ziet eruit als een dm 800 mer chrome golf frontje ,

ik denk inderdaat dat het een clown is   op de onderkant zit een stikker  met

streepjescode waarop staat vu+solo  pro   

sn :mc0823381

bn: 02110001

op het voorfrondje staat  ook nog dvb-s2 hd pvr

waar zou ik dan die clown imitge kunnen downloaden en welke???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt aart  , ik was ook aan het zoeken  maar nog niets gevonden  , het is dus een soort 

van herobox   ik  zal het eens doorlezen , bedankt  hier kom ik verder mee, ik laat het weten 

of het lukt  grt jehudi moergestel

 
ben er nog miet uitgekomen   hetoude bericht  daar hebben ze het over solo v 3

maar de box die ik hier heb  is een solo pro  ,ik heb al vanalles geprobeerd,

de hero direktorie gebruikt , ook de  vuplus/solo  maar geen resultaat 

wist ik alvast maar de naam van de direktory  hero  of  solo  ?????

mieschien kan jij of iemand  anders nog wat tips geven  ?????

grt jehudi moergestel, er zit in ieder geval geen sim in zoals bij de dreambox.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De solo pro is echt een clone.

Het oude bericht is feitelijk een solo pro v3. Ze schrijven gewoon solo v3 om het af te korten maar het gaat echt wel om de pro. Dat zie je ook aan het voorlaatste bericht waar verwezen wordt naar solo pro v4 software.

In dat bericht is ook te lezen dat je zelf niets hoeft aan te maken, gewoon de zip van de firmware uitpakken naar de usb en dan maakt ie zelf de diretory's aan.

Of je er ook v4 software in kunt blazen is maar de vraag.

 
ok, ik ga het nog eens proberen met   solo v3  ik pak het uit op de usb stik  dus 

bedankt , ik hoop dat het nu wel gaat lukken   ,grt jehudi moergestel

 
nog niet gelukt  ik heb de usb stik  van 4 gb   met de  solo v3  bestand 

PRO V3-OpenPli4-20161227.rar   erop gezet     presies  zoals jij zij

er staat  HERO   met daarin   de bestanden  , box uit usb erin  box aan  ,dan wortd het ledje op de box   1 cec rood dan 2 cec paars en dan constand blauw,

het ledje  op de usb stik  knippert  5 seconde  daarna niets meer  /???

is de usb stik mischien te groot   mischien  2 gb  gebruiken ,of zie ik iets over het hooft???

grt jehudi moergestel

 
Je kunt eens een ander USB slot gebruiken indien aanwezig. En ook eens een andere USB stick, wil ook wel eens helpen.

Heb dat ook wel eens met een echte VU+.

 
zou het format  fat 32  wel goed zijn?????

ik heb ook nog even  de orginele pli firm ware geprobeert

van de solo  , naar mijn verbazing  ging hij toen wel wat doen ,

het duurde 4 minuten  paars ledje  voorkand , daarna rood.

terwijl de usb stik in die periode  knipperde , maar verder geen reaktie op de monitor  

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Jehudi, ik zie dat je een link plaatst van de box waar je mee bezig bent.

Ik kan jou maar 1 tip geven, steek niet teveel tijd in de apparaten uit het verre oosten, om 1 of andere manier timmeren die gasten de boel dicht met een aangepast image oid zodat jij of wij er niks mee kunnen!  Ik heb het hier meegemaakt met mediaboxen en nu met een DVR cctv camerasysteem, er moet een ander image of firmware op maar er blijven hier altijd resten van de ouwe firmware op staan.  Het enige wat werkt, volgens mij dan toch, is een keiharde fabrieksreset.

Rap in de kliko,  en koop een leuk alternatief ontvangertje hier in NL, voor een tientje of 8, een beetje meer met open-pli er op, en je kunt jaren kijken zonder onderhoud.

Ohja, ik heb 1 regel uit jou vorige antwoord verwijderd. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat snap ik wel maar ik vind het leuk , alhoewel het nu wel wat lang gaat duren

 maar het kloontje is van een colega  , daar had ik ook de magicbox voor gemaakt

dit was wel gelukt , aleen deze  vu solo pro  is echt moeilijk ,deze week probeer ik nog

wat en dan  ga ik ze alle 2 turug brengen  , dan heeft hij  er teminste 1 die werkt

of michien toch nog 2  ????????    

 grt jehudi moergestel

 
Het blijft leuk hobbyen inderdaad. :)

Ik heb er zelf ook wel eens m'n lol in gehad om een oude doos weer tot leven te wekken. Had er zelf ook niets aan maar had hem gekregen.

Maar het is na wat prutsen wel gelukt hem aan de praat te krijgen. Het leuke was dat kor daarna een kennis van me een camping ontvangertje zocht en dacht iets analoogs te krijgen (wat ik niet meer heb). Maar die kreeg toen dus een oude DM800HD en kon toen zelfs nog fijn de Nederlanders kijken met de kaart die hij van thuis had meegenomen.

Dus ik begrijp je helemaal. Het enige jammere is dat we je niet helpen kunnen met die Magicbox aangezien daar juist ook specifieke firmware op moet. Als die dan niet werkt zijn we uitgepraat.

Ik begrijp je volkomen want als het weer lukt dan geeft dat wel weer een voldaan gevoel. :cool2:

En het helpt mee aan het opdoen van ervaring met ontvangers!

 
zoals ik al had gezecht de magic box heb ik wel voor elkaar gekregen , aleen de 

vu plus solo pro  nog niet  ,jammer

grt jehudi

 
Ach Jehudi, er zijn altijd dingen die net niet willen lukken. ;)  

Ik heb het hier met een cctv systeem, nog even en dan gaat de sloophamer er over heen. :biggrin:

 
en wat ben je nu met een stick van 8 gb 

ene van 512 mb is ook al zeker en vast groot genoeg 

 
We wachten op antwoord van de TS 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan