Loze beloften dag?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben benieuwd wat ze vandaag weer allemaal aan ons gaan beloven...

 
Veel, met name voor de werkende mensen... Iedereen zou er op vooruit moeten gaan maar daar geloof ik dus niets van.

 
Ach ze hebben ons een paar jaar geleden ook al €1000,- beloofd.

Ik mag eigenlijk mijn bek niet opentrekken want ik ga nooit stemmen, maar hoe lang gaan ze ons nog voor de gek houden?

 
Achja, de uitkeringsgerechtigden zouden er qua koopkracht 1,2% op vooruit gaan. Met name ook omdat de belasting op de energieprijzen om laag gaat.

Maar:

a.) huren mogen weer stijgen

b.) zorgpremie stijgt weer

c.) energieprijzen worden duurder

En dan heb ik nog niet alles genoemd. Hoezo er op vooruit?

 
Ze vergeten altijd weer te vertellen wat er ieder jaar afgaat of wat er minder uitgekeerd wordt!!! 

Een aantal jaren geleden was de algemene tegemoetkoming voor de AOW nog ruim €350,-  en voor chronisch zieken een zelfde bedrag, en je kon ook nog bij de belastingaangifte een hoop aftrekken.

Nu is dit bedrag, wat deze maand uitgekeerd wordt teruggebracht naar  +-€175,- voor arbeidsongeschikten, en de chronisch zieken daar is niets meer voor, en via de belasting kan men ook steeds minder aftrekken, toch ruim €800,-  waar op gekort is. 

Met de WMO zijn ze ook al een tijdje aan het rommelen, dan kost het weer niets aan eigen bijdrage, en dan is er een max van €17,50 per 4 weken, en is het niet inkomensafhankelijk meer? 

Ik ben eens benieuwd wat er met onze gespaarde pensioen gaat gebeuren, dit betalen we straks over de centen die we nog op de bank hebben staan zeker als de rente -??? % is zeker.

Zien die graaiers nou zelf niet dat ze de boel alleen maar verder kapot maken op deze manier?

 
en voor chronisch zieken een zelfde bedrag

Dat is niet correct. Het is alleen voor arbeidsongeschikten zo, niet meer voor chronisch zieken. Dat was wel zo in de Wet WTCG maar die wet is er niet meer, daar heeft Rutte fijn een einde aan gemaakt.

Er is dus nu alleen nog een Tegemoetkoming Arbeidsongeschikten.

Het is niet meer normaal. Ik kan me dat ook nog goed herinneren. Die 350 euro legde ik opzij om het jaar erna mijn eigen risico voor 't grootste deel te kunnen betalen want wij zijn het elk jaar voor ons beiden kwijt.

Nu was het inderdaad 175 euro en dit jaar iets van 179 euro en centen, maar wat moet je daar nog mee? Dat is nog niet eens de helft van het eigen risico wat wij voor 1 persoon betalen moeten.

Rutte heeft in die jaren het complete stelsel wat nog lucht gaf aan armlastigen en chronisch zieken compleet de nek om gedraaid er is zo goed als niets meer over.

Ja de begroting is op orde... tuurlijk, over onze rug.

 
En degenen die in de buurt van de €3,- gaan minder korting geven als je collectief verzekerd bent!!! 

Gaat lekker idd.

 
Ja de collectiviteitskorting wordt ook minder werd al gezegd.

En de President van de NL Bank heeft al aangekondigd dat i.v.m. nogmaals een verlaging van de rente door die Italiaan net voor z'n vertrek nu toch echt wel de pensioenen gekort moeten worden.

Nu ben ik geen pensionado maar je ziet gewoon wat er allemaal voor smiechtige spellen gespeeld worden.

Die Italiaan zet ons allemaal een hak ten gunste van allerlei armere landen in Europa en wij betalen het gelag elke keer. Ik durf te wedden dat als de situatie omgekeerd is die arme landen tegen die tijd allemaal uit de EU gaan stappen als zij voor ons zouden moeten opdraaien.

 
Het goede pensioen in NL is een doorn in het oog van andere EU landen. 

Zou me niks verbazen dat de opdracht uit Brussel komt voordat Brussel zelf ingrijpt.

Ik ben wel gepensioneerd maar verwacht een flinke aderlating, korten in 2020 en denk je dat we er dan zijn ? Absoluut niet dus het korten gaat jaar na jaar spoken.  Dus maar een remedie, alle voorgenomen investeringen stop zetten, 

Geen nieuwe keuken (huis heb ik nu 38 jaar en een hoop is outdated) geen nieuwe badkamer, jammer dan. En zeker geen verbouwing. 

Keuken voldoet nog prima scharnieren vervangen en gaat weer 10 jaar mee.

Waarom een keuken van 10.000 voor een potten, pannen en een stapel borden.

Zelfde geldt voor badkamer douchen , tanden poetsen, schijten en snel wegwezen. 

Wat de zorg betreft hogere basis minder collectiviteit en daarbovenop waarschijnlijk duurdere extra pakketten en minder vergoedingen. 

En dan de energierekening poeh hé deel belasting +90€ alleen al voor electra.

Belasting technisch is er nog maar 1 ding aftrekbaar .

Duurt niet lang meer voor massale demonstraties

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Duurt niet lang meer voor massale demonstraties
Daar geloof ik niet zo in, het volk gelooft niet meer in demonstraties anders waren die er al lang voor meer dingen geweest.

Demonstraties blijken ook geen effect meer te hebben op de overheid.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens trouwens.

 
Zelf heb ik ook pensioen en ben ook geschrokken toen ik het las van het korten maar dat is de pers het wordt flink opgeblazen het zijn twee grote fondsen die slecht draaien het ABP en de metaal als je daar dus bij zit ben je aan de beurt.

Even gekeken naar de dekkingsgraad van mijn pensioenfonds die staat op 115 ook voor een kennis naar de bouw gekeken bpf die staat 31.8 op 105.6 maar heeft het hele jaar boven 110 gestaan.

Zou graag zien hoe het met de rest van de fondsen gaat maar het zijn er ongeveer 150 dacht ik dan krijg je een beter beeld.

Beter kunnen ze kijken waarom die fondsen het slecht doen en dan gepaste maatregelen nemen de bonden en de werkgevers beheren de pensioenfondsen.

Van het ABP weet ik die mochten niet meer in wapentuig investeren en ook palmolie zit daar in de ban van de metaal PMT weet ik niets.

Maar dat de koopkrachtplaatjes al jaren niet kloppen dat moet ik beamen afgelopen jaar het meest geschrokken van de energie rekening minder verbruikt maar meer betalen.

 
PME  met een ongelooflijk slecht rendement, dat fonds lijkt mi geen verstand te hebben hoe men het resultaat na ruim 10 jaar op een acceptabel niveau moet op krikken. Het lijkt erop dat ze gewoon gebruik maken van het vrijbriefje "korten" 

Al reeds 2x gekort ~5% en daarna nogveens 1.5% en geen indexering. Boeven zijn het. 

Ja ik zit vast aan PME.

Een demonstratie van 1000 man helpt idd niet, maar als geheel nederland demonstratief investeringen , verbouwingen, etc een of meerdere jaar uitsteld.

de auto 50% minder gebruiken noem maar op. Dan wordt er in Den Haag behoorlijk gepiept. 

Demonstreren is niet alleen de straat  op gaan. 

Enkele besparingen.

Supersnel internet 73€ terug naar basis 40€ = 30€/mnd in de pocket.

Nee Nee sticker  scheelt je 10-15 € met de kerstgroet van de folderbezorgers.

Ongelooflijk hoeveel er dan ineens iets komen bezorgen. 

Folders en stadskranten worden door volwassenen hier bezorgd en rond kerst plots door een tienie.

En bijkomend voordeel (nadeel gemeente)is dat de papierbak leeg blijft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan