No ca found en niets helpt

Radd27

New Member
Lid sinds
23 sep 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Enschede
Hallo, ik ben in het bezit van een dm800 hd pvr met 2.1 sim.

Nu heb ik de verkeerde flash gedaan met als resultaat No ca found.

Heb heel internet afgezocht en alles geprobeert en elk programma geprobeert (met null modem kabel) op zowel windows Xp win.7 en win 10

Maar kan de dreambox niet benaderen

Iemand die nog een idee heeft hoe dit op te lossen?

 
Allereerst welkom op het forum Radd27. 

Lees deze handleiding eens.

Misschien kom je hier verder mee.

 
Allereerst welkom op het forum Radd27. 

Lees deze handleiding eens.

Misschien kom je hier verder mee.
Dank voor je reactie, deze had ik al gelezen en zo heb ik openpli blackhole 4.7 erop gezet met DCC

Alleen die beviel me niet en kwam toen een openpli 7.1 tegen en daarmee ging het mis,ik had de verkeerde (japhar sim) erop gezet en kreeg No ca found error.

Ik ben het hele weekend ermee bezig geweest om de DB te benaderen met een null-modem kabel met een gepatchte dreamup en met een enforcer en verder alle prog. Die ik maar vinden kon en heb 3 computers geprobeerd met zowel XP Win.7 en win 10 maar kan hem niet benaderen.

Nu kan het nog liggen aan de kabel (heb een nieuwe besteld) of aan de rs233 poort van de DB.

Misschien dat iemand soort gelijke ervaring heeft?

 
Je zult even moeten wachten op een antwoord van anderen, mijn kennis op het gebied van een Dreambox is al weer even geleden dat ik er iets mee gedaan heb. ;)  

 
Welkom op Satellite Fun.
De No CA Found is een typische clone melding. De handleiding waar freggel1 naar verwees heb je helaas niets aan als je een no-ca melding krijgt.

Het is overigens een rs232 poort en niet RS233. Maar dat zal wel een typefoutje zijn geweest.

Probeer eens tegelijk met de seriële nullmodem kabel ook tegelijkertijd een gewone UTP kabel te gebruiken tussen switch/router en Dreambox, dus samen met de nullmodemkabel.

Wat ook nog wel eens wil helpen is om een andere versie van DreamUp te gebruiken.

Misschien dat een van onze gebruikers bijv. @Jehudi van Herck je nog tips kunnen geven, die hebben vaker met clones gewerkt., Jehudi is er zelfs nog mee bezig.

 
Welkom op Satellite Fun.
De No CA Found is een typische clone melding. De handleiding waar freggel1 naar verwees heb je helaas niets aan als je een no-ca melding krijgt.

Het is overigens een rs232 poort en niet RS233. Maar dat zal wel een typefoutje zijn geweest.

Probeer eens tegelijk met de seriële nullmodem kabel ook tegelijkertijd een gewone UTP kabel te gebruiken tussen switch/router en Dreambox, dus samen met de nullmodemkabel.

Wat ook nog wel eens wil helpen is om een andere versie van DreamUp te gebruiken.

Misschien dat een van onze gebruikers bijv. @Jehudi van Herck je nog tips kunnen geven, die hebben vaker met clones gewerkt., Jehudi is er zelfs nog mee bezig.
Hoi, ik heb geloof ik 6 verschillende dreamup geprobeerd en 2 gepatchde versie,  tevens geprobeerd met Putty en dan seriël geprobeerd.ook heb ik hem via de router geprobeerd te bereiken maar geen suc6, tevens beide kabels (null en utp) aangesloten maar niets werkt.

 
Dan gaat het nog een klus worden om het op te lossen, maar we denken mee. ;)  

Wel even een kleine opmerking van mijn kant: Graag als je een antwoord geeft de optie reageren gebruiken, en niet de quote knop.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens met deze tool 

NCF-SIM2-v3.0.rar even googelen 

wel even je bootloader aanvinken 

84d  denk ik 

 
en kan je eens een juiste afbeelding plaatsen van jouw ontvanger 

voorkant en achterzijde ?

 
???

Het is gelukt, vandaag de nieuwe null-modem kabel aan gesloten en de DB werd meteen herkend.

Vanavond ff nieuwe bootloader en firmware erop zetten.

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en tips die ik heb ontvangen, echt TOP

Groet

René 

 
Goed om te horen dat het gelukt is!

Succes met het installeren van de bootloader en firmware. ;)

 
Hier ben ik nog een keer,

Heb nu wel verbinding maar wat ik ook probeer ik krijg bootloader ssl#84d er niet op en ook geen openpli 7.0 of 7.1

Ik start dreamup(gepatched) op,maak verbinding en dreambox geeft melding No ca found.

Dan flash ik ssl#84d erop en daarna flash ik openpli 7.0 voor ssl#84d er op en krijg als melding: flashing failed to old version of zoiets dergelijks.

Wat doe ik fout?

 
Google even voor een volledige backup voor jouw ontvanger

En zet je ontvanger in de stopmode

Dan het op invullen op de pc

En dan de software laden

en ben je zeker dat je sim 2.10 hebt ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
laad deze even

en je moet ook niet telkens met de bootloader liggen te extra in schrijven 

want die zit in de cloone software 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan