Toch eens 1x ere wie het toe komt.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Deze week zie je veel over André Hazes omdat hij 23 september 15 jaar geleden gestorven is. Vele mensen vinden zijn liedjes mooi. Echter wat velen niet weten is dat enorm veel van zijn liedjes gewoon covers betreffen. Dat doen wel meer artiesten maar in Nederland gebeurt dat opvallend veel meer. Heel vaak uit Italië (o.a. Borsato en Hazes), hetgeen toevallig mijn lievelingsland is. :)

Dit specifieke nummer stond in Italie 14 weken op nummer 1 in 1991 en werd al 2 jaar nadien gecoverd door André.

Er zijn trouwens meer Nederlandse artiesten die dit nummer gecovered hebben (Danny de Munck 1991 en Sandra Reemer 1992), zonder enig succes overigens. Hazes had in 1993 meer succes.

Maar ik kende hem toen al in 't Italiaans en als je iets met dat land hebt, dan vergeet je dat niet meer en klinkt het in het Nederlands ook niet meer.

Daarom bij wijze van uitzondering eens een filmpje van mij, met "Ik leef mijn eigen leven" in de originele Italiaanse muziek "Se stiamo insieme":



 
Van mij mag je gerust meer van deze  uitzonderingen maken! ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het leuk vindt zal ik het nog wel eens doen dan. :cool2:

 
Oke op verzoek van freggel1, het "Laat me alleen" gecovered door Rita Hovink in 1976 maar origineel uitgebracht in 1973 door Patty Bravo als "Pazza Idea" (gek idee is de vertaling daarvan) en gaat ook over amore. :)
 



 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan