Pro dvx 22 appc, opstarten ?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren nog wat leuk speelgoed gehad waar ik mezelf mee bezig kan gaan houden de komende tijd, maar er zit 1 ding tussen wat mijn aandacht getrokken heeft.

Een Prodvx  22" scherm/android pc.

Maar ik ben er helaas al heel de zondag mee bezig, het ding start niet op.

Als ik het scherm aanzet komt er eerst het androidpoppetje, en daarna een androidlogo, waarvan het balkje van links naar rechts blijft gaan, maar verder gaat het apparaat niet? 

Nou heb ik hem dus aangesloten [ook op internet] en ga wachten tot hij opstart, want ik denk dat dit de eerste keer is dat het apparaat opgestart wordt, dus hoop dat hij door gaat met starten.

Ik krijg wel de website gevonden van een leverancier van dit ding, maar nergens een site waar ik eventueel de software kan downloaden mocht hij onverhoopt niet opstarten.

Is er iemand die even mee wil zoeken om dit apparaat aan de praat te krijgen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag wel bij de fabrikant deze productpagina (klik). Als je daar op het betreffende product klikt, kom je op een andere pagina met onderaan bijv. support, accesoires en ook downloads.

Misschien kun je het daar vinden?

Alhoewel die downloads volgens mij veelal alleen handleidingen zijn. Even verder zoeken nog.

 
Zijn idd alleen maar handleidingen, maar ik laat dat ding nog even aanstaan.

Na het balkje wat van links naar rechts ging staat er nu een verticaal streepje wat van boven naar beneden gaat.

Ik denk dat het ding bezig is met een verse installatie, maar hoe lang het gaat duren??? Ik weet het niet, gewoon even geduld hebben denk ik. :biggrin:  

 
Ik denk dat ik veel geduld moet gaan hebben. Zojuist weer de stekker er uit gehaald, en hij begint weer helemaal opnieuw? 

Hoe krijg ik op dat ding een besturingsprogramma er op?  Of staat het er op en heeft hij een lange tijd nodig voor de eerste opstart?

Schijnbaar wat ik op internet lees kan hij alles aan, van Android tot Windows? 

Maar ik wil even niet naar Windows met dit ding er er gewoon Android op installeren, maar hoe? 

deze is het



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip Nummer10, maar ik ga eerst even iets anders proberen.

Ik had contact gezocht met een bedrijf wat deze apparaten levert, en een uitleg gehad.

 
Tip die ik via email gehad hebt lukt niet.

Maar ik ben al wel een beetje verder, het scherm start op, maar gaat al vrij snel weer terug naar het opstartscherm.

Nou wordt het zoeken naar het probleem, heb weer wat te doen. :biggrin:

 
Grrrr... Nou had ik een bestand op mijn usb staan, en daarmee startte de tablet op. Na wat prutsen weet ik niet meer welk bestand het was. :stupid:

Maar ik ben er al wel achter dat er iets is op internet wat er voor zorgt dat ik dit ding kan resetten.

 
Dat is nou een hobby, iets wat een ander niet lukt weer aan de gang krijgen! :biggrin:

Succes er mee!

 
Ik heb even de topictitel aangepast, er stond dvr ipv DVX.

Ik ben er nou even mee gestopt, maar ik baal er een beetje van dat ik aan het eind van de middag iets op mijn usb-stick had staan waarmee de tablet leven gaf.

Hij begon wel met een foutmelding, maar kon op het scherm alles even aantikken, maar vrij snel viel de tablet dan weer terug naar het opstarten.

Ik heb gezien welke android versie er nu opstaat en dat is 4.2.2, is volgens mij al oud, maar bij het kiezen van de fabrieksreset viel hij ook weer meteen terug. 

Ik heb vandaag alleen, buiten die ene die ik niet meer weet, hogere versies geprobeerd, maar ik ga morgen eens een stapje terug en beginnen met een oudere android apk.

In de kliko kan altijd nog, zeker nu ik er "leven" in gezien heb. :biggrin:  

 
Weer een middag aan het stoeien geweest, maar ik kom niet verder met dat ding.

Het bestandje wat even leven gaf krijg ik niet meer gevonden, en ook tips op internet werken niet. 

De tips die ik gevonden heb zijn de handelingen die je normaal doet als er een volumeknop oid op het apparaat zit, maar bij deze tablet zit er niet meer dan een aan/uit knop, en een gaatje waar reset staat.

Als ik een pinnetje in dat gaatje steek dan voel ik het knopje en hij reset zich, maar niet naar waar ik naartoe wil.

Tevens als ik er een toetsenbord op aan sluit dan gebeurt er niet wat er op internet gezegd wordt, men moet op de escape  knop drukken tijdens de opstart, maar het toetsenbord doet het pas als het androidpoppetje weg is en er op het scherm android staat,  ctrl/alt/del daar reageert de tablet wel op, en verder op geen andere toets[combinatie]? 

Iemand nog een tip wat misschien de oplossing geeft?

 
Als je al zoveel stappen doorlopen hebt en niks werkt, dan ga ik me afvragen of er geen sprake is van een hardware probleem?

 
Daar ga ik voorlopig nog niet van uit @Parabolica. ik probeer nog een paar dingen, en anders wandel ik er even mee naar een pc-winkel, ik heb er geen goede datakabel bij, want met de kabels waar ik het nu mee probeer krijg ik ook geen verbinding met mijn computer.

 
Een goede datakabel is zeker een vereiste om er de juiste software mee op te krijgen. In ieder geval veel succes met de Pro dvx 22 appc..    

 
Weer een klein stapje verder, ik heb de tablet even opengeschroefd om te kijken waar alle connectoren naar toe gaan.

Foto's gemaakt, alleen met mijn stomme kop van het scherm, niet van het moederbord. :stupid:  

Ik zag aan de zijkant een kabeltje wat aangesloten zat aan het scherm, zou dat een voelertje of drukknopje zijn? 

Tablet dichtgeschroefd, en weer aangezet, pinnetje er in, en powerknop vast, daarna linksonder aan de zijkant van het scherm mijn duim.

Pinnetje en powerknop losgelaten en daarna duim op het scherm, ik hoorde de boxjes harder gaan, maar verder niks.

Daarna duim links boven met dezelfde handeling, en ik hoor de boxjes zachter gaan, maar ook hier verder niks dan een grijs scherm??? 

Wordt nog een leuke zoektocht. :biggrin:

Morgen toch even naar de repairshop, kijken of hun een goede datakabel hebben, hij zal gaan werken!

 
Vraag eens aan R. Weiler of hij/zij er eens even naar kijkt. 

Ongetwijfeld krijgt Weiler er beweging in.

 
Grapjas...? :sniper:

 
Vandaag toch weer eens even dat ding aangezet, ik zag namelijk dat er aan de zijkant net onder de aansluiting van de stroom ook een klein gaatje zat, en daar zit dus ook een resetknopje in verborgen... 

Diverse combinaties geprobeerd, maar ik kom nu wel iets verder, maar het is helaas een Android poppetje wat op zijn rug ligt met een rood uitroepteken.

Toetsenbord of usb stick reageren in deze modus niet.

Nou dus op zoek naar hoe dat te herstellen. :biggrin:  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan