Zenderlijst met virus?

Whity

New Member
Lid sinds
1 dec 2010
Berichten
41
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
63
Locatie
Enter
Vanmorgen zenderlijst[draaibaar] van Hans gedownload, gaf de laptop aan dat zich een virus bevond in het bestand en werd automatisch verwijderd. Ik heb de lijst nu van de site "De Transponder"gehaald geen enkel probleem. 

 
Ik geloof je wel dat er een melding kwam, maar die is dan niet van het bestand want dat is niet mogelijk.

Want wij hebben namelijk fysiek geen zenderlijsten zelf in onze downloadsectie staan. De link waar je op klikt is rechtstreeks gelinked naar de zenderlijsten van De Transponder. Dus feitelijk maakt het geen verschil en download je ze toch van hun site ook als je er hier bij ons op klikt.

Er kan ook technisch geen virus in zitten aangezien er geen executable of script bestanden in zitten die een virus zouden kunnen bevatten.

Toch nemen wij dit soort meldingen bijzonder serieus en ik heb voor alle zekerheid het bestand hier via onze downloadlink gedownload en gescand maar mijn virusscanner vond geen virus. Daarna heb ik het geupload naar Virustotal (klik) en deze vond ook geen enkel virus of trojan.

Het lijkt er dus op dat je virusscanner ergens anders op reageerde (misschien browser cache?). Het is eenvoudig te controleren door het bestand nog eens van hier te downloaden en eventueel een screenshot te maken van de melding als het wederom voor komt.

Misschien is het toch handig om voor de zekerheid de laptop eens met ADWCleaner (klik) te scannen.

Toch bedankt voor het melden!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, nu geen melding meer.....?

Zal hem even scannen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan