Beeldhouwen en kleien-----. Nieuw idee voor 2020!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben weer aan iets nieuws begonnen, en het valt me niet tegen hoe het resultaat wordt!

Als kind mocht je vroeger op school tijdens handenarbeid lekker met klei spelen, dit ben ik nu ook weer aan het doen, en vindt het nog leuk ook, zeker als ik naar het resultaat kijk! 

Het is natuurlijk weer een idee om weer eens aan een aantal buurtschappen hier te laten zien om te kijken wat hun er van vinden, en wellicht een keer gaan kiezen.

even een paar foto's van het voorlopige resultaat: 

Begonnen met tekenpoppen:



De eerste van de 2 in de klei:





Nou deel 2 nog afwerken, en daarna de kleuren er op.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende fase: 



 
Ik vind het wel erg ingewikkelde standjes, zeker voor iemand die last van zijn rug heeft. (lol)

Wat vind je vouw daarvan?

 
Tja wij bekijken dit vanuit een ander punt, Corso, die rug doet er niet toe, althans de ontspanning die mij dit geeft daardoor vergeet ik de klachten. :biggrin:

De v[r]ouw vindt het goed dat ik hier mee bezig ben, doorwerken is het motto, want ondanks dat het vorig Corso maar even geleden is zijn de oproepen voor nieuwe ideeën er al weer, dus dit moet over een maand klaar zijn incl. plan . ;)  

Maar even een fototje van de volgende fase: 



 
Ik vind het toch wel knap hoe je dat maakt. Het lijkt eenvoudig maar dat is het niet. Om het ook echt goed uit te laten zien moet je ook wel een beetje kunstzinnig zijn en ook met klei overweg kunnen.

Goed gelukt lijkt me!

 
Thanks BT, misschien dat het een beetje komt door mijn eigenlijke beroep, brood-banket bakker.

In het verleden veel met marsepein gespeeld. ;)  

Maar er steekt meer tijd in dan dat men denkt, beide modellen toch een uur of 10 bezig geweest om de klei in de vorm te krijgen, en vandaag heel de middag bezig geweest om de eerste kleuren er op te maken.

 
Nu valt het kwartje, Mijn vader was ook brood en banket bakker. 

Hij heeft het mij kwalijk genomen dat ik hbo electronica ging studeren. En alsmaar slimmer werd. Maar ja dat was 1968-1975

In mijn jongere jaren heb ik veel geleerd in de bakkerij , brood gebak en echte speculaas rond deze tijd. Top product was chocoladebollen en worstenbroodjes. 

In die tijd was modelleren niet aan de orde. Gewoon recht toe recht aan, als het maar lekker was. 

Maar uiteindelijk won de interesse electronics. Ruim 40 jaar electronic ontwerper. En nu 8 jaar vooral plafond en bankzaken. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een middagje verder gegaan met de kleuren, next step, de tatoos en logos! 



 
Fijnschrijvers en Stabilos liggen klaar, waarvoor???

Tatoo-time, ben weer een paar middagjes bezig, ff mijn tekenkunsten naar boven halen. :biggrin:  



 
Moet je wel rechtsonder de naam van de ontwerper/eigenaar weghalen.

Copy Cat!

 
Ja inderdaad, wel graag alleen eigen werk posten. :biggrin:

 
Jaja, laat me nou maar, het is al prielwerk genoeg! 

Maar vandaag na een tip van iemand anders 1 rugby speler bij gemaakt, schijnbaar is het een regel om met oneven aantallen te werken, en niet met even.

Waarom weet ik nog niet precies, maar het heeft met De Gulde snede te maken.

 
Wat is de gulden snede?

De gulden snede is de verdeling van een lijnstuk in twee delen in een speciale verhouding, waarbij het grootste van de twee delen zich tot het kleinste verhoudt, zoals het gehele lijnstuk zich verhoudt tot de grootste. Dat is een mond vol en zelfs na het herhaaldelijk lezen van deze zin waarschijnlijk nog steeds niet […]

Dus hierbij over op een oneven aantal rugbyers. 



Ohja, let op de eerste [proef]tatoos op de bruine benen en armen. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine test of dit werkt... 

Het geluid van Touchdown.

 
Het werkt wel, alhoewel je daar flash moet activeren dus niet de meest geschikte site. Flash ligt er straks helemaal uit. ;)

 
Special voor freggel en nieuwsgierigen

www.georzie.nl/touchdown.zip

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komend weekend de scherpe kantjes nog een beetje bijwerken, want op 12 december is de eerste presentatie weer een feit!

 
De eerste ronde bij een buurtschap is een feit! Deze buurtschap beoordeelt eerst via een ingezonden mail met duidelijke tekst en foto's of hun er iets mee kunnen. 

12 december de eerste echte presentatie bij een buurtschap waar ik nu al van weet dat het pittig wordt, de concurrentie die daar zit zijn eigen buurtgenoten, dus zie daar maar tegen op te boksen. :biggrin:  

Doet mij niks, ik laat mezelf en mijn idee op mijn manier zien, morgen nog even wat details aanbrengen en dan weer op pad met het idee de komende maand.





 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste presentatie zit er op, en 1 doel al bereikt! 

Maquette wordt getoond op een tafel waar 15 man omheen zit, en meteen is het stil...

Dat is een goed teken, dan is het plaatje duidelijk, en tja, ik was 5 minuten voor de tijd dat ik mocht beginnen 20;25 en klaar om 20;30.

Nou de uitslag afwachten.

 
Het moment komt er aan!!! 

6 buurstschappen te gaan om een mooie presentatie te maken van het idee wat ik dit jaar heb! 

Werken naar het ultieme, een wagen die over de Zundertse straten zweeft, mijn idee!

Volgende week en de week erop 5 presentaties, proberen op mijn manier 1 van deze 5 te overtuigen om voor 1 keer, en wellicht daarna meerdere keren, 1 van mijn ideeën te bouwen. 

Het lijstje wat ik jullie nu geef zegt jullie hélemaal niks, maar mij wel!!!!  

6-01 Klein-Zundert. 7-01 De berk 10-01 Stuivezand. 13-01 Molenstraat, en dan 18-01 Lear-Akkermolen...

In deze tijd nog niet gekozen dan volgt Buurtschap Veldstraat nog in februari....

I am gonna make a Touchdown!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan