De zorgpremies voor 2020 zijn bekend???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Dan doen ze net of dat de verzekering goedkoper wordt, CZ verlaagt de premie met €3,85 per maand.

Maar dan als laatste regel komt het volgende: De collectiviteitskorting daalt dit jaar van 10 naar 5 procent, wat voor velen tot hogere kosten leidt.

€120,95 per maand nu, maar dit betekend voor mij dat ik 2 maal €6,04 meer ga betalen, om dat wij collectief verzekerd zijn..

Wat willen ze nou??? :confused: ?

 
Klagende deelnemers.

6€ op 120€ = + 5% valt eigenlijk best mee in vergelijk met melk begin dit jaar 1€29---nu 1€65 2 liter halfvol verse.

 
Ik moet volgens mij de €3,85 nog van de €6,04 aftrekken? 

Maar wéér wordt er iets afgeschaft waar veel mensen toch profijt van hebben !

En het is weer een krom bericht, velen die niet verder lezen gaan dus toch gewoon weer meer betalen.

 
Heb jij ooit met de invoering van zorgpremies de illusie gehad dat je goedkoper uit bent.

Ben zeer benieuwd welke medicijnen nu niet meer vergoed worden.

Nieuwe patienten moeten maagzuurremmers bij kruidvat kopen , tenzij je medicijnen krijgt voor chronisch aandoeningen en daar die maagbeschermers nodig hebt.

Vanwege zeer laag vitamine d3 opbouw door afbraak d3 door statines, kreeg ik dus (bijna) d3 niet meer op recept. 800ie per dag haal maar bij het kruidvat.

Gelukkig heeft HA mijn dosis opgekrikt naar 25.000ie 1x per maand en dat wordt wel vergoed.

Ook diazepam 2mg 3x daags vanwege spierklachten statines moest ik zelf betalen, HA heeft aantekening gemaakt en krijg ze nu ook vergoed.

Paracod (paracetamol icm met codeine) niet meer vergoed, losse codeine wel.

Paracetamol wel kopen en de combi zelf slikken. 

Deze vier medicamenten bespaart mij per jaar ca 150€

Soms zit het mee.

Dus eens zien wat er nog meer gesneden wordt , want waar naald en draad samenkomen dan wordt er genaaid.

 
Tja hier ook, iets hoger, 6,44 p.p. dus bij mij gaat de premie met 12,88 p/m omhoog.

Ben benieuwd. Zou nog iets minder worden qua fysio las ik ergens, maar heb me er nog niet in verdiept.

 
Hier ook premie naar beneden maar collectiviteits korting vervalt helemaal was €8.32 ga nu €7.02 maandelijks meer betalen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan