installeren beeld 211 0p dream 800se clone

Jannie Driessen

New Member
Lid sinds
18 nov 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
76
Locatie
gelderland
heb er open pli 4.0 op staan  maar er is geen 211 meer te downloaden via menu

alleen soft daar heb ik niets mee heb hier 3 receivers 2 draaien  op 211

wil er graag 211 installeren weet dat ik dcc nodig heb 

Maar verder ontbreekt mijn Kennes

Is er iemand die me verder kan helpen

ronnie24 

 
Allereerst welkom op het forum Jannie.

Ik zou jou graag willen helpen, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat je met 211 bedoelt? 

Een ander misschien wel, maar indien dit niet zo is, dan van jou graag even verdere uitleg. ;)  

 
dank voor antwoordmatrix maar ik heb hem wel  maar wet niet hoe ik hem in de dream moet plaatsen 

kan  de regels wel plaatsen  maar hoe plaats je het in de dream en waar in directerie hopelijk is het nu duidelijk wat  ik bedoel

 
Welkom op Satellite Fun Jannie/Ronnie24.
Je mag hier gerust openlijk op het forum over spreken hoor. Het gaat om CCcam en die heb je ook nodig om met je officiële kaart te kunnen werken. Toch? ;)

Je mag het ook over interne cardsharing hebben (dus binnenshuis) alleen niet over extern.

Dat gezegd hebbende.... zal er best wel iemand zijn die weet welke CCcam je moet downloaden en welke bestanden je dan moet overschrijven met DCC.

Mijn persoonlijk advies: Sparen voor een nieuwe ontvanger waar originele software op kan, zoals de Xsarius Pure HD voor 8 tientjes.

 
hallo black tijger bedankt voor antwoord

wat inloggen betreft had ik       probleem met eigen naam om in te loggen

toen ingelogd via facebook op mijn vrouw zijn  naam

nog eens uit gelegd firmware openpli 4.0

zit geen      cccam in  heb ik wel los op computer staan als zip bestand

hoe waar plaats ik het in mijn directory van de dream      

met dcc software en waar moet ik het   plaatsen

ronnie24

 
Ccam installeren in open pli, ga naar menu, vervolgens applicaties, druk op de groene knop van de afstandsbediening,  ga naar softcams, selecteer cccam en installeren maar.

B.

 
hallo  bedankt voor antwoord maar je eerste antwoord kan niet meer staat geen cccam meer alleen oscam

2 antwoord gaat over gemenie  zit bij pli iets anders

maar bedankt voor mee denken 

we zoeken verder hoe het moet 

ronnie24

 
Het is voor mij te lang geleden om dit goed uit te leggen, ik heb zoals BT zegt een Xsarius gekocht. :biggrin:  

Maar was het niet zo dat je het zip bestand, hernoemt naar een tar.gz bestand en dan  in de map temp zet via dcc in de clone, en dan van de box uit het bestand installeren? 

Pfffttt..

 
hallo freggel1  het probleem van uit de pli software die ik er op heb staan is geen mogelijkheid om handmatig te installeren 

ronnie24 

 
Zal de vraag eens anders stellen hoe zet je een cccam handmatig in een dreambox dm800se  met pli 4.firmware

ronnie24

 
Je kan ook in open pli handmatig installeren. Zet je cccam bestand met dcc in de map tmp-var/tmp.

Ga met de afstandbediening naar menu, applicaties, softwarebeheer, installeer plugins lokaal, toets 2 geheugen/tmp en installeren maar.

B.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
map  tmp-var/tmp
Ga naar telnet en type je cd tmp-var/tmp
En dan enter en dan opkg install Enigma2......ipk

Of anders

Zet je cccam bestand met dcc in de map tmp-var/tmp.

Ga met de afstandbediening naar menu, applicaties, softwarebeheer, installeer plugins lokaal, toets 2 geheugen/tmp .

Dit kan met  tar.gz

B.

 
Bij deze ook nog even een gemakkelijke manier om ipk of tar.gz bestanden te installeren met dreamexplorer.

Menu

Ga naar Applicaties

Groene knop download plugins

Ga naar extentions

Download dreamexplorer

Kun je dan terugvinden als je hem geïnstalleerd heb bij applicaties

Zet met dcc de ipk of tar.gz in de map tmp

Start dreamexplorer, ga naar de map tmp  en kies het te installeren bestand

En gaan met die banaan.

B.

 
Het is dan natuurlijk ook wel handig om te weten waar je het juiste cccam ipk bestand kunt downloaden.

wat inloggen betreft had ik       probleem met eigen naam om in te loggen

Oh daar hoor ik graag meer over, evt. per pm dan kan ik er naar kijken. Want het moet natuurlijk wel voor zoveel mogelijk mensen mogelijk zijn om in te kunnen loggen. Ik zie namelijk wel een account met jouw naam en een hotmail email adres.

 
boets veel dank voor al je suggesties ga het in het weekend uit proberen  groet ronnie24  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan