Jump to content
Sign in to follow this  
freggel1

Invalideauto?

Recommended Posts

Gezien de klachten die ik overgehouden heb naar mijn operatie aan een hernia, en nu dus een Caudaleasie, ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om mijn auto op te gaan ruimen en een invalide auto aan te gaan schaffen, mijn rechterbeen en voet is hier en daar gevoelloos, vooral met gas geven en remmen, ik wil nog wel mobiel blijven maar dan wel veilig

Maar er rijzen bij mij wel wat vragen, want ik zie op internet diverse aanpasmogelijkheden en en diverse leuke 2de-hands auto's/bussen. 

1: keuring bij het RDW voor de aanvraag of korting op zo'n auto of bus.

2: Wegenbelasting diesel: Kwart tarief, of volle bak?

3: Kosten ombouw huidige auto?

4: Vergoedingen via het WMO ?

Edited by freggel1

Happy Funboardin'

Niet zo'n best nieuws.

Ik heb hier al elders antwoord op gegeven. Zal nog even kort hier antwoorden.

1.) Ik weet niet of je korting kunt krijgen. Maar als je voor een invalidenvoertuig gaat zou ik voor een bus kiezen, daar heb ik mijn redenen voor.

2.) Diesel en dan met gebruikmaking van de gehandicaptenregeling. Hiervoor moet je echter wel in het bezit zijn van een invalidenkaart anders kom je niet in aanmerking voor die regeling.

Diesel want dat is goedkoper rijden met een bus.

Een bus want dat is gemakkelijker uitstappen, je kunt nog eens wat meenemen, je kunt evt. dubbele cabine nemen en qua comfort doet het nauwelijks onder voor een auto tegenwoordig.

3.) Lijkt me niet rendabel, temeer daar ik geen tegemoetkomingen zie voor personenwagens zo vlug, of het zou uit de WMO moeten komen of zoiets.

4.) Dat is me dus niet bekend.

Ik heb zelf een busje gehad en was daar zeer gelukkig mee want dat was ideaal voor mijn rug en ik kon wat meenemen. Heb dat helaas weg moeten doen omdat met stoppen van die grijs kentekenregeling voor particulieren de wegenbelasting voor mij onbetaalbaar werd. Daar rij ik te weinig voor.

En voor een invalidenkaart kom ik niet in aanmerking met m'n rug. Daarvoor moet je al zo'n beetje al aangewezen zijn op een scootmobiel.

Greetings, Black Tiger

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/dodge-ram-1500-slt-4x4-hemi-350pk-dubbelcabine-lpg-g3-onderb-lpg/5e45e580-fea3-48a2-8697-171921d38bfd/?from=zoeken&index=3&fuelType=lpg&bodyType=suv-off-road-pick-up

Nog even ombouwen naar mindervalide auto en je hoeft dan volgens mij ook geen wegenbelasting meer te betalen. Ik zou me wel goed laten voorlichten. 

Gigablue Quad HD 4K + VU Solo 4K OpenPli 7.1+ OpenPli 7.2

Leuke bak Nummer10, maar dit zoek ik niet als het echt nodig is.

Ik wil meer richting een bus. ;) 

Maar eerst even proberen een invalideparkeerkaart te bemachtigen, want die heb je nodig om van het voordelige wegenbelasting tarief gebruik te kunnen maken.

Happy Funboardin'

Ik gun je het beste, dus eigenlijk geen andere auto. 

Gigablue Quad HD 4K + VU Solo 4K OpenPli 7.1+ OpenPli 7.2