Plofkraak Zundert, voor de tweede keer in een half jaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik weet niet wat voor explosief er gebruikt is, maar het gaat nog zover komen dat er doden vallen!

Rondom de pinautomaat is het een complete ravage,  de dakpannen van het gebouw liggen schots en scheef, en de monumentale ramen van de pastorie

zijn allemaal gesneuveld, het gebouw staat een 25 meter van de pinautomaat!

De naastgelegen winkelpanden hebben ook flinke schade.

Het bericht op Omroep Brabant: 

ZUNDERT - Met twee enorme knallen is dinsdagnacht rond drie uur de pinautomaat van ABN AMRO aan de Molenstraat in het centrum van Zundert opgeblazen.

Bij de plofkraak sneuvelden ruiten en ontstond een grote ravage.

Ook de pastorie tegenover de bank is zwaar getroffen. "Het was angstaanjagend", vertelt Gerry van de Wouw van het parochiebestuur.

"Ik werd wakker van de eerste klap en toen ik daarna uit het raam keek, zag ik de tweede explosie. Het was een vuurbal. Alles vloog over straat." De ochtend na de plofkraak ligt de straat bezaaid met glasscherven. Ook in de pastorie ligt alles vol met glas. "Zelfs de bloempotten zijn omvergeblazen", zegt Van de Wouw

Na de explosies belde hij eerst 112, kleedde zich toen aan en ging naar buiten.

Daar trof hij een grote puinhoop aan.

"Waarschijnlijk heeft de drukgolf veel schade aangericht aan de overkant van de straat", zegt hij.

Gerry heeft de daders wel gezien, maar hij herkende ze niet. "Ik had mijn bril niet op en bovendien was het hartstikke donker."

'Alsof er een bom explodeerde'

Ook de eigenaar van Cafetaria Eethuis Jochems naast het bankfiliaal, werd ruw uit zijn slaap gewekt. "Mijn vrouw en ik zaten rechtop in ons bed", vertelt hij. "De eerste klap viel nog mee, maar de tweede klap was zo hard dat alles trilde. Het was echt raak, alsof er een bom explodeerde."

Het stel woont boven de zaak. Hun kleinzoon logeerde afgelopen nacht toevallig bij hen, maar gelukkig sliep hij door alles heen.

 
ja dat is hier in belgie ook hoor, word alleen maar erger en erger.Waardoor de mensen door dat crapuul  ook zal worden gestraft, als ze de bank automaten zullen verwijderen? Misschien maar beter zo?

 
Ja en hoe/waar moet je dan geld gaan pinnen? Dit soort criminelen maakt het alleen maar moeilijk, niet alleen voor ons maar ook voor hun eigen familie.

Echter als je dan van die paar wat ze gepakt hebben weer de strafmaat gaat horen straks en de strafmaat van een oplichter die enkele tonnen had buit gemaakt en dan 16 maanden krijgt... Nja 200.000 / 16 = 12,500 per maand. Dat loont zich gewoon.

De strafmaat moet gewoon een stuk hoger liggen.

 
Iets van contant geld heb ik altijd op zak, je moet vaak wel.

Ik weet het je hebt tegenwoordig "tikkie" , maar de man die de shoarma of pizza aan de deur bezorgd is al blij

dat hij een oude auto meekrijgt om de boel te bezorgen...

De strafmaat moet idd omhoog, maar dat is met zo veel dingen waar nu nauwelijks straf voor staat.

 
ja inderdaad als die automaten verdwijnen zou het heel erg zijn,voor de gewone mensen,maar hier kan je bij een bank ook naar binnen om geld af te halen?In de toekomst heb je geen geld meer nodig, als je al merkt dat je al kan betalen met een computer, smartphone, bankkaart dan heb je zowieso al geen contant nodig.

Elke warenhuis,winkels, ziekenhuizen, dokters, apotheken en noem maar op kan je zonder contant al betalen.

en ja de strafmaat zou veel hoger moeten zijn en hun flink laten afdokken, en kunnen ze dat niet nog enkele jaren bak erbij.

 
En het was weer raak!

Nu in afgelopen nacht in Breda.

Te lezen op omroep Brabant: 

"Ravage na plofkraak in Breda: 'Dat ze gaan werken voor hun centen!'

BREDA - Bij winkelcentrum Hoge Vucht in Breda is woensdagnacht een plofkraak gepleegd. "Getuigen hoorden twee harde knallen en zagen twee mannen wegrijden op een scooter", laat een politiewoordvoerder weten.

Er zou ook een auto gezien zijn. De politie spreekt van een gewetenloze actie.

Opnieuw was een geldautomaat van de ABN AMRO het doelwit. Woensdag werd in Zundert ook een geldautomaat van dezelfde bank opgeblazen.   

De plofkraak in Breda vond rond halfvier plaats. De geldautomaat is verwoest en een deel van de zijmuur is weggeblazen. Of er iets is buitgemaakt, is niet bekendgemaakt.

Er is volgens de politiewoordvoerder veel schade, maar bij de plofkraak raakte niemand gewond.



 
Als je het goed bekijkt dan zijn die kluizen bouwkundig een fiasco. 

Een gat in de muur met een kozijntje en aan de achterkant vul mogelijkheden. 

Een beetje bommetje sloopt dan de gehele gevel. 

Beter is er ern echte kluis van te maken ruimte met gepantserde toegang middels je pinpas en pincode. Zo ben je bekend en deur sluiten totdat de transactie achter de rug is. Een bommetje plaatsen laat je dan wel uit je hoofd. 

Deze speciale kluizen hoeven niet overal te staan , een paar is genoeg voor de idioot die niet overdag kan cashen.

Daarnaast als je cash wilt, iedere super wilt u bij de kassa of balie dolgraag geld toeschuiven na verhogen aankoop of gewoon pinnen.

 
ja je koopt iets en vraagt of  ze 50 casch kunnen geven, doe dat soms ook en je hoeft niet eens naar de bank, enkel moet je een tickertje aftekenen voor ontvangst wat maar normaal is, als je iets gekocht hebt van 15 euro houden ze van je rekening 65euro simpel toch?

 
doe dat soms ook en je hoeft niet eens naar de bank
Er zijn winkels die dat doen ja, maar ook die het niet doen. Stel je voor er zullen geen pinautomaten meer zijn dan zou men dus alleen nog bij die winkels terecht kunnen. Dat gaat niet werken want die zouden dan weer meer cash in huis moeten hebben om aan de vraag te kunnen voldoen. En de meeste winkels proberen juist om dat te voorkomen i.v.m. winkel overvallen.
Dat het nu wel nog kan in sommige grotere winkels, is omdat het nog niet zoveel gedaan wordt. Maar als straks geen pinautomaten meer zijn zal die vraag toch wel stijgen. De banken zullen plofvrije automaten moeten bedenken, lijkt me een beter plan. Vermits mogelijk.

 
De automaten zijn volgens mij plofvrij, maar de muurtjes die ze er om heen bouwen zijn van slechte kwaliteit. 

Plak er gewoon een rol behang omheen zou ik zeggen, en leg de kluis aan de binnenkant met een dikke zware ketting  die niet open te knippen is, of een zware staalkabel. 

 
Na al die betaal mogelijkheden die men al heeft, of in de toekomst er nog zullen bijkomen.Dan vermoed ik dat er tussen dit en 5 jaar geen casch meer zal zijn,? En dit te danken aan die plofbommen en bank overvallen,En ook om zwart geld tegenaan te gaan zou dit misschien toch geen slecht idee zijn.

 
Betaal mogelijkheden zijn er tegenwoordig ten overvloede idd.

Maar onze oudjes, of minderbedeelden, hebben die allemaal een smartphone ter beschikking, of kunnen ze er mee overweg?

Hetzelfde als met de pinpas tegenwoordig, even langs de pin, en hoppa €25,- zo betaald....

Er wordt tegenwoordig veel te veel aangenomen dat men de beschikking heeft over die apparaten, kijk tegenwoordig maar naar inloggen via digi-d met een sms controle. Maar dat is een ander onderwerp. ;)

Ik denk dat het contante geld zo maar niet weg is.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan