Usb poorten die het niet meer doen???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Of ligt het aan de Hub die aangesloten is?  

Ik weet het zo'n hub kost niks, maar is het wel verstandig om zo'n ding aan te sluiten aan de pc? 

Ik heb hier zo'n ding aangesloten, maar meer en meer dingen die ik gelijk aan kon sluiten doen het niet meer. 

Is het hubje nou aan vervanging toe, of zijn de poorten die in de pc zitten aan het verslijten?

 
Een usb hub aansluiten op de pc en zonder externe voeding is vragen om moeijlijkheden. Die ene hub op de pc moet alle devices  voorzien van power en dat gaat geheid mis. Ook de data moet van en naar alle devices gesplitst worden. Hubjes op een pc? Beter is een extra usb card te plaatsen in een pc of indien een laptop die een express sleuf heeft daar een usb 2 of usb 3 card te steken met 2 extra usb poorten.

Verslijtende USB poorten , nooit van gehoord.

 
Ik was er al bang voor @Matrix dat dit het probleem was.  

Hopelijk is er door het gebruik van hub, zonder externe voeding, niet te veel gesneuveld op het moederbord.

 
Er zijn goede 4 poort hubjes die je kunt aansluiten op je moederbord. Maar die stammen nog uit de tijd dat je moederbord maar iets van 2 usb aansluitingen had.

Moderne moederborden hebben er tegenwoordig minimaal 4 maar vaker zelfs 6 of zelfs 8. Dan moet je echt niet meer met hubjes gaan werken, zeker niet zonder extra voeding.

E.e.a. hangt ook af van de sterkte van je voeding. Ik heb overigens wel eens een opgeblazen usb poort meegemaakt, gelukkig werkte een andere dan wel nog.

Persoonlijk gebruik ik nooit usb hubs op een PC en zal dat zelfs afraden. Even nog los van wat je er allemaal op wilt gaan hangen (en wat dat aan spanning gebruikt).

Ik heb al eens iemand gezien diens voeding niet genoeg beveiligd was, teveel aan de usb via usb hub, usb poort en tevens moederbord opgeblazen, einde oefening.

Wat ik zou doen is gelijk dat hubje er uit trekken en niet meer gebruiken.

Wat voor spul had je daar trouwens op aangesloten dat je een hub nodig had?

 
Ik heb de hub er intussen ook tussenuit gehaald.

De reden dat ik de hub er tussen had hangen was omdat de poorten die aan de voorkant van de pc zitten het niet meer doen, en ik vaak met een usb stick aan het klooien ben.

 
Verwijder in apparaten alle usb drivers en start de pc daarna opnieuw op. 

Grote kans dat ze dan weer werken.

 Soms gaat er bij het installeren van een USB device iets fout , bv eerst device inpluggen en daarna pas de drivers. Daarna verdomd de usb poort zijn werk te doen..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan