Smartphone Oppo A5

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vandaag een andere telefoon aangeschaft, en heb mezelf om laten praten naar een ander toestel dan de Samsung die wij al jaren hebben, en hopelijk is dit een wijs besluit geweest. 

De keuze is gevallen op een Oppo A5, toestel ziet er goed uit, en de bediening werkt goed.

Scherp beeld, en een goed geluid..

Maar heeft er hier toevallig iemand ervaring met een Oppo?

 
??Sommige providers geven er een gratis Oppo selfie stick bij.

selfie.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste meneer Matrix: Ik probeer een leuk onderwerp te starten met de vraag of er iemand ervaring heeft met het merk Oppo? 

Ik heb in de winkel wat uitleg gehad bij dit toestel, van eindelijk iemand die wist waar hij het over had, dit maak je niet gauw mee bij de Mediamarkt, want meestal staan ze ergens waar ze niet horen te staan als je iets vraagt, en krijg je als antwoord, dit is niet mijn afdeling.

We hebben de specificaties en het prijskaartje van de telefoon die ik nu heb naast een vergelijkbaar toestel van Samsung gelegd een SAMSUNG Galaxy A10, en de Oppo  A5 .

Dus niet om reclame te maken, maar er zijn toch wel eens momenten dat je iets anders wil, en dus overstapt naar een ander merk. ;)

Ik moet tot nu toe zeggen dat het toestel mij goed bevalt met de dingen die ik er tot nu toe mee gedaan heb.

De Oppo A5: 

Besturingssysteem: Android 9.0
Geheugencapaciteit: 64 GB
Specificaties camera: 12 + 8 + 2 + 2 megapixel
Beeldschermdiagonaal (cm/inch): 16.51 cm / 6.5 inch
Capaciteit batterij: 5000 mAh

De Samsung: 

Besturingssysteem: Android 9.0
Geheugencapaciteit: 32 GB
Specificaties camera: 13 megapixel
Beeldschermdiagonaal (cm/inch): 15.75 cm / 6.2 inch
Capaciteit batterij: 3400 mAh

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Freggel, niet boos worden, ik heb het hele internet afgestruind en zie enkele reviews die het toestel adviseren mn mediamarkt. 

Nou heb ik geen hoge pet op van adviesverlening van mediamarkt want die gaan voor de hoogste winstpakkers.

Nergens zie ik ervaringen betreffende het toestel en verwacht niet dat er op een satelliet forum met ca 10 vaste bezoekers ervaring zal worden uitgewisseld.

Het toestel heeft idd zeer goede.specificaties en dat voor ~200€. 

Zoveel voor zo weinig laten mij de wenkbrauwen fronsen en hoop idd dat je lang plezier ervan zult hebben. Het is en blijft een android en hoop dat er updates voor uitkomen om bugs op te lossen. 

Samsung ervaring heb ik wel ?maar dat was ook de reden dat ik overgestapt ben naar ?. 

Sorry als de fotograp verkeerd overgekomen is, jij als moderator mag hem dan ook verwijderen met toestemming

 
Ik verwijder niks @Matrix, een grap kan en mag hier. ;)  

Maar we proberen hier om het vaste aantal bezoekers uit te breiden, en zijn op zoek naar het juiste onderwerp. 

Terug op de Oppo, ja het is een zgn huismerk, maar daar zit ook goed materiaal tussen, en als het apparaat niet getest wordt door mensen die hem aanschaffen dan komt er nooit een goede review. 

Ik ben nou eenmaal zo, als het betaalbaar is, dan ga ik de uitdaging aan.

 
Het is en blijft een android
Hetgeen niets wil zeggen want iOS is echt niet zoveel beter en iets anders is er niet. En ik heb juist de omgekeerde ervaringen als jij hebt. Dus het ligt er maar aan wie je er over spreekt.

Echter een goedkoop merk wat zoveel goedkoper is dan een Samsung met dergelijke specs die zelfs Motorola niet heeft doet mij ook wel de wenkbrauwen fronsen, met name de accu capaciteit want daarvoor moet het toestel volgens mij dan al wat dikker zijn.

De geheugencapaciteit wil niets zeggen, van Samsung is er ook een 64GB versie verkrijgbaar maar dat is dan weer iets duurder.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat er een van onze gebruikers zo'n toestel heeft of in zijn familie ervaringen ermee heeft opgedaan. Jij bedoelde overigens het aantal gebruikers wat ook actief berichten schrijven, want v.w.b. het aantal bezoekers zit je er toch behoorlijk naast.;)
Maar dat is niet erg.

Die accu is dus eigenlijk wel 1 van de zaken die echt iets uit maken qua verschil.

Wat ik hier echter mis in de vergelijking is het belangrijkste, namelijk de processor en de processorsnelheid.

Voor de Oppo A5 is dat een Octa-core 1.8 GHz Cortex-A53.

Samsung heeft een Octa-core 1.8 GHz Cortex-A53 volgens 1 site. Volgens GSMarena heeft hij een Octa-core (2x1.6 GHz Cortex-A73 & 6x1.35 GHz Cortex-A53)

Je zou in elk geval zeggen even snel. Schijnt niet helemaal waar te zijn.

Maar als ik zo de ervaringen lees dan heb je geen fast-charge, dat is niet zo erg. Heeft het 2020 model al USB-C freggel1?

Verder las ik dat de resolutie maar 720 p was.

Maar voor zijn prijs ziet het er inderdaad heel goed uit.

Het is niet de bedoeling om reclame te maken hier inderdaad, maar men mag wel enigszins vragen naar ervaringen.

 
Misschien een stomme vraag Black Tiger, hoe zie ik of het usb-C is? 

Oh wacht even...  [zoeken tijdens het typen...] :biggrin:  

In de doos

OPPO A5 2020

Adapter      

USB-C Kabel

Boekje met belangrijke info - Garnatiekaart   

Snelstart gids     

SIM Card Tool   

Screenprotector  

Case

De resolutie die maar 720p is weet ik nog niet, en heb ik ook nog niet gevonden, wel heb ik naar 4K gekeken wat het toestel ondersteund, en de Dolby Atmos geluisterd. 

En IPTV geeft ook mooi beeld....

Allemaal leuk en aardig, maar is dit echt? Ik weet het niet, maar het geluid van dit toestel en het beeld is mooi.

En zeker voor deze prijs!

Leuk apparaatje waar ik hopelijk weer een aantal jaren plezier van ga hebben.

 
Het zou zomaar kunnen dat die 720p resolutie (is van het gewone display) van de 2019 versie was en de 2020 al weer een hogere heeft.

Hoe dan ook, voor dat geld zeker een leuke telefoon. Misschien wordt dat ook wel iets voor mij als m'n abo over is. Kan ie ook makkelijk filmpjes en foto's naar de TV streamen of moet je daar een app voor installeren zoals bijv. bij de Motorola. Gaat dat dan ook een beetje vloeiend?

Hoe lang doe je ongeveer met 1 volle accu? Jij he... niet wat er op sites of in boekjes staat.

 
Het streamen naar de tv wil ik nog gaan proberen, maar ik heb nu even iets anders anders aan mijn hoofd [positief!!] lees jou pm maar dadelijk. ;)

 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Heb zojuist alle specificaties van de OPPO A5  naast de Samsung A10 vergeleken. Op de site van MM 

 
Ik heb dit vergelijk even vluchtig doorgelezen, maar de microkaart klopt niet!

Er kan een 512 in, en er is ruimte voor 1 microkaart, en 2 simkaarten....

Kom er op terug. ;)

 
aangezien ik net ergens las dat er weinig mensen iets typen het volgende:

(hij gaat zich er mee bemoeien :tong: )

ten eerste de gegevens van de MM zijn niet altijd correct (uit ervaring en weer een rit van 50 km heen en 50 terug)

wat betreft micro en simm kaarten is naar mijn idee of of

of 2x simm of 1x simm met sd kaart die zou dan weer in de 2e simm slot moeten passen.

wat betreft merk en soort toestel tja....

waarom rijd de een vw de ander ford en weer een ander  NS?

waarom heeft de een koop en ander huur huis?

und soweiter und sofort.

wat de een niet bevalt is voor de ander goed spul en anders om.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen nood sat-ed, volgens mij hoor jij nog altijd tot de mensen die wel posten hoor. :)

Het klopt dat de specs van MM niet altijd correct en/of volledig zijn ook ervaren, gelukkig minder km er voor hoeven maken.

Het is natuurlijk wel handig om te weten of er wel of niet een SD kaart in kan, dat is externe opslag. Een tweede simm is niet zo interessant.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen keuze en smaak.

Maar gaat mijns inziens dus iets verder dan smaak en de vergelijkingen die jij gaf.

Je betaald natuurlijk meer voor een merk, dat is normaal. Het is echter niet normaal als het prijsverschil zo groot wordt terwijl er geen verbetering, sterker nog, zelfs minder tegenover staat. Terwijl het onderliggende product (Android) hetzelfde is.

Vergelijk het eerder met een pc. Als jij een HP kunt kopen maar ook een Aldi pc met nog beter specs maar aan 1/3 van de prijs, dan ga je ook vragen stellen of het niet gewoon hetzelfde werkt tegen een veel goedkopere prijs?

Dat heeft dan niet meer zoveel te maken met wat de een bevalt en de ander niet, het is gewoon een windows pc met hetzelfde OS, alleen 't merk is anders. Oke een beetje wel met smaak, maar ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

 
Ik denk dat er iets anders nog mee speelt BT.

zal je een paar voorbeeldjes geven.

voorbeeldje 1

onze buren .. dure keuken gekocht en net buiten de 2 jaar garantie tijd gaat hun fornuis (jawel 90 breed oven en de hele rataplan van een duur borett... merk) kaduk.

2 elementen kortsluiting naar de aarde.

(nu ben ik van huis uit draadjes knupper dus weet redelijk waar het over gaat)

bedrijf opgebeld geven niet thuis want hij is ouder als 2 jaar en of hij dan 2 of 20x gebruikt is boeit niet.

wij hebben daar een goedkoop merk in gezet wat ongeveer 1400 pleurie scheelde zelfs als je incl loon zou rekenen maar goed het is geen duur merk...

voorbeeldje 2

wasmachine niet alles is meer wat het was (vroegûh was alle... naja die dus)

gaat mijn wasmachine buiten de garantie stuk dan ga ik kijken of ik hem kan repareren.

zo ja wat zijn de kosten en kan dit uit

zo nee weg er mee!

wat er bij die nee gebeurt is kwestie smaak / eurie's / en wat gebruik(st)er wil.

wij gaan dan kijken naar de redelijke eisen dus toerental welke motor enz enz

daar hangt natuurlijk een prijs kaartje aan en nu komt het hele punt waar naar mijn id dit soort dingen om draait.

wat kun je betalen en wat wil je hebben.

als voorbeeld merk A  kost 800,- garantie 2 jaar te verlengen tot 5 kost dan 850,-

merk B kost 600,- garantie 2 jaar te verlengen tot 5 kost dan 650,-

ik ben dan heel simpel en dat is de kost prijs delen door de jaren garantie dat ben je kwijt per jaar en alles wat ze daarna draaien is mee genomen en winst.

en nee duur merk A draait echt niet per definitie langer als merk B

zelfde gaat een beetje op met die mobiele snoerloze l*l plastikies.

gemiddeld gaat een mobiel bij mij jaar of 2.5 mee dan krijgt ie kuren of gaat gewoon van zichzelf uit en doet het nooit weer. :)

nu koop ik bv een oppo of samsung of naja een of ander lawaai plastic ding

als deze op dat moment voldoet aan de eisen gaat bij mij de prijs spelen want ding leeft toch geen 3 jaar.

koop ik dat ding met dat stuk fruit er op die is dan duurder maar stel dat die 2x zolang meegaat dat zou dan in dit voorbeeld 6 jaar zijn.

dan heb ik zeer verouderde techniek na 3 jaar en als ik de aanschaf prijs deel door de jaren....

maar goed zo ga ik er tegenwoordig mee om.

aan de andere kant hebben we wel net de vu+ vervangen en dan wil men toch wel wat :) .

maar ja een van onze cv ketels is bijna net zo oud als ik ... lol maar is makkelijk om aan te sleutelen en koste kwa aanschaf niks(maar dan ook echt niks) dus hij mag wat meer verbruiken maar gezien de kosten van een nieuwe....

ow nog 1 punt en dan hou ik echt mijn virtuele snavel even.

ik denk dat er dan ook echt een verschil in aanschaf zit of men zelf kan en wil sleutelen of juist niet

of dat je iemand hebt die dat voor je wil doen voor een appel en een ei

 
@sat-ed, ik ben met veel dingen ook zo, als ik het zelf kan repareren dan doe ik dat. 

Maar we geraken intussen een beetje off topic, de vraag was of er mensen zijn die ervaringen hebben met een Oppo. 

Ik moet zeggen dat hij mij tot nu toe goed bevalt, sinds de aankoop vorige week donderdag nog maar 1 keer opgeladen,

en voor de rest werkt het toestel met hetgeen wat ik er mee doe goed.

Ik heb er nog geen foto's mee gemaakt, dat komt nog.

 
@freggel1 u hebt gelijk met off topic.

ik heb nog geen ervaring met oppo het wel een liggen maar nog geen rust gehad om hem aan de praat te maken.

 
en jawel!

heb nu ook een oppo in gebruik de reno2

wat een rap ding

wat geklier gehad met de sd kaart maar blijkbaar kaart verrot.

helder geluid en super rap

zal mij benieuwen

 
Hehe, en dan eerst zo negatief. :biggrin:

Ik gebruik de mijne niet intensief, maar ik ben er hierdoor wel blij mee dat de accu pas naar 1 week opgeladen hoeft te worden.

 
hoezo negatief?

ben reëel die dingen leven nu een keer niet langer bij mij.

zoals het nu lijkt 2 dagen met accu lading

redelijk intensief gebruik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan