Jump to content
Sign in to follow this  
freggel1

Mylo, onze Rottweiler. Goede plek gezocht.

Recommended Posts

Ik weet het dit is niet de plaats waar ik veel kopers zal vinden, maar we doen dit liever niet via Marktplaats of andere social media.

Wij hebben helaas besloten om afscheid te gaan nemen van onze Rottweiler die gisteren 1 jaar geworden is. 

De reden hiervan is dat de hond veel te sterk aan het worden is, ik kan er absoluut niet mee wandelen vanwege mijn rugklachten,

en voor de wederhelft wordt hij ook gewoon veel te sterk.

Ook heeft Mylo meer ruimte nodig om zich bezig te houden, want behalve dat er minimaal 2 uur per dag mee gewandeld wordt, heeft hij hier nauwelijks beweging,

en ligt hij zich duidelijk te vervelen.  Karakter heeft niks met een Rottweiler te maken, het is absoluut een allemansvriend!!!

Hij is kerngezond, en heeft een erg slanke lijn door het wandelen, gewicht momenteel iets meer dan 40 kilo.

Hij heeft al zijn inentingen gehad, en krijgt volgende week weer zijn apk, en de inentingen die nodig zijn.

We zijn gewoon op zoek naar een plek waar hij alle ruimte heeft om te kunnen spelen, dus is er hier iemand die een goed plekkie voor hem weet? 

Vraagprijs is erg moeilijk, we hebben een jaar lang goed voor hem gezorgd, maar we hoeven er absoluut niet de hoofdprijs voor, gewoon een goede ruime plek [dus géén rijtjeshuis, want dat is te klein...]

Edited by freggel1

Happy Funboardin'

Jammer om te horen dat je hem weg moet doen..

Het is , dat we er al twee hebben rondrennen, anders had hij er wel bijgepast.

hoe is ie met andere honden?

Zal eens info inwinnen voor je, of ik iemand weet met veel ruimte.

En tijd.

Edited by scubadiver

07-08-1956

@Scubadiver, hoe hij met andere honden is dat varieert, als hij een agressieve tegenkomt dan tja.... 

Andere honden hier op het uitlaatveld gaat perfect, hij speelt overal mee.

Maar als je wat info kunt winnen graag. 

@the matrix, uitlaten is het probleem nog niet.

Edited by freggel1

Happy Funboardin'

Als met je hond naar een opvoed cursus gaat leert hij hoe hij naast je moet lopen.

En bewegen is goed voor je rug.

Ik had er 2, nu nog 1 helaas, en ook regelmatig rug klachten maar uitlaten is nooit een probleem geweest.

Aangelijnd of los ze liepen altijd naast mij.

De hond die er nu nog is vind het prettig als ze aangelijnd is.

Vr.gr. Janblues

Humax 5100 c

@janblues, het ligt niet aan een cursus, Mylo heeft er 2 gehad! 

Hij loopt perfect aan de lijn.

Happy Funboardin'

Ik hoop dat je geen spijt krijgt als hond er niet meer is.

Bij mij is het een maatje die altijd blij is je weer te zien.🐕

Vr.gr. Janblues

Humax 5100 c

@Jan, het is een weloverwogen keuze, en verder ga ik er nu niet meer op in, want het is niet bedoeling dat we hier over iets wat "te koop' staat een hele discussie gaan voeren. ;) 

Happy Funboardin'