Iemand nog oude Hotwheels op zolder liggen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zoja, lees dan het volgende bericht maar eens goed!!!

Verzamelaar vindt ‘extreem zeldzaam’ speelgoedautootje: ‘Dit is de heilige graal’

Een bekende Amerikaanse verzamelaar heeft een volgens hem ‘extreem zeldzaam’ speelgoedautootje gevonden waarvan maar één exemplaar zou bestaan.

 In 1968 zou de miniatuurauto 59 dollarcent hebben gekost, nu is deze Hot Wheels Chevrolet Camaro volgens experts naar schatting meer dan 100.000 dollar waard.

Het speelgoed is zo bijzonder omdat de compleet witte Hot Wheels-auto eigenlijk helemaal nooit bij klanten terecht had mogen komen, meldt Joel Magee, een kenner die te zien was in programma’s als Pawn Stars, in een persbericht.

Hij ontdekte het autootje in een collectie, schrijft Motor1 op basis van zijn bericht.

Het wagentje was bedoeld als prototype voor ontwerpers die de nieuwe auto’s moesten controleren op onvolkomenheden, aldus de Magee.

Als er een nieuw type uitkwam, werden deze prototypes wit gespoten, zodat eventuele fouten goed te zien waren.

Daarna werden deze proefmodellen volgens Magee normaal gesproken vernietigd.

In enkele gevallen werd zo'n model echter verkeerd verpakt en kwam het alsnog in de winkel.

Dat is kennelijk in 1968 ook gebeurd met deze Camaro.

Het is volgens Magee een van de slechts zestien originele modellen die Mattel in 1968 heeft gemaakt, wat de exclusiviteit van de auto vergroot.

Hij noemt het wagentje de ‘heilige graal onder de verzamelstukken’.

Deze Camaro wordt sowieso al beschouwd als een van de drie meestgezochte Redline Hot Wheels-modellen, de exemplaren die geproduceerd zijn tussen 1968 en 1977. De authenticiteit werd bevestigd door een officiële Hot Wheels-expert.



Bron: AD.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had vroeger een hele doos met matchbox auto'tjes waarvan ook een heel aantal Hotwheels modellen voor op m'n Faller baan. Daar gingen die lekker.

Helaas heeft m'n moeder die later weggegeven aan mijn neefjes en daarna is het doorgegeven of weggekiept, geen idee.

Je kunt wel alles bewaren maar dat schiet niet op.

Enkele exemplaren heb ik wel bewaard voor bij de trein, liggen ergens in een doos, geen idee of daar nog Hotwheels tussen zitten.

Maar ook bij Matchbox zitten erbij die behoorlijk geld waard zijn. Dus als men nog van dat materiaal ergens heeft staan, goed bewaren en eerst even checken wat het waard is alvorens het weg te geven of in de kliko te (laten) deponeren.

 
Ik zag ze vandaag bij de Lidl liggen voor 2,49;  niet van echt te onderscheiden//www.satellitefun.org/applications/core/interface/js/spacer.png/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":classic_biggrin:" width="20" data-src="/emoticons/biggrin.png">

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan