Mijn nieuwe hobby, om de lange dag te doorbreken!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pfoeh, ik begin mezelf steeds meer te vervelen, dus stort me steeds meer op een hobby waar ik al mee bezig was maar nu flinke vormen aan begint te nemen. 

Vorig topic "beeldhouwen" , met klei was het al aardig gelukt, maar ben nu bezig met piepschuim en papier maché gewoon even kijken wat ik kan, en ik vindt het een ontspannend tijdverdrijf, zeker met deze winderige en donkere dagen! 

Het project waar ik nu aan begonnen ben heeft met "global warming' te maken, een ijsbeer die net uit zijn winterslaap komt, flink vermagerd, en op zoek naar eten voor haar 2 jongen... 

Aan de ene kant is de ijsbeer zwaar vermagerd, en aan het smelten, en aan de andere kant is de ijsbeer dood. Een open skelet met afstervende ingewanden...

Het klinkt akelig, maar het is wel wat er op dit moment aan de hand is, ze zijn BEDREIGD!!!

Het smelten wil ik gaan creëren met kaarsvet. Ook weer een test of dit gaat lukken. :biggrin:  

Het plaatje wat ik met tempex/piepschuim gemaakt heb: 





 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende fase na weer wat uren werk:













 
:eek: Kijk 'n gevaarlijk beest!

Hij moet nog 'n beetje meer eten maar dan heb je er toch een mooie ijsbeer op staan.

 
Nee, hij moet nog meer afvallen, dat is net de bedoeling Black Tiger. ;)

 
Ah oke vandaar die ribbenkast, maar dan wel nog wat meer wit op de kop i.p.v. grijs, toch?

Maar vind het hoe dan ook gaaf gemaakt.

 
Dat grijs wat je nu ziet is klei, hier ben ik de ijsbeer mee aan het vormen. Alleen de ribben moeten nog iets aangepast worden, de eerste 2 moetewn weg, want dat klopt niet, het moet een schouderblad zijn. ;)  

Als deze vorm straks klaar is maak ik alle grijs weer wit, en ga dan een paar dikke kaarsen halen bij de Action, want de achterkant en een gedeelte van de zijkant moet er uit zien alsof de ijsbeer aan het smelten is. ;)  

Ik heb er tot nu een mooie bezigheid aan...

 
Toevallig vandaag een bruine ijsbeer gezien. Huh? Ja inderdaad, op een foto die m'n dochter maakte van een ijsbeer in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.

Maar dat bruin is dan meer het vuil van het rollen wat die beer door de grond en zo doet.

Je ziet wel hier en daar nog wel wat wit. En als ie gewassen is dan zal hij geheid weer als een witte ijsbeer uit zien. :)

 
ziet er wel gaaf uit, neem aan dat het ook veel tijd in zit

 
Een hobby mag tijd kosten edbe. ;)

 
als je er tijd voor hebt vindt ik het goed....hoop ooit ook ergens tijd voor een leuke hobby

 
hoop ooit ook ergens tijd voor een leuke hobby
Tijd voor een hobby moet je maken Ed. Altijd maar werken is niet goed voor de gezondheid. Ontspanning moet er ook zijn!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan