Oud cdtje uit 1997 afspelen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb hier nog een leuke cd liggen, maar deze doet het niet meer op mijn huidige pc? 

Het is een cd die afspeelt met een resolute 640-480, maar deze instelling pakt de pc niet meer.

Ik heb het al geprobeerd met comptabiliteit, maar de cd start dan wel op, maar wil ik klikken op de dingen die hij normaal dan afspeelde dan komt er geen reactie? 

Is er een manier om deze cd onder W-10 nog normaal af te spelen, of moet ik terug naar een pc met een veel oudere Windows?

 
Dan zou je even moeten kijken welk formaat het om gaat.

Gewone liedjes of filmpjes zou je nog wel af moeten kunnen spelen als je ze rechtstreeks kunt benaderen.

Als het om .exe bestanden gaat, dan is de kans groot dat het om 16-bits executables gaat en dan moet je op zijn minst terug naar Windows XP.

Er zijn ook andere oplossingen, namelijk een emulator of een Virtual Machine installeren bijv. via Virtualbox.

Ik las ook nog dat je in Windows 10 16-bits ondersteuning zou kunnen activeren.

Deze link is van een Engelstalige handleiding hoe dit te doen. Echter geen garantie of dat inderdaad ook werkt.

Misschien kun je iets met deze ideeën?

 
Ik zal het eens gaan bekijken, alvast bedankt!

 
Gaat het hier om een eigen gebrandde cd of een originele cd. 

Eigen gebrandde cd's hebben geen lange levensduur, heb al tig gebrandde cd's en ook dvd's al verschrot. 

 
Het gaat hier om een originele cd @Matrix, in het begin start het wel op, met een foto serie.

Maar daarna komt een interactief gedeelte waar je kunt klikken op verschillende onderwerpen, zodra ik dat wil gaan doen loopt hij vast.

 
Een muli cd  foto's en movie.

Heb je al geprobeerd om de inhoud van de cd te "lezen" zonder autostart en dan het video gedeelte opstarten.

Ook zou je kunnen proberen om de cd te openen en kopieren naar de pc. 

Mss werkt dan via de kopie op de pc wel. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik allemaal al gedaan.

Er zit nog een erg oud afspeelprogramma op die cd, maar ik ga eerst die optie van Black Tiger eens proberen. ;)

Maar ik denk dat het grootste probleem is dat de cd automatisch terug gaat naar 640x480 resolutie, en die optie heeft mijn videokaart niet in de pc waar ik mee wil bekijken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan