Ik blijf thuis dit weekend!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pffftttt..... Als we hier in Brabant verschijnselen hebben van een milde verkoudheid, dan wotdt het aangeraden om thuis te blijven.

Zoek geen uitgaansgelegenheden op, maar boodschappen doen mag wel? 

Ik snap er niks meer van, maar mocht vandaag nog net binnen op het werk met de klachten die ik nu heb: 

- Neusverkoudheid

- Kortademig

- Hoesten

- Geen koorts!

Bron; teletekst.

"Klachten in Brabant? Blijf thuis!" 

Het RIVM adviseert mensen in Brabant met milde gezondheidsklachten om hun contacten met anderen te beperken en zo veel mogelijk thuis te blijven.

Bij veel besmettingsgevallen in Brabant is de bron nog onduidelijk.

Met milde gezondheidsklachten bedoelt het RIVM bijvoorbeeld hoesten of neusverkoudheid,al dan niet met koorts.

Wie dat heeft moet het uitgaansleven mijden,niet naar het werk gaan en geen evenementen bezoeken.Naar de supermarkt gaan voor boodschappen mag wel.

Verder krijgen ziekenhuismedewerkers in Brabant dit weekend het verzoek om zich te laten testen op het coronavirus.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ik hoorde inderdaad dat men nu ook al adviseert om bij klachten zonder koorts thuis te blijven.

Lijkt me ook eigenlijk vrij logisch want men kan het hebben al voordat koortsverschijnselen ontstaan. Daarnaast wordt een nog niet zichtbare besmetting ook veel sneller overgedragen door hoesten of liever gezegd verkoudheidsverschijnselen.

Verbaasd me dus nog enigszins dat je nog toegelaten werd. :)

 
Het verbaasd mij ook, maar as woensdag ga ik mezelf toch even na laten kijken, want ik wordt steeds kortademiger.

 
ben bang dat we dadelijk overal een lockdown krijgen, ik als loodgieter (werkzaam volr woningcoperatie) mogen we nu niet meer bij klanten komen werken, ze proberen ons in leegtaande woningen te laten werken.

 
Ik weet het ook niet meer edbe?

Ik moest zelf gisterenavond ook even naar de huisartsenpost, ik kreeg nauwelijks lucht, en had een onregelmatige hartslag...

Kom je daar buiten, staat de ambulance er, iemand met het virus werd opgehaald daar.

 
In België is er ook al weer meer gesloten en met name alleen horeca nog open, heel veel gewone winkels (non-food) gesloten.

Hoe meer besmetting er is, hoe meer er gesloten zal worden.

 
En terecht, zoveel mogelijk indammen, hopelijk komt het tot rust.

Als je de situatie in Italie onder de loep neemt, dan is het daar triest, mensen worden aan hun lot overgelaten en bij overlijden mogen dierbaren niet aanwezig zijn bij het afscheid. Pffffffffffffff.

Ruim 1000 geregistreerde besmettingen nu in NL en 11 doden.

Waarschijnlijk is het aantal besmettingen veel hoger maar te mild voor registratie. Dan is het sterftecijfer ergens tussen 0.3-1% op zich erg laag.

Waar ik nieuwsgierig naar ben hoe het sterftecijfer normaal is in dit jaargetijde en nu met deze enge ziekte. Mss  zijn de virus slachtoffers minimaal t.o.v. wat er normaal overlijdt.

Maar wat er nu gebeurt laat zien dat de mensheid door een simpel virusje ontzettend kwetsbaar is.

En er zijn nogal wat onbekende virussen die in de vriezers van de aardbol op de loer liggen door global warming. 

.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal er toch een lockdown komen in Europa

 
Waar ik nieuwsgierig naar ben hoe het sterftecijfer normaal is in dit jaargetijde en nu met deze enge ziekte.
Dat is gemakkelijk terug te vinden. Tijdens de griep epidemie 2017/2018 waren er 9444 doden naar schatting, oversterfte noemt men dit dan, en vorig jaar 2900.

Die aantallen worden gelukkig op dit moment nog niet gehaald.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4997061/griep-versus-coronavirus-wat-gevaarlijker

Deze info is ook wel bij de NOS te vinden trouwens.

 
straks horen we meer op het nieuws ?

 
Dat is inmiddels geweest, alle scholen, horeca en kantines dicht. En nog wel tot 6 april.

In verband met het Corona virus zullen wij ook hier op Satellite Fun vanaf 18.00 nu geen :potbier: en andere dranken meer schenken! ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wordt 3 weken droog staan.

 
Hoho Black Tiger!!! Dit is een eenmansbesluit volgens mij???

Ik weet van niks, dus heb er gewoon eentje voor mijn neus staan. 

 
Straks dus ook geen BIER meer in de supermarkt.?

 
Ach ook daar maak ik me niet druk om, we hebben hier net over de grens bierparadijzen voldoende. :closed_2:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoho Black Tiger!!! Dit is een eenmansbesluit volgens mij???
Dat is correct, als enige admin heb ik ook het recht zo'n besluit te nemen. Vanwege de belangrijkheid hoef ik hiervoor mijn moderator niet te raadplegen.

Die moet het goede voorbeeld geven. Daarvoor heb ik jouw illegaal getapte pot bier even aangepast in een gesloten bar! :biggrin: :biggrin:

 
Tsss…. ga jij mij nou :potbier:  afpakken??? 

Dacht het niet, we moeten hier al reclamefolders gaan knippen....

Man wat een drama in de supermarkt!!!

 
Pffff... supermarkt, je kunt er nog altijd in en dat scheelt. En daar is ook nog gewoon bier te krijgen dus dat is ook geen probleem.

Hoorde al dat het in een ander land zo was dat je boven de 70 de supermarkt niet meer in mocht. Wordt hoe langer hoe gekker.

En dan Rutte nog wat paniek zaaien vanavond... pfffff...

 
Ik weet het niet meer Black Tiger of het nou wel of niet paniek is??? 

 
Ik geloof niet dat dit paniek is. Want dan zou het een wereldwijde paniek zijn.

De beslissingen zijn genomen aan de hand van metingen van hoe het met de aantallen besmettingen en doden gaat. Dat wordt vergeleken met bekende cijfers uit China en met name ook Italië. En dan worden er grote overeenkomsten gezien.

Een medicijn kan gemaakt worden, maar duurt nog maanden. Een vaccin ook, duurt nog jaren als we de deskundigen mogen geloven.

De maatregelen worden niet uit paniek genomen, maar om te zorgen dat er voldoende capaciteit in de ziekenhuizen blijft en er ook genoeg mensen opgenomen kunnen worden.

Ook in buurlanden zoals België en vanaf woensdag ook Duitsland, zijn al of worden deze maatregelen genomen. Het is dus niet zomaar paniek, men moet dit toch echt wel serieus nemen lijkt mij.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan