Geslaagd, maar toch niet? Kan dit?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Verdomme, de jongste hier heeft al haar opdrachten en examens gemaakt, en overal een voldoende voor, en normaal gesproken zou ze de volgende maand haar diploma kunnen gaan halen!

Ze is heeft zelfs al een contract voor onbepaalde tijd gekregen in het bejaardenhuis hier (avoort)  als verzorgende.

Maar nu komt het, er moet nog een examen rekenen gemaakt worden, maakt niet uit of het voldoende of onvoldoende is, het telt niet mee??? 

Ik zou zeggen, schrap dit examen en kom op met dat papier! 

De vraag is, kan dit door de zgn Corona-crisis het gevolg zijn dat ze voorlopig haar diploma niet kan gaan halen, en de "vaste baan" door haar neus geboord wordt???

 
maakt niet uit of het voldoende of onvoldoende is, het telt niet mee???
Huh? Hmmz... dat zal er wel mee te maken hebben dat ze aan een bepaald aantal examens moet hebben voldaan.

Dezelfde reden dat hier in Maastricht bij die school toen zoveel examens zijn afgekeurd vermoedelijk.

Corona heeft er voor gezorgd dat nu eindexamens niet meer verder gaan maar overgang en diploma's worden bepaald a.d.h.v. de tussenexamens. Die moet je dan wel allemaal gedaan hebben. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Geen idee.

Maar wat dan wel vreemd is, dat is dat het niet uit maakt of het voldoende of onvoldoende is, tenzij ze met een onvoldoende een 4 of 5 bedoelen en dat dit gemakkelijk genoeg gecompenseerd wordt door andere cijfers.

Die vraag zou ik eens aan de school stellen, kunnen wij alleen maar naar raden, maar ben wel nieuwsgierig naar het officiële antwoord daarop met name dat het niet uit maakt welk punt het wordt.

 
Ze heeft aan al haar examens voldaan, en haar docent heeft vandaag haar dossier nagekeken en goedgekeurd.

Alles is in orde, behalve het rekenexamen, ondanks dat het niet meetelt moet het wel gemaakt worden en in het dossier zitten.

Gelukkig heeft ze vanavond even gesproken met haar 'nieuwe "leidinggevende" op haar werk, en die had al aan haar gedacht, en ze mag gewoon beginnen met haar werk, alleen nog even op basis van hoe ze nu werkt, ze mag nog even handje vasthouden tot de papieren binnen zijn.

Hopelijk is de horeca dan intussen weer open, want dit is een reden voor een lekker etentje!!!

 
Ik blijf dat toch raar vinden van dat reken examen dat het niet mee telt.

Maar het zal wel kloppen dan.

Fijn te horen dat ze toch bij haar nieuwe baas mag beginnen.

V.w.b. die horeca is het nog even afwachten. Ik hoop dat die 6 april weer open mogen, maar ben bang dat het nog wel eens langer kan gaan duren of wegens het massaal opnieuw negeren van raadgevingen en stijging van het aantal patiënten weer snel de boel op slot zal gaan.

Hopelijk is snel die ziekte voorbij.

 
Hoi Freggel

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar mijn huishoudelijke hulp is van het bedrijf Amaris; de leeftijdgrens ken ik niet, ik heb diverse hulpjes gehad, maar het varieerde van 18 jaar t/m ver in de 60.

Nu heb ik een vaste hulp van 59.

Laat je dochtertje goed informeren naar haar salaris want alle hulpjes die ik heb gehad waren ongeschoold.

Het gaat via het CAK (dus Amaris werkt samen met het CAK, en ik moet ongeveer 17 euro per 4 weken betalen).

Laat je dochtertje niet de kaas van haar brood laten afvreten.

Nou groetjes man,

Bones

 
@Bones, ze heeft een contract in haar map zitten, en daar staat het salaris wat ze gaat verdienen in en ook de functie waar ze mee begint.

Ze gaat van alles bijleren daar, ook het toedienen van medicijnen en het werken met de computer daar. 

Ik kan wel zeggen dat ze geen kaas lust, maar dat komt allemaal wel goed joh, ze werkt er al 2 jaar via de flex. ;)

 
Goei nieuws! Ze hoeft het rekenexamen niet te maken en ze mag haar diploma 1 dezer dagen op komen halen want ze is GESLAAGD!!! 

Zodra de vreetschuren weer open zijn gaan we lekker uit eten, en dat zou zomaar eens het "tunneke" in Schijndel kunnen zijn. :biggrin:  

 
Hoi Freggel

Ook namens mij feliciteer ik je dochter en jou!

Eindelijk goed nieuws in deze barre corona-tijden.

Groetjes,

Bones

 
Gefeliciteerd Freggel. Nog ff geduld voor het eindfeest. 

 
Dat feest komt er vast en zeker @Nummer10!!! 

Maar namens mijn onherkenbare dochter allemaal bedankt voor de felicitaties! 



 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan