Dreambox R01: No CA Found melding na klooien

sebasjuh84

New Member
Lid sinds
11 apr 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste experts,

Ik heb een dreambox DM800HD SE gekregen en deze wilde ik gaan updaten naar OpenPLI 4.0, dus van de officiele website deze update gedownload en geprobeerd te updaten. Met als resultaat de foutmelding R01: No CA Found met opstarten.

Toen kwam ik er dus achter dat je ook clone modellen hebt en dit dus een veel voorkomend probleem is wanneer je een verkeerde image installeert. Ik heb me Dreambox open gemaakt en ik zie een Estar V3.0 simkaart erin zitten.

Nu ben ik dus aan het zoeken geweest hoe ik dit weer moet herstellen maar ik kom er nog niet helemaal uit. En ik even vragen of iemand mij op weg kan helpen en vertellen wat ik nu precies verkeerd doe? Ik zal hieronder vertellen wat ik doe en hoever ik kom.

  1. Ik heb de tool NCF-SIM2-v2.5 gedownload en opgestart, hier kan ik via COM3 en de SIM2 SSL-BT instelling (DM800SE-sim2.10-ssl84) ingesteld te hebben op Start klikken en ik moet dan de Dreambox aan zetten. De dreambox wordt gevonden en de flash loader wordt erop gezet. Ik krijg uiteindelijk op het scherm van de dreambox een IP adres te zien met de melding *** STOP ***.

    Op dit moment heeft mijn dreambox een IP adres en kan ik hem via de browser benaderen alleen de Dreambox NCF Repair Tool blijft op 100% hangen. Wanneer ik de box uitzet en weer aanzet krijg ik weer de R01: No CA Found melding.
  2. Ik heb de laatste versie van NCF-SIM2-v3.0 ook gedownload en opgestart, hier hetzelfde gekozen voor COM3 en de SIM2 SSL-BT instelling (DM800SE-sim2.10-ssl84). Ook hier wordt de Dreambox gevonden en wordt de flash loader erop gezet.

    Deze sluit wel netjes alles af, ik krijg de melding te zien Boot Succes & Ready For Job Process! en operation done.
    Ik krijg dan op mijn dreambox het IP adres te zien met de melding *** SERIAL SETUP ***.
    Maar wanneer ik mijn dreambox nu ook weer uitzet en opnieuw aanzet krijg ik weer de melding R01: No CA Found



Wat doe ik nu precies fout of wat moet ik na de boot flash doen?
Wat ik wil bereiken is een OpenPLI versie erop zodat ik deze kan opstarten en hem kan aansluiten op mijn tv om de zenders mee op te halen via mijn smartcard van mijn provider.

Als iemand me op weg kan helpen zou ik dat heel erg waarderen....

 
Allereerst welkom op Satellite Fun!

Wat doe ik nu precies fout of wat moet ik na de boot flash doen?
Als het even kan een juiste versie voor jouw SIM versie er op zetten.

Je gaat er geen originele Openpli in krijgen, dus dat gaat het sowieso niet worden. Je zult op zoek moeten naar een Estar v3 image. Die zijn er nog wel te vinden.

Ik durf alleen even niet te zeggen hoe je die Estar firmware er op krijgt. Als er Serial Setup staat, heb je kans dat je dat met DreamUp zult moeten doen met een utp kabel en een seriele nullmodemkabel, maar ik kan me daarin vergissen.

Kijk anders even naar de uitleg van Aart44 in onderstaand onderwerp, gaat over een soortgelijk probleem.







P.s. mocht het te moeilijk worden allemaal of niet werken, haal dan voor ong. 80 euro een Xsarius Pure HD (of pure hd se), prima kastjes voor weinig geld. ;)

 
Ik kom er toch nog niet helemaal uit.
Ik heb Universal DreamUP v1.3.3.7 gebruikt en daarmee kan ik mijn Dreambox met Estar v3.0 sim flashen met een image file.
Maar welke image file ik ook selecteer hij blijft steeds nadat het hele bestand geladen is via DreamUp de foutmelding geven:
Flashing failed (!!! 010 invalid image (or old versioN)), box will be unusable now!!

Ik heb verschillende image files geprobeerd:

  • BlackHole 4.4 Dm800HD PVR E-star sim3 CLONE İMAJ ERK@L 15-04-2018
  • OpenTS image 3.4 DM800 CLONE.SSL84 SIM3 E-STAR ERK@L 15-04-2018
  • openpli-enigma2-4-dm800
  • Estar-OpenTSimage-3.0-DM800se-20171201-Houara.nfi
  • Estar-openpli-4-release-dm800se-20171103-Houara
  • estar_dm800se-openpli3.0_20130123
  • Estar-sim3-OpenPLi_4.0-DM800HDse_wIPTV_v20-20160720-Houara
  • OPENPLI-6.2-estarSim3-ssl84_10.09.2018_by-albatros@bg



Maar ik heb bij elke image de bovenstaande foutmelding.
Hoe kan ik nu zien welke image de juiste is om erop te zetten?

 
Probeer deze eens? Die zie ik niet in je lijstje staan en bleek in het andere onderwerp wel te werken.

Estar_OpenBlackHole_ES800se_yassinov.nfi

En dan evt. ook eens proberen met een oudere DreamUp of de laatste nieuwe (momenteel 1.3.3.12) die je hier (klik) kunt downloaden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan