Ff wachtuh!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
En dan is het tijd voor PIZZA!!!

Normaal bakken we deze zelf in de oven of laten we de pizza's bezorgen...

Nu in deze andere tijd is het op het terras niet gezellig...

Dus vanaf dit weekend als de Pizza oven bezorgd is gaan we zelf aan de slag. :biggrin:



 
Goh wat lijkt dat ding enorm op een barbecue. :biggrin:

Gelukkig stond het tweede plaatje erbij. Waar is die schoorsteen voor aan de onderkant, voor inkomende lucht?

Een pizza oven heeft toch normaliter een schoorsteen(tje) aan de bovenkant? Leg eens uit?

 
Het is een combinatie @Black Tiger, je kunt er ook gewoon op barbecueën, maar als je dat tussenstuk ertussen zet, en de plaat er in legt, kun je hem als oven gebruiken.

En wat jij bedoelt met een schoorsteentje, er al bovenop het deksel wel iets van een regelbare luchtrooster zitten.

Meer foto's volgen als de eerste pizza gebakken wordt. ;)  

 
Ik denk inderdaad @BT dat het is voor de inkomende lucht; in die link kun je een fotootje zien dat iemand iets zit te verstellen.

Freggel, geniet van je pizza's en smakelijk eten!

 
Asopvangbak.

Ben niet opgegroeid met pizza's en vind ze echt niet te vreten. Waarom ?? Ik weet het niet. 

Mijn schoonzoon bv lust absoluut geen vis en asperges vindt hij smakeloos!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar een tosti lust je misschien wel @Matrix? 

En de rest ik heb de BBQ nog niet thuis, maar ik vermoed idd dat het een "asbak" is en een luchtinlaat...

 
Tja The Matrix, smaken verschillen nu eenmaal, daar is niets aan te doen. Niet iedereen lust immers alles.

Ik vind ze best wel lekker. Heb ze ooit leren kennen in Italië toen ik jong was. Daarmee kun je de smaak hier niet vergelijken of je moet bij een echte Italiaanse Pizzeria gaan die kan het redelijk goed benaderen. Maar dan een echte Italiaan, niet een shaormazaak of Griek die een pizzeria opent.

 
Laten wij nou een echte Italiaanse pizzabakker hebben hier... 

Wij hebben hier een Italiaans restaurant wat het goed doet met de pizza's / pasta's en andere gerechten, maar ik probeer het zelf klaar te maken wat iedereen die dan hier zit te eten het overheerlijk vindt..... [il bambino }

Hopelijk wordt de bestelling morgen geleverd, en dan gaan we aanstaande zaterdag lekkere pizza's bakken.

 
Vanmiddag dat ding in elkaar gesleuteld, en ik moest op sommige punten echt opletten dat ik mijn handen niet openhaalde! 

Echt de randen waar de pizza in de BBQ geschoven moet worden vlijmscherp, en compleet niet afgebraamd!! [ dus morgen even mijn dremel  er bij halen]

Ik schrijf niet gauw een review, maar heb het deze keer wel gedaan op B.com....

Tegen beter weten in gaan we morgen een Pizza maken, en hopelijk klapt de schijf waar de pizza gelegd wordt niet, want dit is een soort van witte ronde tegel, dus ik hoop dat deze de hitte van de briketten aan kan?

Ohja, ik had ook een Weber kunnen kopen, dat weet ik. :stupid:  

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zal bol een pizza wezen , die schuiven je reactie door naar de winkel van malle pietje 

 
Is dat zo @Matrix?

Dan heb ik geluk, want Malle Pietje is mijn buurman...  

Lang verhaal, maar misschien dat ik dit ooit nog wel eens uitleg. ;)  

 
Het zal Bol misschien een pizza wezen maar ik las dat het om een review ging en geen normale reactie/bericht naar bol.

Reviews komen bij het apparaat te staan en zullen dus ook gelezen worden door andere geinteresseerde kopers.

Is mij trouwens al vaker opgevallen dat metalen dingetjes die je koopt (bij Bol, Action, Big Bazar, Leenbakker of ander goedkope ijzerwaren) wel vaker van die lekkere snijranden heeft waar je goed mee moet opletten bij het in elkaar zetten. ;)

 
Dat van die snijranden klopt idd . Producten komen vaak uit china en als je pech hebt roesten ze onder het bakken al weg. Inferieur staal gebruiken ze daar moet snel en goedkoop. 

Een review schrijven kan soms helpen. Maar eerst moet de review goedgekeurd worden en ik heb al verscheidene negatief beoordeelde artikelen niet geplaatst zien worden. 

Kan hier wel anders zijn. 

Waar ik nu het meest van baal is dat wat je ook online koopt gelijk een mail krijgt voor beoordeling. 

 
Ja en daar stoor ik me ook steeds meer @Matrix, al die mails met de vraag wat vond je er van? Voor mij hoeft dit niet. 

Maar ik ben vandaag een beetje aan het prullen geweest en heb zelf een schep gemaakt waar de schijf die in de BBQ ligt precies op past,

dus we gaan straks lekker bakken, maar dan eerst de briketten mooi wit laten worden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had een foto ervan op FB gezien. Serieus? Ben je nu pizza op houtskool briketten aan 't bakken? ?

Wannebe Italiaan, ben benieuwd of je die houtskool smaak van die pizza af krijgt. :biggrin:

 
Die houtskool smaak viel reuze mee BT, alleen het is nog zoeken naar de juiste temperatuur, want het duurde vrij lang eer de bodem goed gaar was. 

Maar al met al was het een lekkere pizza. :biggrin:





 
Ja temperatuur is ook wel belangrijk.

Ik zie trouwens dat jij ook al zo'n shoarma Italiaan bent? De kaas komt op het tomatensap, niet boven op de pizza. :biggrin:

Maar oke ieder zijn ding.

 
Pizza uit een restaurant vind ik ook niet lekker.

Maar eigen gemaakte pizza's wel.

Ik heb ook een pizza oven Freggel maar  daar zijn de scherpe randjes al van af. 

Hij is gemaakt van steen en weegt ongeveer 800 kg.

Wordt al best een tijd van tevoren op gestookt met hout.

Ook het deeg voor de bodem wordt ruim van tevoren gemaakt.

Als de pizza eenmaal in de oven ligt is hij in een paar minuten klaar.

En ik denk dat The Matrix die wel lekker vind.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan