8D audio?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Uhhh.... ik zit vaak te zoeken naar goede videoclips,  en meestal heb ik dan ook mijn koptelefoon op mijn harses. 

Maar nou kom ik iets tegen, wat waarschijnlijk allang gevonden kan worden. :stupid:

8D sound/audio???  

Metallica

Het klinkt op mijn huidige koptelefoon voor geen meter! 

Dus wordt het weer een nieuw stel oordoppen???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is precies je vraag?

Op 5.1 speakers werkt het prima. Op jouw 5.1 (of beter) hoofdtelefoon dus niet?

Komt ie via Ali of is het een duurdere?

 
Zonder hoofdtelefoon klinkt het ook voor geen meter hoor freggel.

Ik denk dat de rest van je installatie dat ook moet kunnen verwerken. :jow:

 
Wat ik precies bedoel, wat is er nodig om dit geluid optimaal te horen? 

Ik heb een 5.1 versterker, maar daar klinkt het bij echt niet goed op, dus ik heb nu bij Ali een andere koptelefoon besteld,

die 8D aan kan, maar ik ben benieuwd of het echt werkt en klinkt zoals het moet.

 
Ik heb op mijn PC gewoon een antiek 5.1 systeem met 4 speakers, 1 middenspeaker en een bass speaker (totaal dus 6 speakers).

Het geluid klinkt rondzingend, dus gaat de speakers rond.

Het klinkt wel nogal blikkerig, is dat wat je bedoeld met dat het voor geen meter klinkt? Zoja, dan hoort dat volgens mij zo.

Dat lees ik dan ook weer ergens anders

Met 8D audio lijkt het namelijk net alsof de muziek rond je heen beweegt. Je brein wordt op zo’n manier gefopt dat het voelt alsof de muziek zich in de ruimte afspeelt in plaats van dat het via je koptelefoon je oren in komt. Hoe 8D audio wordt gemaakt? Via speciale software. Door tracks te editen, lijkt het alsof de muziek letterlijk everywhere is: voor je, achter je, zelfs boven je! Wil je 8D muziek luisteren? Dan is het altijd belangrijk dat je goede oordopjes of een koptelefoon op hebt. Alleen dan voel jij echt de sensatie ;-)!

Hoewel 8D audio al jaren bestaat, popt het nu ineens overal op. Waarom? Omdat alle feestjes en concerten zijn gecanceld. Natuurlijk geven verschillende artiesten als Gavin James of Lauv wel livestreamconcerten, maar niets gaat boven de experience of 8D music!



Op deze site kun je dat terug vinden, inclusief nog enkele andere 8D audio nummers.

En dan valt de boel wel op zijn plek want ik vond het al raar die naam omdat 8D geluid feitelijk niet bestaat maar men creëert dus gewoon een rondzing effect over de speakers. Wat dan op een goede hoofdtelefoon je hoofd op hol zou moeten brengen.

Bij rondzingen verlies je diepgang dus vandaar dat jullie het niet vinden klinken en ik het een beetje blikkerig vind klinken. Maar dat komt dus door dat rondzingen en dat zou dan die 8D moeten zijn.

Vind er persoonlijk geen bal aan omdat met een heel nummer zo te horen, maar smaken verschillen.

 
In het nummer Whole Lotta Love van Led Zeppelin van begin 1970, daar zit al zoiets als 'rondzingen' in verwerkt. Als je dan met een koptelefoon luistert (vanaf 1:47) dan lijkt dat het alsof het geluid om je heen draait. Ook op een 'antiek' 5.1 systeem is het hoorbaar zij het iets minder.

https://youtu.be/HQmmM_qwG4k?list=RDHQmmM_qwG4k&t=101

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam het toevallig tegen, en was dus nieuwsgierig, ik heb namelijk binnen vaak mijn koptelefoon op. 

Ik ben dus benieuwd hoe het gaat klinken op de koptelefoon die ik besteld heb.

 
De koptelefoon is vandaag bezorgd, en ik weet nog niet wat ik van dat 8D moet denken?

Het geluid bij videoclips van muziek  is net of er iemand continue met een schuifregelaar het geluid van links naar rechts schuift? 

Het volume is wel érg goed, er zit een mooie bass in de koptelefoon, en luister ik naar een Dolby-Atmos voorbeeld dan klinkt het super!

De koptelefoon zit nu aangesloten via de Bluetooth in de pc.

Loop ik er mee naar buiten dan is het draadloze bereik ongeveer 10 meter.

Maar voor een ding van €27,- ben ik voor nu tevreden. :biggrin:  

Ik zet even een voorbeeldclip in de juiste sectie.

 
Het geluid bij videoclips van muziek  is net of er iemand continue met een schuifregelaar het geluid van links naar rechts schuift? 
Zie mijn uitleg in bericht #5. Dat is dus normaal, dat is wat 8D is want feitelijk bestaat 8D dus niet.

Je hebt veel meer aan een goede koptelefoon en dan mooi DD 5.1 geluid en/of Dolby/Atmos.

Een bereik van 10 meter is behoorlijk netjes lijkt me.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan