Grapperhaus????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Wie is er nou de ASO????

Ik zeg verder niks, maar moest dit toch even kwijt!

 
Wat mij betreft mag je wel wat zeggen, ik weet niet wat die grappenhuis heeft gedaan.

 
Zoek maar eens op "getrouwd" en afstand houden @drz.

 
Het kan de beste overkomen, ook Willem en Máxima maakten een foutje.

Om je hier nou zo druk over te maken. .Het blijven mensen en geen geprogrammeerde robotten.

Ik denk dat iedereen wel een keer spontaan in de fout gaat. 

Maar ja het zijn niet de hobby fotografen die op de loer liggen. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, als iedereen een foutje kan maken en alleen de burgers worden beboet dan geeft dat scheven gezichten. Als je dan ook nog eens een voorbeeldfunctie hebt denk ik dat je bij de burgers die zo'n zelfde foutje hebben gemaakt en beboet zijn hun boete moet kwijt schelden. Onder dezelfde noemer iedereen mag een foutje maken!

 
Het ergste wat ik aan dit geval vindt, dat meneer ons uitmaakt voor een stelletje Aso's, maar er zelf op deze manier onderuit denkt te komen.

Dit geeft toch twijfel aan de geloofwaardigheid.

 
Om je hier nou zo druk over te maken. .Het blijven mensen en geen geprogrammeerde robotten.
Ik ben het wat dit betreft wel met Nummer 10 eens. Veel burgers kunnen ook een foutje maken en zeggen "oh sorry, even vergeten zal het niet meer doen" maar krijgen dan toch wel een fikse boete.

Dit zijn overheidsmensen die extra moeten opletten omdat ze het goede voorbeeld moeten geven maar ook omdat ze weten dat ze onder een vergrootglas liggen.

Mijns inziens is dan op zijn minst ook een boete voor Grapperhaus op zijn plek, hij verdiend er genoeg voor dus kan dat gemakkelijk betalen.

 
Uiteraard zal G de consequenties moeten accepteren. Maar het moet mi geen heksenjacht worden en zeker geen koppen laten rollen. 

 
Ik vind dat dit er van af moet hangen hoeveel fouten G tevoren al gemaakt heeft. Hij is hier immers hoofdverantwoordelijke voor en dat telt mijns inziens zeer streng omdat hij het ook over "voor Nederlandse normen hoge boetes" had.

Persé een heksenjacht hoeft voor mij ook niet, maar er met een sorry vanaf komen is wat mij betreft te weinig. Het minste is toch wel dat hij zichzelf dan ook zo'n grote boete oplegt en zelf betaald, mede uit rechtvaardigheid jegens anderen die hun huwelijk ook niet kunnen vieren, anderen die boetes kregen en krijgen en horeca en andere ondernemers die met de beperkingen in hun maag zitten.

Als ie dat meteen gedaan had naast zijn "sorry", dan had ik hem een vent gevonden. Zoiets moet eigenlijk niet vanuit de gemeenschap hoeven komen. Hij moet zelf slim genoeg zijn (verdiend ie ook genoeg geld voor) om te weten dat alleen een verontschuldiging nergens op slaat en in deze situatie geen zoden aan de dijk zet.

Aftreden gaat mij ook wat ver.

 
Aftreden gaat mij ook te ver, maar ik vindt wel dat hij na moet gaan denken of hij  zich bij de volgende verkiezingen nog op de lijst gaat laten zetten?

En wat de boete betreft, tja hij was de organisator, en wij moeten dan als het fout gaat €4000,- betalen en we krijgen een strafblad.

Ik moet als ik dit zie hoor en lees steeds denken aan de film van Michiel de ruiter, wat deden ze toen met de gebroeders de Wit? 

 
Hij heeft de boete voor hem en zijn vrouw al gelijk overgemaakt, is toch een goed gebaar  2x 390€, had als voorbeeld voor alle gasten x 390 € kunnen zijn dan toon je ballen..

 
Ik had begrepen dat hij een donatie aan het Rode Kruis gedaan had, mij is niets bekend van een boete. Maar als hij dat gedaan heeft dan is het in elk geval wel goed. Maar hopelijk zet hem dit wel aan tot wat meer coulance voor de ondernemers. Want op het nieuws hoorde ik dat als er iemand zich "vergist" op een terras of binnen, de ondernemer hier verantwoordelijk voor is en een behoorlijk hoge boete krijgt.

Dat gaat mij wat ver. Ze nemen al zoveel maatregelen om uberhaupt open te kunnen, je moet ze dan niet op de stoel van handhaving/politie gaan zetten.

 
Er wordt wat dit betreft veel te veel bij de ondernemers en het volk zelf weggelegd.

Ik zei het gisteren al bij de BBQ bij Boets, dat ik hoop dat alles volgend jaar rond deze tijd weer normaal is en dat er een medicijn is!

 
Waar moet dan de maatregelen neergelegd worden bij het keuken personeel. En bij de ??‍?? Kom op he het gaat om je gezondheid en door de maatregelen is het risico minimaal. Het is juist de ongehoorzaamheid van het volk wat het virus in stand houdt.

1,5m afstand lijkt wel haast te vergelijken met stoppen met roken of obseitas bestrijden. Men begint vrolijk maar valt vaak terug. 

Maximaal aantal bezoekers. Ach het is maar een advies.......

En daarom is er handhaving die het gepeupel controleert. Jammer. Dan maar boetes  accepteren. 

Grappenhaus heeft idd gedoneerd, omdat hij niet door hermandad bekeurd is geweest. Hij is beschoten door journalist die hogerop wil.

 
Het is juist de ongehoorzaamheid van het volk wat het virus in stand houdt.
Juist, maar dan moet je de eindverantwoordelijkheid ook bij het volk leggen en de handhaving daarvan bij politie en handhaving.

Het is goed dat ondernemers al die maatregelen nemen en bezoekers op hun plichten wijzen hieromtrent. Maar wat ik bedoel is dat als er uiteindelijk dan toch even iets mis gaat, de boete dus bij die mensen moet komen te liggen en niet bij de ondernemer.

 
Niet bij de ondernemer? 

Ik vindt dit een steeds moeilijker wordende kwestie, moet een ondernemer als uitsmijter, die ze nu niet kunnen betalen, aan de deur gaan staan? 

Ze zetten keurig netjes de tafels en stoelen op afstand, en toch gaan mensen met de stoelen schuiven om bij elkaar te kunnen  zitten. 

Wat ik veel erger vindt, is dat er deze week een oom van mij overleden is, hij is 86 geworden, en we konden vanwege Corona niet even op bezoek bij hem toen hij ziek was [ long en hartproblemen]  en nu deze week dat de uitvaart is mogen we niet naar de kerk om hem de laatste eer te bewijzen, en op een passende manier afscheid te nemen... :snif:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja iedereen maakt fouten?

 
meneer G heeft als advocaat (als ie weer uit die blauwe stoeltjes rolt) een probleem met een aantekening op zijn strafblad.

en dus buigt hij zich in allerlei bochten om dat te voor komen.

wij normale burgers krijgen ook een aantekening bij een boete "maar dat heeft geen enkele invloed op een verklaring goed gedrag" aldus MP rutte net op tv.

ja ja..

doe me eerst die 1000 euro nog maar ff die je iedereen bij de verkiezingen beloofd hebt ik heb ze nog niet gezien dus tot zover de geloofwaardigheid van zowel MP R als meneer G en meneer HdJ ( de oude schoolmeester) die tussen neus en lippen door binnen 5 seconden de verpleeghuis zorg met een bak werk opzadelt.

 
@Black Tiger, de boete moet niet bij de ondernemer komen, misschien van mijn kant verkeerd geschreven? 

Die mensen doen al meer dan genoeg om hun terrassen gevuld te krijgen en een lekker streekbiertje en eten te serveren, petje af van mijn kant zoals hun proberen hun hoofd boven water te houden! 

Ik hoop echt dat er snel een medicijn is.... 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan