Anoniem aangifte doen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Even een vraagje: 

Als men anoniem een aangifte wil doen hoe gaan ze dan met de gegevens om? 

Wij vermoeden namelijk dat er bij ons in de straat gedeald wordt, maar vrezen als wij aangifte doen richting de personen waar wij het vermoeden van hebben dat deze dealen en ook dronken achter het stuur stappen dat ze al vrij snel bij ons aan de deur staan met de vraag of dat wij het waren. 

Deze gasten weten namelijk dat hier camera's hangen, maar die zijn enkel gericht op onze spullen, zoals een auto, of soms auto's die aan de voorkant geparkeerd staan, en ik weet zeker dat de overbuurman weet dat hij in de gaten gehouden wordt door de buurt, maar niemand durft de stap te nemen uit angst voor represailles.

Dit alles is ook gebaseerd op het feit dat desbetreffende  eerst in een ander dorp woonde en daar weg moest voor het zelfde geval.

 
Als die gasten gaan denken dat het komt van mensen die camera's op hebben hangen, dan maakt het toch niet uit of je wel of niet anoniem aangifte doet. Dan zullen ze vermoedelijk toch als eerste jullie verdenken. Daar is geen zinnig woord over te zeggen.

Het is ook geen aangifte doen maar "melding maken van" trouwens.

Je kunt altijd eens proberen via "Meld misdaad anoniem" en dat kan via telefoon of via een contactformulier. Dan worden je gegevens niet genoteerd.

Als je dat laatste zeker weet zou je dat ook kunnen melden.

 
Camera's gericht op per direct weghalen. Want indien een andere buur wel het lef heeft (anoniem) aangifte te doen en de dealer krijgt een reprimande dan vrees ik dat hij verhaal komt halen of erger. 

Ik hoop dat je nog goed slaapt. 

 
Ik slaap zeker nog goed @Matrix, maar ik vertik het  om de camera's weg te halen, die hangen er voor onze bescherming!

En mocht het zijn dat meneertje echt betrapt wordt, dan wordt zijn huis voor 3 maanden op slot gegooid, en hij kan fluiten naar zijn huurhuis.

En @Black Tiger, ik heb al gelezen bij misdaad anoniem, maar ik zie nergens staan dat je aangifte kunt doen bij het vermoeden van drugs dealen. [ ik zal het nog wel eens op mijn gemak nalezen]

Pfffttt, dit wordt weer een moeilijk gevalletje.

 
Wanneer het beeld van de camera 3/4 op eigen grond staat gericht, dan is dit wettelijk toelaatbaar. Tja, en dat 1/4 randje waar eventueel de politie info uit kan halen, vinden zij erg prettig.

Ik meen trouwens dat de regel 2/3 op eigen grond was, maar zelf houdt ik 3/4 aan.

 
Ik had een gevalletje met camera's 2 x 100 % naar buiten gericht en de politie was er maar al te blij mee.

Was geen probleem. Misschien eerst eens met de wijkagent bellen. ipv van aangifte doen, dan komen ze wat vaker langs rijden. Vinden de afnemers niet leuk en dan gaan ze naar de volgende dealer, wordt het vanzelf weer wat rustiger in de straat.

 
Ik schreef dat je de camera's "gericht op" moest weghalen  daar bedoel ik mee dat je de lokatie van de bewuste woning ver weg moet houden met de camera. 

En vertel mij eens wat de bescherming van een camera is.

 
@freggel1Als het daar niet kan kun je ook nog altijd het reguliere nummer van de politie bellen 0900-8844. Je kunt daar ook aangeven dat je het liefst anoniem die melding wilt doen.

Het zou echter wel handig zijn als meer mensen in de buurt zo'n melding zouden doen. Dat kan zaken versnellen.

 
Omdat het een vermoeden is lijkt me net als nr 10 zegt eerst een informatief gesprek met wijkagent. Eventueel met meerdere buren die het vermoeden hebben. 
Daarvoor is de wijkagent in eerste instantie de juiste persoon. 

 
Ik heb intussen de politie gebeld, en gevraagd of de wijkagent ons volgende week terug belt.

 
Eigenlijk van de zotte dat je de wijkagent via een landelijk nummer moet reserveren. 

Dat schiet niet op bij calamiteiten. 

Ben benieuwd wat meneer de wijkagent voor actie gaat ondernemen. 

Waarschijnlijk wordt het " Het heeft onze aandacht"

 
Laatst bewerkt door een moderator:
..en " bij gelegenheid rijden wij langs" :biggrin:

 
Afgelopen zondagavond hebben ze gebeld, op dit moment kunnen ze niets doen als er enkel een "vermoeden' is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan